Preguntes més freqüents
L'Article 7 de l'Ordre EHA/962/2007, recull els aspectes referents a la digitalització certificada de factures en paper. Diu el citat article, que la sol·licitud d'homologació del programa de digitalització certificada, la poden efectuar empreses residents a Espanya o a la Unió Europea.
És el procés tecnològic que permet, mitjançant l'aplicació de tècniques foto-electròniques o d'escàner, convertir la imatge continguda en un document en paper a una imatge digital codificada conforme a algun dels formats estàndards d'ús comú i amb un nivell de resolució que siguen admesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària. Per això és necessari usar un programa de digitalització homologat per l'Agència Tributària. Està recollit en l'article 7 de l'Ordre EHA/962/2007.
Està recollit en l'article 7 de l'Ordre EHA/962/2007. Dirigir la documentació corresponent, que acredita que es complix amb els requisits recollits en l'apartat 2 de l'article 7 de la citada Ordre, al Director del Departament d'Informàtica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
La documentació es pot presentar en qualsevol Oficina de Registre d'acord amb el que recull l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE 02-10-2015)
Està recollit en l'article 7 de l'Ordre EHA/962/2007, apartat 3. La sol·licitud d'homologació d'un programa de digitalització certificada, ha de constar de:
- Declaració responsable del compliment dels requisits exigits en l'Ordre EHA/962/2007.
- Documentació acreditativa que conste de:
- Descripció de les normes tècniques en les que es basa el procediment de digitalització certificada, així com els protocols o normes i procediments de seguretat, de control i d'explotació referits a la creació i consulta de la base de dades documental.
- El Pla de Gestió de Qualitat que es realitza en tot el procés de digitalització i firma, i la seua influència en la imatge obtinguda i les seues metadades, així com la descripció del manteniment dels dispositius.
- Un informe emès per una entitat d'auditoria informàtica independent, amb solvència tècnica acreditada en l'àmbit de l'anàlisi i l'avaluació de l'activitat desenvolupada, en què s'expresse l'opinió sobre el compliment per part de l'entitat sol·licitant, de les condicions establides en l'Ordre citada anteriorment.
El termini de resolució és de sis mesos, a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud en el Registre. Si la verificació no haguera finalitzat en aquell termini, o no s'haguera dictat resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada per silencie administratiu.