Gestions disponibles en l'APP-AEAT?
Saltar índex de la informacióRenda
L'apartat"Renda" et connecta amb els serveis de Renda de la campanya actual i d'exercicis anteriors, la consulta de declaracions presentades i la sol·licitud d'un certificat tributari de Renda, a més, disposes d'un apartat a l'Assistent virtual de Renda, a què podràs formular les teves pròpies preguntes, que es respondran de forma personalitzada i els dubtes més habituals de la Campanya de Renda. A partir del 19 de març podràs accedir per consultar les dades fiscals de l'exercici 2024.

-
En "Exercicis anteriors" pots accedir als serveis de Renda dels exercicis anteriors des de Renda 2018. Amb les opcions disponibles segons la gestió realitzada en cada exercici: estat de tramitació de la declaració, consulta i obtenció del PDF de les declaracions presentades, tramitació de la declaració (si no la vas presentar), modificar declaració presentada i consulta de dades fiscals de cada exercici.

-
També pots accedir a la consulta i descàrrega en PDF de les declaraciónes que hagis presentat de l'exercici actual i d'exercicis anteriors de Renda entrant en "Consulta de declaracions presentades".

-
En el bloc "Altres gestions" es troben les opcions "Certificat tributari de Renda", "Domiciliació bancària" i "Sol·licitud ajornament/compensació Renda".

En "Certificat tributari de Renda" tens l'accés a la sol·licitud del certificat de la declaració de Renda i a la informació sobre la seva tramitació, què certifica i preguntes freqüents entre altres opcions. Prem sobre "Sol·licita el certificat de la declaració de Renda" per començar el tràmit.

-
En el pas "1. Emplenar la sol·licitud", vindran indicats les dades de l'usuari amb el que has accedit, pots sol·licitar el certificat en nom propi o en representació d'un tercer. Selecciona en el desplegable l'exercici fiscal per al qual sol·licites el certificat i prem "Validar sol·licitud".

-
En el pas "2. Confirmar la sol·licitud", revisa les dades introduïdes i prem"Signar Enviar".
Es mostrarà la informació que s'enviarà i les dades del signant. Per continuar, marca la casella "Conforme" i prem el botó "Signar i Enviar".

-
En el pas "3. Obtenir certificat" prem sobre "Descagar document" i obtindràs el certificat de Renda en PDF que pots obrir i guardar en el dispositiu.

En "Domiciliació bancària" és possible consultar les domiciliacions sol·licitades i realitzar les accions disonibles (rectificar, revocar o rehabilitar) en funció de la seva situació i del termini de domiciliació. Indica l'exercici fiscal, model, període i situació, i a continuació prem "Buscar". Es mostraran els registres trobats segons el criteri de cerca. Prem sobre el nombre de la columna "Justificant" per accedir.

En la següent finestra trobaràs les accions que pots realitzar.

Si selecciones "Revocar" hauràs d'escollir entre "Efectuar el pagament", Sol·licitar reconeixement de deute" (en aquest cas serà necessari que seleccionis també si és amb compensació, amb ajornament amb domiciliació en compte o amb impossibilitat de pagament) i "Revocar sense pagament" només disponible per al model 714.

Si esculls "Rectificar IBAN" hauràs d'indicar el nou IBAN per a la domiciliació.

Si ja no està activa la domiciliació podràs descarregar-te la diligència en PDF.

En "Sol·licitud ajornament / compensació Renda", quan no sigui possible concloure la tramitació de la presentació d'una sol·licitud d'ajornament, fraccionament o compensació associada a un deute resultant de la presentació d'una autoliquidació d'IRPF, pots tornar a realitzar el tràmit a través d'aquesta opció.
L'accés requereix identificació mitjançant Cl@ve Mòbil, certificat electrònic, DNIE o número de referència de l'usuari actiu en l'aplicació. Selecciona l'exercici al que correspon el deute i prem "Acceptar".

A continuació, selecciona l'exercici al que correspon el deute. Prem "Acceptar". Es mostrarà la relació dels deutes d'IRPF de l'exercici seleccionat donades d'alta per al deutor i que es troben en disposició de tramitar-se per aquesta opció. Aquesta opció només serveix per a deutes IRPF i que no hagin evolucionat en la seva gestió.
Fes clic en l'enllaç de la "Clau de Liquidació" de cada deute per accedir a la següent pàgina.

Obtindràs la informació de les dades identificatives del presentador, les dades identificatives de l'obligat tributari i les dades de la clau de liquidació. A la part superior es troben les opcions disponibles: "Ajornar", "Compensar" i "Pagar".
Només es pot tramitar la sol·licitud d'ajornament, fraccionament o compensació d'un deute cada vegada . Si el deute ha evolucionat , per exemple, ha vençut la data límit d'ingrés en voluntària o s'ha apressat, ja no és possible realitzar la tramitació per aquesta opció. En ambdós casos serà necessari que accedeixis per l'opció situada en "Gestions", "Pagar, ajornar i consultar deutes".
-