Ordre de mòduls per a 2026
En el BOE d'11 de desembre s'ha publicat l'Ordre HAC/1425/2025, de 9 de desembre, per la qual es desenvolupen per a l'any 2026 el mètode d'estimació objectiva de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i el règim especial simplificat de l'impost sobre el valor afegit.
Esta orde manté l'estructura de l'Ordre HAC/1347/2024, de 28 de novembre, per la qual es desenvolupen per a l'any 2025 el mètode d'estimació objectiva de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i el règim especial simplificat de l'impost sobre el valor afegit.
En relació amb l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, es mantenen per a l'exercici 2026 la quantia dels signes, índexs o mòduls, així com les instruccions d'aplicació. Així mateix, com en anys anteriors, s'establix una reducció del 5 per cent sobre el rendiment net de mòduls aplicable a tots els contribuents que determinen el rendiment net de la seua activitat econòmica d'acord amb el mètode d'estimació objectiva.
Pel que es refereix a a l'impost sobre el valor afegit, aquesta orde també manté, per a 2026, els mòduls, així com les instruccions per a la seua aplicació, aplicables en el règim especial simplificat l'any immediatament anterior.
El termini de renuncia o revocació al mètode d'estimació objectiva d'IRPF i al règim simplificat d'IVA per a 2026 es podrà exercir fins el 31 de desembre de 2025 mitjançant la presentació de la declaració censal (model 036).
No obstant això, també s'entendrà efectuada la renuncia al mètode d'estimació objectiva d'IRPF quan s'este en termini reglamentari la declaració del primer pagament fraccionat de 2026 pel mètode d'estimació directa. Igualment, la renuncia al règim simplificat d'IVA s'entendrà efectuada amb la presentació en termini reglamentari de la declaració-liquidació del primer trimestre pel règim general d'IVA.
- Principals novetats tributàries introduïdes per l'Ordre HAC/1425/2025, de 9 de desembre, per la qual es desenvolupen per a l'any 2026 el mètode d'estimació objectiva de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i el règim especial simplificat de l'impost sobre el valor afegit (116 kB- pdf )
- Orden HAC/1425/2025, de 9 de diciembre,
por la que se desarrollan para el año 2026 el método de estimación objetiva del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas y el régimen especial simplificado del Impuesto sobre el Valor Añadido.