Reclamacions de terceria de millor dret.
Dades Generals
Denominació
Reclamacions de terceria de millor dret.
Tipus de procediment
Tributària
Matèria
Impostos
Objecte
Procediment impulsat per qui reclama davant de l'Administració Tributària, en cas d'alienació forçosa, ser titular d'un dret de crèdit sobre el bé o dret a alienar que és privilegiat davant l'ostentat per la Hisenda Pública.
Òrgan responsable
Agència Estatal d'Administració Tributària
Informació general del procediment
Forma d'inici
interessat
Sol·licitant:Empresa - Ciutadà
Lloc de presentació
Telemàtica.
Oficines de l'AEAT.
Oficines de Correus.
Altres llocs contemplats a l'article 16 de la Llei 39/2015.
Documentació
Documents en què el tercerista funde el seu dret.
Fases del procediment/servici
Inici:La reclamació de terceria es formularà per escrit, acompanyant els documents originals en què el tercerista funde el seu dret i còpia d'estos, si desitja que li siguen tornats, prèvia confrontació.L'escrit es dirigirà a l'òrgan que estiga tramitant el procediment de constrenyiment, el qual el remetrà a l'òrgan competent per a la seua tramitació.Si l'escrit de reclamació no reunix els requisits exigibles a les sol·licituds que es dirigisquen a l'Administració o el tercerista no acompanya els documents originals en què puga fundar el seu dret a l'escrit de reclamació, l'òrgan competent per a la tramitació el requerirà perquè repare la seua falta, per a la qual cosa disposarà d'un termini de 10 dies explicats a partir de l'endemà al de la notificació del requeriment, amb l'advertència expressa de què, de no fer-ho així, es procedirà a l'arxiu de la reclamació.Rebuda la documentació o, en el seu cas, reparats els defectes observats en la presentada, es dictarà, si és procedent, acord d'admissió a tràmit que serà notificat al tercerista i a l'obligat al pagament.L'esmentat acord haurà de ser dictat en el termini de 15 dies des que es reba la reclamació o s'entenguen reparats els defectes.
Tramitació:En el termini de 15 dies des de l'admissió a tràmit de la terceria presentada l'òrgan competent per a la tramitació remetrà la reclamació, juntament amb la documentació aportada i l'expedient de pressa, a l'òrgan competent per a la seua resolució.També remetrà una proposta de resolució degudament motivada.L'òrgan competent per a resoldre podrà ordenar que es complete l'expedient amb els antecedents, informes, documents i dades que resulten necessàries.Igualment, haurà de sol·licitar informe del corresponent òrgan amb funcions d'assessorament jurídic, que l'haurà d'emetre en el termini de 15 dies.La sol·licitud d'informe anirà acompanyada de tots els documents de l'expedient de pressa que puguen tindre transcendència per a la resolució de la terceria.
Acabament i Execució:L'estimació de la reclamació determinarà el lliurament al reclamant del producte obtingut en l'execució, una vegada deduïts els costos necessaris per a la seua realització en el procediment administratiu de pressa.
Formularis
Termini de resolució
3 Mes/és
Òrgan de resolució
Agència Estatal d'Administració Tributària
Recursos
Demanda Judicial de Terceria:Interposició de l'oportuna demanda judicial de terceria, de la qual el present procediment és requisit administratiu previ i preceptiu.
Informació vinculada a la tramitació electrònica
Sistema d'identificació
DNI electrònic, Certificat Electrònic, Clau PIN
Nivell d'interactivitat
Nivell 4:Tramitació electrònica
Normativa
Normativa Bàsica
- Llei 58/2003, de 17 de desembre,
General Tributària.Article 165.3.(BOE 18-desembre-2003)
- Llei 1/2000, de 7 de gener d'Enjudiciament Civil.(BOE 8-gener-2000),
- Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol,
pel qual s'aprova el Reglament General de Recaptació.Articles 117 a 122.(BOE 2-setembre-2005)
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre,
del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE 02-10-2015)
- Resolució de 22 de gener de 2013, de la Presidència de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària,
sobre organització i atribució de competències en l'àrea de recaptació.(BOE 25-gener-2013)