Apoderament per a la realització de tràmits i actuacions en matèria tributària per Internet
Dades Generals
Denominació
Apoderament per a la realització de tràmits i actuacions en matèria tributària per Internet
Tipus de procediment
Tributària
Matèria
Impostos
Objecte
Els obligats tributaris amb capacitat d'actuar poden actuar mitjançant representant amb el que s'entendran les successives actuacions administratives, fora que es faça manifestació expressa en contrari. En el cas d'actuacions dutes a terme a través d'Internet, per a aquests efectes exclusius de l'actuació electrònica davant l'Agència Tributària i sense caràcter de registre públic, existix el registre electrònic d'apoderaments. En ell, es faran constar les representacions que els interessats atorguen a tercers per a actuar en el seu nom de manera electrònica.
Òrgan responsable
Agència Estatal d'Administració Tributària
Informació general del procediment
Forma d'inici
interessat
Sol·licitant: Ciutadà - Empresa
Lloc de presentació
Telemàtica
Oficines de l'AEAT
Documentació
1.- A elecció de l'interessat: a) Formulari d'apoderament. b) Document públic o document privat amb firma notarialment legitimada. c) Formulari disponible per a tramitació electrònica. 2.- Acceptació de l'apoderat.
Fases del procediment/servici
Inici: Presentació de sol·licitud d'incorporació de l'apoderament al Registre per a la realització de tràmits i actuacions en matèria tributària per Internet.Pot realitzar-se mitjançant compareixença, aportant un document públic o privat amb firma notarialment legitimada o a través de la pàgina Web de l'Agència Estatal d'Administració Tributària. És necessària la menció dels tràmits als que es referix l'apoderament.
Tramitació: Comprovació del contingut de l'apoderament. En cas que s'advertisquen defectes en l'atorgament del poder es comunicarà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, repare la falta o aporteu els documents necessaris, amb indicació que, si així no ho fera, es procedirà a l'arxivament de les actuacions, considerant que l'interessat desistix de la seua petició.
Finalització: Incorporació al Registre
Formularis
Termini de resolució
No té
Òrgan de resolució
Agència Estatal d'Administració Tributària
Informació vinculada a la tramitació electrònica
Sistema d'identificació
DNI electrònic, Certificat electrònic, Clau PIN
Nivell d'interactivitat
Nivell 4: Tramitació electrònica
Normativa
Normativa Bàsica
Ley 58/2003, de 17 de diciembre,General Tributaria. Artículos 45 a 47. (BOE 18-diciembre-2003)
Normativa de tramitación
-
Resolución de 18 de mayo de 2010, de la Dirección General de la Agencia Estatal de Administración Tributaria,
en relación con el registro y gestión de apoderamientos y el registro y gestión de las sucesiones y de las representaciones legales de menores e incapacitados para la realización de trámites y actuaciones por Internet ante la Agencia Tributaria. (BOE 21-mayo-2010)
-
Ley 39/2015, de 1 de octubre,
del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas. Artículos 5 y 6