Saltar al contingut principal

Registre de les successions i representacions legals de menors i incapacitats

Dades Generals

Denominació

Registre de les successions i representacions legals de menors i incapacitats

Tipus de procediment

Registres i censos

Matèria

Impostos

Objecte

Registre i gestió de la successió, en els termes referits en els articles 39 i 40 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, de les persones físiques mortes i de les persones jurídiques o entitats mancades de personalitat jurídica a les que es referix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, extingides. També resulta d'aplicació al registre i gestió de la representació legal d'aquelles persones que falten de capacitat d'actuar conforme a dret.

Òrgan responsable

Agència Estatal d'Administració Tributària

Informació general del procediment

Forma d'inici

interessat

Sol·licitant: Ciutadà - Empresa

oficie

Sol·licitant: Ciutadà - Empresa

Lloc de presentació

Telemàtica. Sede electrònica de l'Agència Tributària

Documentació

Els que segons la normativa civil o mercantil, acrediten l'extinció i successió de la persona jurídica o entitat mancada de personalitat jurídica a què es referix l'article 35.4 de la Llei general tributària.

En particular, en el cas de successió de persones jurídiques o entitats mancades de personalitat jurídica, haurà d'acreditar-se la cancel·lació registral de la persona jurídica o entitat mancada de personalitat jurídica extingida, en tots aquells casos d'inscripció obligatòria.

Els que segons la normativa civil acrediten la defunció i successió de la persona física o que acrediten la representació legal de la persona mancada de capacitat d'actuar.

Fases del procediment/servici

Inici: si no procedix l'alta d'ofici, els successors o representants legals aportaran els documents civils o mercantils, ja siga de forma telemàtica o presencial, que acrediten la defunció, successió, extinció o representació legal, segons que corresponga.

Tramitació: El funcionari encarregat de la tramitació comprovarà el contingut dels documents. Si advertix defectes o omissions el comunicarà a l'interessat perquè els repare en un termini de 10 dies.

Finalització: alta si és procedent.

Formularis

Tramitació electrònica

Termini de resolució

No té

Òrgan de resolució

Agència Estatal d'Administració Tributària

Informació vinculada a la tramitació electrònica

Sistema d'identificació

DNI electrònic, Certificat electrònic, Clau PIN

Nivell d'interactivitat

Nivell 4: Tramitació electrònica

Normativa

Normativa Bàsica

Resolución de 18 de mayo de 2010, de la Dirección General de la Agencia Estatal de Administración Tributaria,

en relación con el registro y gestión de apoderamientos y el registro y gestión de las sucesiones y de las representaciones legales de menores e incapacitados para la realización de trámites y actuaciones por Internet ante la Agencia Tributaria (BOE 21-mayo-2010)..