Registre de les successions i representacions legals de menors i incapacitats
Dades Generals
Denominació
Registre de les successions i representacions legals de menors i incapacitats
Tipus de procediment
Registres i censos
Matèria
Impostos
Objecte
Registre i gestió de la successió, en els termes referits en els articles 39 i 40 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, de les persones físiques mortes i de les persones jurídiques o entitats mancades de personalitat jurídica a les que es referix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, extingides. També resulta d'aplicació al registre i gestió de la representació legal d'aquelles persones que falten de capacitat d'actuar conforme a dret.
Òrgan responsable
Agència Estatal d'Administració Tributària
Informació general del procediment
Forma d'inici
interessat
Sol·licitant: Ciutadà - Empresa
oficie
Sol·licitant: Ciutadà - Empresa
Lloc de presentació
Telemàtica. Sede electrònica de l'Agència Tributària
Documentació
Els que segons la normativa civil o mercantil, acrediten l'extinció i successió de la persona jurídica o entitat mancada de personalitat jurídica a què es referix l'article 35.4 de la Llei general tributària.
En particular, en el cas de successió de persones jurídiques o entitats mancades de personalitat jurídica, haurà d'acreditar-se la cancel·lació registral de la persona jurídica o entitat mancada de personalitat jurídica extingida, en tots aquells casos d'inscripció obligatòria.
Els que segons la normativa civil acrediten la defunció i successió de la persona física o que acrediten la representació legal de la persona mancada de capacitat d'actuar.
Fases del procediment/servici
Inici: si no procedix l'alta d'ofici, els successors o representants legals aportaran els documents civils o mercantils, ja siga de forma telemàtica o presencial, que acrediten la defunció, successió, extinció o representació legal, segons que corresponga.
Tramitació: El funcionari encarregat de la tramitació comprovarà el contingut dels documents. Si advertix defectes o omissions el comunicarà a l'interessat perquè els repare en un termini de 10 dies.
Finalització: alta si és procedent.
Formularis
Termini de resolució
No té
Òrgan de resolució
Agència Estatal d'Administració Tributària
Informació vinculada a la tramitació electrònica
Sistema d'identificació
DNI electrònic, Certificat electrònic, Clau PIN
Nivell d'interactivitat
Nivell 4: Tramitació electrònica
Normativa
Normativa Bàsica
Resolución de 18 de mayo de 2010, de la Dirección General de la Agencia Estatal de Administración Tributaria,en relación con el registro y gestión de apoderamientos y el registro y gestión de las sucesiones y de las representaciones legales de menores e incapacitados para la realización de trámites y actuaciones por Internet ante la Agencia Tributaria (BOE 21-mayo-2010)..