Sol·licitud d'un certificat tributari de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries
Selecciona el tipus de representació (en nom propi o en representació de tercers) i consigna les dades del titular només en cas d'actuar en representació de tercers.A continuació, s'ha d'indicar el tipus de certificat que se sol·licita (contractar amb el sector públic, autoritzacions de transport, subvencions públiques, autoritzacions de treball / residència per estrangers o genèrica). Fes clic sobre "Validar sol·licitud".
Confirma les dades i prem "Firmar i enviar".
Es generarà el report de la presentació de la sol·licitud o, en cas que sigui possible, el report del certificat mateix.
La recollida del certificat serà immediata sempre que el resultat sigui positiu i la sol·licitud sigui realitzada per l'interessat en nom propi o a través d'un apoderat.
Si no és possible el lliurament immediat, passat el termini indicat en el resguard de la sol·licitud, una vegada que la certificació hagi estat tramitada per la unitat competent, es podrà recollir utilitzant certificat electrònic o Cl@ve PIN del titular o apoderat, a través de l'opció "Estat de tramitació de la sol·licitud".
També pot recollir-se accedint a l'opció de "Consulta de certificacions expedides"
Les sol·licituds realitzades per un col·laborador social s'enviaran per VAIG CIAR/DEHú al domicili del titular del certificat.
A més, en el cas de consultar la certificació a través dels "meus Expedients" de la Seu Electrònica es podrà accedir tant a la declaració electrònica (resguard de la sol·licitud en PDF) com al certificat tributari. Té en compte que, l'accés a "Els meus Expedients" requereix identificar-se amb el certificat electrònic o Cl@ve PIN del titular o estar apoderat.
Si el titular no disposa de certificat electrònic / Cl@ve PIN o la certificació que necessita no està disponible al llistat, pot acudir a l'Administració per obtenir-la.La certificació podrà lliurar-se en aquell mateix moment o enviar per correu ordinari al seu domicili fiscal o a través de l'Adreça Electrònica Habilitada i podrà acudir el mateix contribuent o el seu representant o autoritzat.
Recorda que, per acudir a l'Administració a tramitar la certificació, és necessari sol·licitar cita prèvia.
Convé tenir en compte que, en relació amb el format de la certificació, l'espai dedicat al codi de barres, número de comunicació i domicili a efecte de notificacions situat en la part superior dreta del document, pot variar en funció de la forma de lliurament de la certificació, no mostrant-se aquestes dades en certs casos.
No obstant això, l'autenticitat del document obtingut es podrà verificar en qualsevol moment mitjançant el Codi Segur de Verificació (CSV) que figura al costat de la signatura electrònica del mateix, a través de l'apartada "Confrontació de documents mitjançant codi segur de verificació" disponible a la seu de l'Agència Tributària.