Petició de cita a través d'Internet
La sol·licitud de cita a través de la seu electrònica consta de quatre passos:
PAS 1. Per a qui
Si la gestió que realitzaràs és per a tu, selecciona l'opció"La cita és per a mi". La sol·licitud de cita no requereix cap sistema específic d'identificació. Simplement indica el teu NIF, nom i cognoms i prem "Següent".
Si la cita és per a un tercer, selecciona l'opció"La cita és per a una altra persona o una empresa". En aquest cas, hauràs d'indicar les dades de la persona o empresa per a la qual és la cita i les dades de la persona que acudirà en el seu nom.
PAS 2. Per a què
En cas que hagis rebut una notificació o comunicació de l'Agència Tributària, per a de la qual gestió desitgis sol·licitar cita, selecciona l'opció"He rebut una carta" i aporta el Codi Segur de Verificació de 16 caràcters que apareix al peu de la carta.
Si en sol·licitar cita amb CSV no estigués disponible el tràmit, es mostrarà un missatge indicant aquesta situació i, en aquell cas, hauràs de seleccionar el servei que correspongui.
Si no disposes de CSV o el servei no està disponible amb CSV, marca "Altres gestions" i tria directament el servei entre els disponibles en el llistat.
Els serveis es mostren agrupats en categories. Escull el servei al que necessites acudir. Una vegada seleccionat comprovaràs que, en el quadre situat en el marge dret, s'inclou el servei per al qual estàs sol·licitant la cita al costat de les teves dades. Prem "Següent" per continuar.
PAS 3. Selecció de cita
Tria l'oficina de l'Agència Tributària a la que desitges acudir. Per fer-ho, selecciona la província en el desplegable o introdueix el codi postal.
A més de la possibilitat de seleccionar cita per acudir presencialment a una oficina de l' AEAT depenent del servei sol·licitat, és possible que se t'ofereixi la possibilitat de triar una cita perquè un especialista es posi en contacte telefònicament amb tu, o bé la possibilitat d'atenció immediata mitjançant videotrucada (per exemple, en el cas del registre en Cl@ve).
Marca l'opció que prefereixis i prem sobre la data i hora. S'obrirà una finestra emergent amb els dies i franges horàries disponibles.
Si no t'interessen les cites suggerides per l'aplicació, pots filtrar per província o codi postal, data i hora per localitzar unes altres opcions de cita disponibles. Prem el desplegable "Filtres", marca els teus criteris de cerca i fes clic a "Aplicar".
Per escollir la data i la franja horària, prem sobre el botó "Seleccionar" corresponent a l'opció escollida. El botó canviarà de color i passarà a "Seleccionat" i s'afegiran les dades escollides en el quadre del marge dret al costat de les teves dades. Prem "Confirmar cita" per continuar.
PAS 4. Confirmació
Finalment, hauràs de facilitar i confirmar un número de telèfon (s'admeten números estrangers). És important indicar una adreça de correu electrònic vàlida ja que se t'enviarà un correu amb les dades de la teva cita des del qual podràs gestionar-la (modificar i anul·lar), si fos necessari. Prem "Confirmar".
Es mostrarà un missatge informant de què la cita s'ha confirmat correctament i el resum de la mateixa: tipus de cita (presencial, telefònica), data i hora, lloc, dades de la persona o empresa, servei sol·licitat i informació sobre la documentació que hauràs de portar a la cita.
Una vegada confirmada, rebràs una correu electrònic en la direcció que hagis indicat. Conserva aquest correu ja que et permetrà gestionar la teva cita en cas que la necessitis modificar o anul·lar.
També és possible modificar o anul·lar la cita, accedint novament a la sol·licitud de cita i prement sobre l'enllaç"Tens ja una cita? Pots anul·lar o modificar la teva cita".
Per fer-ho, serà necessari que t'identifiquis amb Cl@ve o amb certificat o DNI electrònic.
A continuació, es mostrarà la relació de cites que tinguis concertades. Prem "Modificar" per canviar el lloc o la data de la cita, o bé "Anul·lar", per eliminar-la per complet.