Sol·licitud d'un certificat tributari d'IRPF
Per a l'obtenció d'un certificat tributari d'IRPF pots utilitzar una d'aquestes vies:
-
De manera electrònica en la pàgina web, per a la qual cosa és necessari disposar d'algun dels següents mitjans electrònics d'identificació: Certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve. També pots identificar-te mitjançant el número de referència de la campanya actual prèviament facilitada per l'Agència Tributària.
-
A través de l'APP de l'Agència Tributària.
-
Telefònicament, sol·licitant cita. Per realitzar la sol·licitud del certificat per aquesta via hauràs d'identificar-te amb Cl@ve.
-
De manera presencial en Delegacions i Administracions de l'Agència Tributària, amb cita.
Per sol·licitar per Internet una certificació tributària d'IRPF en la que consti tota la informació relativa a la declaració de Renda, accedeix a l'apartat"Totes les gestions", "Certificats", "Declaracions Tributairas", "Certificats tributaris. Expedició de certificats tributaris. IRPF", "Sol·licitud".
En cas que el contribuent no hagués presentat declaració de Renda i no estigués obligat a presentar-la, segons les dades en poder de l'AEAT, s'expedirà un certificat negatiu de Renda, que inclou les imputacions que li consten a l'Agència Tributària, tret dels supòsits en els que no consti informació relativa a rendes o rendiments imputables per l'IRPF fent constar aquesta circumstància.
Si el contribuent va presentar declaració de Renda s'indicarà la modalitat de tributació en què s'ha presentat, individual o conjunta, i es desglossaran dades econòmiques i personals relatius a la declaració.
El certificat tributari es generarà automàticament, sempre que es donin els requisits per a la seva obtenció.
Nota: Si optes per l'accés amb referència, independentment de l'exercici fiscal per al qual sol·licites la certificació d'IRPF, hauràs d'identificar-te amb l'última referència obtinguda de la campanya actual de Renda.
Després d'identificar-te amb qualsevol dels mitjans habilitats i accedir al formulari de sol·licitud, selecciona en el desplegable l'exercici fiscal per al qual sol·licites el certificat. Únicament serà necessari completar el DNI / NIE i els cognoms i nom en cas de sol·licitar el certificat en representació de tercers. Finalment, prem "Validar sol·licitud".
Revisa les dades de la sol·licitud i fes clic a "Signar Enviar".
Es mostrarà la informació que s'enviarà i les dades del signant. Per continuar, marca la casella "Conforme" i prem el botó "Signar i Enviar".
L'obtenció de la certificació és immediata. En el pas 3 fes clic a "Descarregar document" per visualitzar el certificat tributari d'IRPF en format PDF. Si s’escau algun problema en la visualització, recomanem instal·lar un visor de PDF compatible amb el seu sistema operatiu i actualitzat.
En cas de no haver guardat el PDF de la certificació, podràs recuperar-ho en qualsevol moment a través de "Consulta de certificats expedits", dins les gestions relatives a "Certificats" que trobaràs en "Totes les gestions" (situat a la part superior del web) utilitzant el mateix certificat electrònic o mitjançant Cl@ve.
Una vegada que t'hagis identificat, en primer lloc, has de seleccionar el tipus de certificat que descarregaràs en el desplegable, en aquest cas "IRPF", i prémer "Enviar".
Per a la recollida de la certificació és necessari introduir una d'aquestes dues dades (són excloents): el codi electrònic de la sol·licitud compost per 16 caràcters que apareix en el full resposta de la sol·licitud o l'interval de dates en el que es va sol·licitar el certificat. Recomanem conservar el codi electrònic que es torna en realitzar la sol·licitud.
Una vegada introduïdes les dades requerides per obtenir la certificació, es mostrarà un resum de les dades de la sol·licitud. Prem sobre l'enllaç inferior "Premeu aquí per recollir el certificat" per obtenir el PDF amb la certificació.
Podràs tant recuperar la certificació com confirmar l'autenticitat del document a través de la "Comparació de documents electrònics mitjançant codi segur de verificació" disponible en el bloc destacat de la pàgina d'inici"Notificacions i comparació de documents".
Si no fora possible sol·licitar la certificació a través de la pàgina web, pots acudir a la teva Administració per obtenir-la. La certificació podrà entregar-se en aquell mateix moment o enviar-se per correu ordinari al domicili fiscal o a través de la DEHú i podrà acudir el propi contribuent o un representant.
Recorda que per acudir a l'Administració a tramitar la certificació és necessari sol·licitar cita.
Convé tenir en compte que, en relació amb el format de la certificació, l'espai dedicat al codi de barres, nombre de comunicació i domicili a efecte de notificacions situat a la part superior dreta del document, pot variar en funció de la forma d'entrega de la certificació, no mostrant-se aquestes dades en certs casos.