Inici Campanya Renda i Patrimoni 2025
A partir del 8 d'abril, estan disponibles tots els servicis d'ajuda per a revisar el teu esborrany, modificar-ho i, si escau, presentar la teua declaració de la Renda 2025 per Internet a través de Renda WEB, Renda DIRECTA o per l'APP.
El termini de presentació finalitzarà el 30 de juny per a declaracions tant per ingressar com per retornar, si bé el termini en les declaracions per ingressar amb domiciliació bancària conclourà el 25 de juny. L'atenció telefònica per a la confecció i presentació de declaracions (pla 'Li Telefonem') començarà el 6 de maig, amb sol·licitud de cita a partir del 29 d'abril, i l'atenció presencial en oficines s'iniciarà l'1 de juny, amb sol·licitud de cita a partir del 29 de maig.
Per a esta campanya s'àmplia el col·lectiu de beneficiaris potencials de 'Renda DIRECTA' per a la presentació electrònica de declaracions senzilles, en les que el contribuent no necessite realitzar canvis respecte a l'esborrany de Renda WEB que li oferix l'Agència. Si bé, igual que succeïx amb l'‘APP’, poden fer les modificacions que consideren oportunes en el servici tradicional ‘Renda WEB’ i presentar ja per esta via, o bé guardar la sessió de treball per a presentar després per 'Renda DIRECTA'. Per a les declaracions per ingressar, a més, este any s'incorpora en 'Renda DIRECTA' el pagament amb ‘Bizum‘ i targeta que ja estava disponible per a 'Renda WEB'.
Al seu torn, els contribuents podran comptar, este any, amb noves adaptacions en 'Renda WEB' que faciliten l'assistència al contribuent, milloren la seua usabilitat i eviten determinats errors. També s'inclouen millores de disseny i visualització en l''APP'de l'Agència per a seguir facilitant la utilització d'esta ferramenta d'assistència que permet també la presentació de la declaració. Per a les declaracions per ingressar, com a novetat s'incorpora en l''APP'el pagament amb 'Bizum' i targeta.
De la mateixa manera, els contribuents comptaran este any amb una ampliació de matèries en l''assistent virtual' de Renda, que resol els dubtes plantejades amb llenguatge natural pels contribuents. Si les respostes de l'assistent virtual no contenen tota la informació requerida, el contribuent pot accedir a l'Informador de Renda, amb tota la informació estructurada per blocs de contingut, o connectar-se per xat amb especialistes de l'Administració Digital Integral (ADI).
En l'espai de Campanya de Renda 2025 del web, s'ha actualitzat el contingut informatiu incloent les novetats més destacades per a esta campanya.
La declaració de Patrimoni 2025 també es presentarà per Internet a partir del 8 d'abril. En aquells casos en els que per al càlcul de la bonificació autonòmica de l'impost sobre el patrimoni siga necessari consignar en la declaració d'este impost la quota de l'Impost Temporal de Solidaritat de les Grans Fortunes s'ha habilitat una versió del programa d'ajuda del model 718 de l'exercici 2025 denominada "Model 718 exercici 2025 Open Simulador" que funciona com un simulador i no permet la presentació de la declaració.