Instruccions model 360
Formulari 360. Instruccions per a complimentar el formulari
El formulari 360 s'utilitzarà pels empresaris o professionals que estiguen establits en el territori d'aplicació de l'Impost per a sol·licitar la devolució de les quotes suportades per adquisicions o importacions de béns o servicis efectuades en la Comunitat, a excepció de les realitzades en este territori.
També utilitzaran este formulari els empresaris o professionals establits a les Illes Canàries, Ceuta o Melilla, per a sol·licitar la devolució de les quotes suportades per adquisicions o importacions de béns o servicis efectuades en el territori d'aplicació de l'Impost.
Termini de presentació
El termini per a la presentació de la sol·licitud de devolució s'iniciarà l'endemà de final del període al que es referix la sol·licitud i conclourà el 30 de setembre següent a l'any natural en el que s'hagen suportat les quotes a què es referisca.
Lloc i forma de presentació
La presentació del formulari 360, s'efectuarà amb caràcter obligatori per via telemàtica a través d'Internet.
El sol·licitant o, si escau, el presentador es connectarà amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària a través d'Internet, en l'adreça electrònica https://sede.agenciatributaria.gob.es/Sede/va_es/inicie.html
Pàgina 1
1. País al que s'adreça la sol·licitud, exercici i causa de presentació.
País : Se seleccionarà el país al que s'adreça la sol·licitud de devolució. En el supòsit de sol·licitants establits a les Canarias, Ceuta o Melilla haurà de seleccionar Espanya.
Exercici : Haurà de consignar les quatre xifres de l'any natural en el que haja suportat les quotes a les que es referix la sol·licitud de devolució.
Causa de presentació: haurà de marcar alguna de les tres causes que motiven la presentació del formulari.
Es marcarà com a causa de presentació “Modificació d'una sol·licitud de devolució” quan es modifique el contingut de les dades declarades en un altre formulari del mateix exercici, presentat anteriorment, per un motiu diferent a la regularització del percentatge de prorrata. Es farà constar també en este apartat el número de registre de la sol·licitud que es modifica.
Es marcarà com a causa de presentació “Comunicació de la prorrata definitiva de l'exercici anterior”, quan amb posterioritat a la presentació del formulari es regularitze el percentatge de deducció com a conseqüència de la fixació d'un percentatge definitiu de prorrata aplicable en l'Estat membre on el sol·licitant estiga establit diferent del percentatge de prorrata utilitzat provisionalment.
2. Sol·licitant.
Dades identificatives : consignarà el NIF i els cognoms i nom o denominació social dels empresaris o professionals que estiguen establits en el territori d'aplicació de l'Impost, o a les Canarias, Ceuta o Melilla.
Haurà de consignar una adreça de correu electrònic i un telèfon de contacte
Domicili: indicarà les dades del domicili a Espanya, i si escau del domicili a l'estranger o un apartat de correus a Espanya.
Àmbit d'establiment :
Haurà de consignar el territori d'establiment del sol·licitant marcant una de les tres opcions següents:
-
Establit en el territori d'aplicació de l'IVA, si no està establit en algunade les Hisendes Forals.
-
Establit en una Hisenda Foral, es complimentarà a més alguna de lassiguientes opcions:
01: Àlaba
20: Guipúscoa
31: Navarra
48: Biscaia
-
Establit a les Canarias, Ceuta o Melilla, es complimentarà a més alguna delas següents opcions:
35: Las Palmas.
38: Tenerife.
55: Ceuta.
56: Melilla
Activitats econòmiques:
Haurà d'indicar l'activitat empresarial o professional que realitze mitjançant la codificació NAIX en l'àmbit de 4 dígits establida en la “Regulació (ECC) 1893/2006 (OJ L 393, 31.01.2006, p.1.-39), una descripció de la mateixa i l'idioma amb el que s'ompli la descripció.
3. Representant.
Si el subjecte passiu actua mitjançant representant, haurà de consignar les dades d'identificació del mateix.
Haurà de consignar una adreça de correu electrònic i un telèfon de contacte
Domicili: indicarà les dades del domicili a Espanya, i si escau del domicili a l'estranger o un apartat de correus a Espanya.
4. Devolució sol·licitada
Import : es consignarà l'import total de la devolució que se sol·licita per les quotes d'IVA suportades en les adquisicions o importacions de béns o servicis efectuades en uns altres Estats membres diferents d'Espanya.
Els empresaris o professionals establits a les Illes Canàries, Ceuta o Melilla consignaran l'import total de la devolució que sol·liciten per les quotes d'IVA suportades en les adquisicions o importacions de béns o servicis efectuades en el territori d'aplicació de l'Impost.
Divisa: Es consignarà la divisa utilitzada en l'Estat membre de devolució.
Nombre de factures : es consignarà el nombre de factures que documenten les adquisicions de béns o servicis a les que es referix la sol·licitud de devolució.
Nombre de documents d'importació : es consignarà el nombre de DUAS que documenten les importacions de béns o servicis a les que es referix la sol·licitud de devolució.
Període : es consignaran les dates inici i fi del període al que es referix la sol·licitud de devolució.
El sol·licitant ha de declarar no haver lliurat béns ni prestat servicis que es consideren lliurats o prestats en l'Estat membre de devolució durant el període de devolució, a excepció de les operacions contemplades en l'article 3, lletra b), incisos i) i ii) de la Directiva 2008/9/CE, marcant amb una “X” la casella corresponent.
5. Modificació prorrata any anterior.
Si s'ha marcat com a causa de presentació “Comunicació de la prorrata definitiva de l'exercici anterior”, haurà de consignar les quatre xifres d'este exercici i el percentatge definitiu de prorrata aplicable.
6. Dades bancàries.
Es consignarà el titular del compte bancari en la que es desitja rebre la devolució, indicant si el titular és el propi sol·licitant o el seu representant.
El compte bancari s'identificarà amb menció expressa dels codis IBAN i BIC corresponents.
7. Annexos.
Es consignarà el número de registre assignat per l'Agència Tributària en la presentació de cadascun dels annexos, així com el número de document i una breu descripció del contingut de l'annex.