Esquema de funcionament de la VUA
Et donem informació breu dels passos que has de seguir
Presentació de sol·licituds d’intervenció als serveis d’inspecció
Les sol·licituds als SIF se seguiran realitzant en els sistemes de cadascun d'aquests Serveis. A través del portal també es podran trobar els enllaços directes a aquests sistemes.
Com document de càrrec en aquestes Sol·licituds d'Intervenció podrà incloure's:
- El preDUA, a través de la referència al MRN obtingut d'acord amb l'anterior, o
- La Declaració Sumària de Dipòsit Temporal (DSDT), necessària quan la declaració duanera no sigui un DUA d'importació o en cas que no s'hagi presentat un PreDUA. Si el document de càrrec és una DSDT serà necessari que l'operador inclogui la referència dels certificats en presentar el DUA (no serà possible garantir llavors un posicionament únic amb la Duana), o completar posteriorment el DUA enviant un missatge específic abans d'obtenir el llevant.
A partir de la presentació de la Sol·licitud, el Servei d'Inspecció decidirà si realitzarà una inspecció física de la mercaderia. En cas afirmatiu, inclourà aquella informació en la VUA.
Una vegada que en VUA s'incorpora la intenció de reconèixer una mercaderia, el sistema informarà d'aquesta situació a la resta de Serveis que poguessin estar implicats.
En el moment que existeixi una comunicació de què es realitzarà un reconeixement físic, no serà possible la modificació del preDUA. En cas que fora necessari, l'operador haurà de sol·licitar al SIF corresponent que anul·li aquella acció com pas previ per realitzar la modificació.