Com acreditar-se per obtenir un certificat electrònic
Saltar índex de la informacióCom acreditar-se si està fora del territori espanyol
Els ciutadans no residents en territori espanyol podran gestionar el seu certificat electrònic a través de les oficines consulars d'Espanya a l'estranger, sempre que es tracti d'un certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre.
Per obtenir el certificat a través d'una entitat emissora diferent de la FNMT, és necessari contactar amb aquesta entitat si existeix aquella possibilitat.
L'obtenció d'un certificat de la FNMT consta bàsicament de tres passos: sol·licitud a través de la pàgina web de la FNMT, acreditació personal en el consolat o ambaixada (ha d'aportar el codi que s'obté en el moment de la sol·licitud i la documentació sol·licitada) i, finalment, descàrrega del certificat també des de la pàgina web d'aquesta entitat certificadora. El quart pas recomanat és la realització d'una còpia de seguretat del certificat obtingut que li permeti recuperar-ho si fora necessari.
En la pàgina web de CERES (Certificació Espanyola) disposes de més informació sobre aquest procediment. No obstant això, també pots contactar amb el seu Servei d'Atenció al Clienta enviant un correu electrònic a ceres@fnmt.es.
Les persones jurídiques i les entitats sense personalitat jurídica no residents en territori espanyol també podran gestionar l'obtenció del certificat electrònic de la FNMT a través de les oficines consulars d'Espanya a l'estranger habilitades per això.