Gestions disponibles en l'APP-AEAT?
Saltar índex de la informacióCita
La sol·licitud de cita es troba disponible dins "Gestions", en l'apartat"Assistència i Cita".
Cita general
Consta de 4 passos: "Per a qui", "Per a què", "Selecció cita" i "Confirmació".
PAS 1. Per a qui
Selecciona l'opció"La cita és per a mi" si la gestió que realitzaràs és per a tu. Indica el teu NIF, nom i cognoms i prem "Següent", no requereix cap sistema específic d'identificació.
Si la cita és per a un tercer, selecciona l'opció"La cita és per a una altra persona o una empresa". En aquest cas, hauràs d'indicar les dades de la persona o empresa per a qui és la cita i les dades de la persona que acudirà en el seu nom.
PAS 2. Per a què
Selecciona una de les dues opcions. En cas que hagis rebut una notificació o comunicació de l'Agència Tributària, per a de la qual gestió desitgis sol·licitar cita, selecciona l'opció"He rebut una carta" i aporta el Codi Segur de Verificació de 16 caràcters que apareix al peu de la carta.
Si en sol·licitar cita amb CSV no estigués disponible aquesta gestió, es mostrarà un missatge indicant aquesta situació i, en aquell cas, hauràs de seleccionar el servei que correspongui.
Si no disposes de CSV o el servei no està disponible amb CSV, marca "Altres gestions" i tria directament el servei entre els disponibles en el llistat.
Els serveis es mostren agrupats en categories. Escull el servei al que necessites acudir i, entre les opcions disponibles, marca el servei per al qual estàs sol·licitant la cita, després prem "Següent" per continuar.
PAS 3. Selecció de cita
Tria l'oficina de l'Agència Tributària a la que desitges acudir. Per fer-ho, selecciona la província en el desplegable o introdueix el codi postal.
A més de la possibilitat de seleccionar cita per acudir presencialment a una oficina de l'AEAT, depenent del servei sol·licitat, és possible que se t'ofereixi la possibilitat de triar una cita perquè un especialista es posi en contacte telefònicament amb tu, o bé la possibilitat d'atenció immediata mitjançant videotrucada (per exemple, en el cas del registre en Cl@ve).
Marca l'opció que prefereixis i prem sobre l'hora. S'obrirà una finestra emergent amb els dies i franges horàries disponibles.
Si no t'interessen les cites suggerides per l'aplicació, pots filtrar per província o codi postal, data i hora per localitzar unes altres opcions de cita disponibles. Prem el desplegable "Filtres", marca els teus criteris de cerca i prem "Aplicar".
Una vegada escollida la data i la franja horària, prem sobre el botó "Seleccionar" corresponent a l'opció escollida. El botó canviarà de color i passarà a "Seleccionat" i s'afegiran les dades escollides en el quadre blau de la part superior. Baixa al final de la finestra i prem "Confirmar cita" per continuar.
PAS 4. Confirmació
Finalment, hauràs de facilitar i confirmar un número de telèfon, que pot espanyol o estranger; fes clic en el desplegable i selecciona el país després indica el número de telèfon i confirma-ho. A més, tecleja un correu electrònic vàlid que també hauràs de confirmar.
NOTA : És important indicar una adreça de correu electrònic vàlida ja que se t'enviarà un correu amb les dades de la teva cita des del qual podràs gestionar-la (modificar i anul·lar), si fos necessari.
Prem "Confirmar".
Es mostrarà un missatge informant de què la cita s'ha confirmat correctament i el resum de la mateixa: tipus de cita (presencial o telefònica), data i hora, lloc, dades de la persona o empresa, servei sol·licitat i informació sobre la documentació que hauràs de portar a la cita.
Si la cita concertada és per a un tercer se t'ofereix un enllaç per descarregar-te el model de representació que hauràs de portar degudament emplenat.
Una vegada confirmada, rebràs una correu electrònic en l'adreça electrònica que hagis indicat. Conserva aquest correu ja que et permetrà gestionar la teva cita en cas que la necessitis modificar o anul·lar. Accedeix a través de l'enllaç inserit en el missatge del correu.
També és possible modificar o anul·lar la cita, accedint novament a la sol·licitud de cita i prement sobre l'enllaç"Tens ja una cita? Pots anul·lar o modificar la teva cita".
Si existeixen diversos usuaris identificats en l'APP-AEAT, activa l'usuari amb el que gestionaràs la cita i identifica't amb Cl@ve o certificat electrònic.
A continuació, es mostrarà la relació de cites que tinguis concertades. Prem "Modificar" per canviar el lloc o la data de la cita, o bé "Anul·lar", per eliminar-la per complet.