Saltar al contingut principal

Canal intern d'informació Llei 2/2023 (comunicació d'infraccions realitzades per personal de l'AEAT)

Dades Generals

Denominació

Canal intern d'informació Llei 2/2023 (comunicació d'infraccions realitzades per personal de l'AEAT)

Tipus de procediment

Suggeriments, Queixes, Denuncies i informació als ciutadans

Matèria

Impostos

Objecte

A través d'este Canal només s'admetrà la comunicació d'informació relativa a conductes o comportaments del personal de l'Agència Tributària contràries a l'ordenament jurídic d'acord amb la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció. No es tramitaran denuncies tributàries ni queixes. (Si desitja presentar una denuncia ha d'anar a l'apartat denuncia tributària en esta mateixa sede electrònica). (Si desitja formular una queixa pel mal funcionament dels servicis pot presentar-la davant el Consell per a la Defensa del Contribuent).

Òrgan responsable

Agència Estatal d'Administració Tributària

Informació general del procediment

Forma d'inici

interessat

Sol·licitant: Administració

Lloc de presentació

Telemàtica.

Oficines de l'AEAT.

Oficines de Correus.

Altres llocs contemplats en l'article 16 de la Llei 39/2015

Documentació

La comunicació que es presente haurà de comprendre el major nombre de dades conegudes que siguen necessaris per a la identificació de les persones a les que es referix la informació, així com de les conductes contràries a l'ordenament jurídic que se'ls atribuïxen.

Descripció detallada dels fets i conductes realitzades que puguen constituir algun tipus d'infracció i sobre les quals es vulga informar. S'acompanyarà la documentació de què es dispose per a acreditar aquells fets

Si escau, indicació de la relació laboral o professional que vincula a l'informant amb l'Agència Tributària a l'efecte que li puguen resultar d'aplicació les mesures de protecció que establix la Llei 2/2023 i qualssevol altres fets que puguen considerar-se oportuns o rellevants.

Fases del procediment/servici

Inici: presentació de la denuncia pel denunciant.

Tramitació: s'analitza i qualifica la denuncia.

Terminació: arxive o iniciació d'actuacions segons la qualificació atorgada

Formularis

Tramitació electrònica

Termini de resolució

3 Mes/és

Òrgan de resolució

Agència Estatal d'Administració Tributària

Informació vinculada a la tramitació electrònica

Sistema d'identificació

DNI electrònic, Certificat electrònic, No requerix autentificació, Clau PIN

Nivell d'interactivitat

Nivell 4: Tramitació electrònica

Normativa

Normativa Bàsica

Ley 2/2023, de 20 de febrero,

reguladora de la protección de las personas que informen sobre infracciones normativas y de lucha contra la corrupción (BOE 21-febrero-2023)