Quan caduca la petició d'autenticació o el PIN?
Una vegada registrat en Cl@ve, l'usuari ja pot utilitzar el sistema Cl@ve per identificar-se en tràmits electrònics.
Aquest sistema es basa en codis d'autenticació d'un només ús, generats en el moment d'accedir al tràmit corresponent i que es visualitzen per Internet, en l'aplicació Cl@ve o per SMS.
El temps transcorregut des que se sol·licita el codi fins que s'identifica amb ell en algun tràmit no ha d'excedir els 5 minuts. Tant en el tràmit des d'on has realitzat la sol·licitud del codi com en l'APP Cl@ve veuràs un comptador del temps restant per a la seva caducitat. Transcorregut 59 segons des de la petició d'autenticació apareixerà l'opció per sol·licitar l'enviament per SMS.
No obstant això, si t'identifiques des de la passarel·la de Cl@ve i esculls la identificació amb Cl@ve PIN o des de la pàgina web de l'AEAT i t'identifiques amb el DNI o NIE i la dada de contrast, l'APP t'indicarà que existeix una petició de PIN de Cl@ve PIN i el temps de caducitat de 10 minuts.
Una vegada identificat amb el codi rebut, el nom de l'usuari apareixerà a la part superior dreta de la pàgina.
L'usuari seguirà identificat i podrà accedir als diferents serveis habilitats fins que es desconnecti de la Seu Electrònica o tancament el navegador. Fet això, el codi de verificació de Cl@ve Mòbil ja no és vàlid i és necessari obtenir un nou per tornar a identificar-se.
Quant al registre en el sistema Cl@ve, no es revoca mentre no variïn les dades amb els que es va registrar.
Si canvies de número de telèfon hauràs de comunicar la modificació mitjançant alguna de les vies disponibles:
-
"Modificar el telèfon amb certificat o DNI electrònic" o "Modificar el número de telèfon associat a Cl@ve per Videotrucada", disponibles en l'apartat"Altres gestions" del portal "Registre Cl@ve" en la pàgina web.
-
En l'aplicació per a dispositius mòbils "Cl@ve", entrant en la categoria "Gestions" situada a la part inferior de la finestra i prement en "Les meves dades en Cl@ve", "Modificar el número de telèfon associat a Cl@ve". En aquell moment tindràs dues opcions per realitzar el canvi:
-
-
Per videotrucada, on et connecta amb un operador.En aquest cas, serà necessari que el dispositiu tingui activat el so i la cambra; a més té a mà el teu document d'identitat, que hauràs de mostrar a l'empleat públic per identificar-te. Recorda que només pots utilitzar aquest servei en nom propi. És necessari que l'aplicació Zoom estigui instal·lada en el dispositiu; si no ho està, descarrega-la des de la botiga d'aplicacions.
-
Amb certificat o DNIE. Per utilitzar aquesta opció has de tenir el certificat electrònic programa instal·lat en l'APP o connectat per NFC utilitzant el DNI electrònic. Si utilitzes un dispositiu amb sistema iOS no estarà disponible l'opció del DNI electrònic.
-
-
-
Presencialment en una oficina de registre, amb cita.