Alumnes de Granada, Lleida, Castelló i Santa Cruz de Tenerife, premiades en el concurs nacional d'Educació Cívica-Tributària per a centres escolars 2024-2025 de l'Agència Tributària
L'Agència Tributària ha lliurat els premis als alumnes guanyadors del concurs nacional 2024-2025 per a centres escolars, un certamen que l'Agència Tributària ve convocant anualment en el marc de seu Programa d'Educació Cívica-Tributària. Els guardones s'han concedit en les diferents modalitats existents: ‘Redacció’, 'Dibuixe' i ‘Peça Publicitària’.
Les quatre alumnes guanyadores dels primers premis, que l'any passat van cursar educació primària, ESO i batxillerat en centres de Granada, Lleida, Castelló i Santa Cruz de Tenerife, juntament amb la resta dels guardonats, van rebre els premis en un acte al que van assistir familiars i professors.
Després de l'entrega dels guardones per part de la directora general de l'Agència Tributària, Soledad Fernández Doctor, en un acte celebrat a la seu de la Delegació Especial de Grans Contribuents, els escolars van llegir i van presentar els seus treballs, escollits entre els prèviament seleccionats per les diferents delegacions territorials de l'Agència.
Els treballs guanyadors es publiquen en l'espai del Programa d'Educació Cívica-Tributària de la Sede Electrònica de l'Agència Tributària.
La celebració del concurs forma part d'una sèrie de mesures que tenen per objecte reforçar el Programa d'Educació Cívica-Tributària que l'Agència ve desenvolupant des de l'any 2003 i que preveu intensificar i desenvolupar, d'acord amb el seu Pla Estratègic.
El programa compta amb la participació de funcionaris que impartixen xarrades a alumnes dels últims cursos d'educació primària, ESO, batxillerat, Formació Professional i universitats. Les activitats desenvolupades en els centres es completen amb activitats de formació per al professorat i jornades de portes obertes per a col·legis les 52 delegacions de l'Agència.
Durant els nou primers mesos de l'any, 397 formadors de les diferents delegacions territorials de l'Agència Tributària han impartit més de 2.350 hores de formació a gairebé 66.000 estudiants de les etapes escolars, al que se sumen els cursos i xarrades impartides en l'àmbit universitari.
L'objectiu és explicar als més joves el sentit social que té el pagament dels impostos i la seua correspondència amb la despesa pública, així com el perjuí que el frau fiscal suposa per a la societat en el seu conjunt.
S'entén així que la incorporació de continguts d'educació cívica-tributària des de l'escola fins la universitat ajuda als joves a desenvolupar un comportament solidari. Els treballs seleccionats per a este concurs nacional incorporen estos missatges i mostren la necessitat d'una correspondència ètica entre interessos personals i beneficis comuns en una societat.
| Alumnes premiats Concurs Nacional PECT 2024-2025 | |||
|---|---|---|---|
| PRIMÀRIA REDACCIÓ | PRIMÀRIA DIBUIXE |
ESO / BATX. / FP REDACCIÓ |
ESO / BATX. / FP PEÇA PUBLICITÀRIA |
|
1er premie 2n premie 3r premie |
1er premie 2n premie 3r premie |
1er premie 2n premie 3r premie |
1er premie 2n premie 3r premie |