Models del 349 al 720
Saltar índex de la informacióModel 349 Presentació mitjançant fitxer
La presentació del model 349 per fitxer es realitza mitjançant TGVI online.Aquesta via de presentació està disponible per a fitxers voluminosos, encara que es permet la presentació de fitxers amb qualsevol nombre de registres.
Mitjançant aquesta opció, si el fitxer conté registres correctes al costat d'altres d'erronis, pots presentar parcialment els registres correctes i descarregar els registres erronis, a més del motiu de l'error en un fitxer TXT per posteriorment, una vegada reparats els errors, enviar-los mitjançant declaracions complementàries.
Recomanem depurar, prèviament a la presentació de la declaració, el cens dels seus declarats mitjançant el servei d'Identificació fiscal per evitar errors d'identificació.
L'accés al tràmit requereix identificar-se amb certificat electrònic o Cl@ve PIN del declarant.També pot identificar-se una persona o entitat autoritzada a realitzar presentacions en nom de tercers:col·laborador social (sol amb certificat electrònic) o apoderat.
Serà necessari disposar d'un fitxer amb la declaració que transmetràs amb les dades ajustades al disseny de registre publicat.
Emplena les dades requerides a la finestra inicial.
Des de l'opció "Recuperar" pots tornar a carregar l'últim fitxer validat per l'aplicació per a aquest model, exercici i NIF.Si optes per validar un nou fitxer mitjançant l'opció "Llegir fitxer" qualsevol enviament anterior per a la combinació seleccionada de Modelo + Exercici + Període + NIF declarant es perdrà ja que només es recupera l'última validació.Per enviar un nou arxiu prem "Llegir fitxer" i, a continuació, "Seleccioni el fitxer a validar", per seleccionar l'arxiu.
S'informarà del nom o raó social del declarant, NIF i model/exercici, fes clic en "Validar"Per iniciar la validació del fitxer.
Durant la transmissió apareixeran dues barres de progrés informant del percentatge de validació, tant del fitxer com dels registres tipus 2.
Una vegada finalitzada la transmissió i validació del fitxer, es mostrarà un resum del resultat.
Nota: En aquest pas del procés només es valida el fitxer.La presentació podrà realitzar-se en passos posteriors.
Si la validació és correcta, podràs realitzar la presentació i obtenir el justificant corresponent.Si es detecten errors s'inclourà el desglossament dels registres correctes i erronis i estaran disponibles les opcions "Presentar registres correctes", "Descarregar registres erronis" y "Descarregar missatges d'error".
Presentar registres correctes
Selecciona aquesta opció per presentar únicament els registres correctes.A la següent finestra marca "Així que" i prem "Firmar i Enviar".
Obtindràs el rebut de presentació en un PDF incrustat, que podràs guardar i imprimir.El document conté la informació de la presentació:número d'entrada de registre, Codi Segur de Verificació, número de justificant, dia i hora de presentació i dades del presentador.
Nota: Els registres erronis que no han quedat presentats s'hauran de corregir posteriorment per a la seva presentació mitjançant declaració complementària.
Descarregar registres erronis
Es descarregarà un fitxer amb el format del disseny de registre en vigor amb el total de registres erronis.
Fes clic en "Descarregar registres erronis" i podràs obrir o guardar el fitxer al teu equip.
Descarregar missatges d'error
El fitxer de text descarregat conté el detall dels errors detectats per a cada registre erroni de tipus 2 (Declarats).En cada línia es mostrarà un registre de detall erroni amb el seu missatge d'error corresponent.És necessari moure la barra de desplaçament fins al final de les línies per poder visualitzar els codis i descripcions dels errors.
Aquest arxiu té un caràcter informatiu.Serà d'utilitat per identificar els errors detectats i procedir a la seva correcció i presentació.