Com acreditar-se per obtenir un certificat electrònic
Saltar índex de la informacióAcreditació de persona física
L'autoritat certificadora estableix la documentació que el sol·licitant ha de presentar per a l'acreditació de la seva identitat. Habitualment, aquesta informació està publicada a la pàgina web de l'entitat emissora del certificat, per la qual cosa hauràs de contactar amb l'organisme que hagis triat per a l'obtenció del teu certificat electrònic si necessites aclarir algun dubte sobre aquesta qüestió.
La documentació que hagi d'aportar-se dependrà de si el sol·licitant és persona física, persona jurídica o si es tracta d'una entitat sense personalitat jurídica.
En general, quan el sol·licitant és una persona física, per a l'acreditació simplement ha d'aportar original i fotocòpia del DNI, NIE o passaport espanyol en vigor.
Per a certificats de persona física pots adreçar-te a qualsevol de les Oficines de registre. Si optes per una oficina de l'Agència Tributària, és necessari acudir amb cita.
El registre d'usuari és presencial, però algunes entitats han començat a permetre la sol·licitud de certificats amb DNI electrònic (DNIE ) de manera que l'acreditació es realitza en línia i no és necessari acudir a una Oficina de registre per acreditar-se personalment. Consulta en l'entitat emissora si existeix aquesta possibilitat.
Per a qualsevol dubte sobre aquesta qüestió és necessari contactar amb l'entitat emissora a través de la qual hagi sol·licitat el seu certificat.