Com registrar-se en Cl@ve
Saltar índex de la informacióRegistre en Cl@ve per Internet amb carta d'invitació i CSV (nivell bàsic)
Per identificar-se amb Cl@ve en els tràmits que l'admetin com sistema d'identificació és necessari estar registrat prèviament en aquest sistema d'identificació electrònica.
Si no disposes de certificat electrònic, pots registrar-te per Internet, bé sol·licitant la carta d'invitació (enviada per correu postal al teu domicili fiscal) i completant el registre amb el codi Assegurança de Verificació (CSV) o bé per videotrucada (Temporalment no es troba disponible ).
Nota: El registre mitjançant CSV o videotrucada suposa un nivell de registre bàsic en Cl@ve. Alguns organismes diferents de l'AEAT podran requerir un nivell avançat (registre presencial o amb certificat electrònic/DNIE ) per accedir als seus tràmits més habituals.
A continuació, detallem els passos necessaris per realitzar el registre amb CSV:
Accedeix a l'opció"Registrar-se en Cl@ve" en la pàgina web.
També pots sol·licitar la carta des de l'APP Cl@ve. En instal·lar l'aplicació i activar l'usuari, si es detecta que no estàs registrat en el sistema Cl@ve et donarà opció a realitzar el registre. També entrant en "Gestions" situada en el menú de la part inferior de la pantalla i prement "Registre en Cl@ve".
Comença el procés de registre indicant el DNI /NIE.
- DNI : 8 números i lletra (sense espai ni guió)
- NIE : Lletra 7 números i lletra (sense espais ni guions)
En funció del tipus de document indicat es requeriran a continuació diferents dades addicionals:
- Si es tracta d'un DNI : indica la data de validesa. En cas de DNI permanent (amb període de validesa 01/01/9999), la dada sol·licitada és la data d'expedició. A la part inferior, disposes de dos enllaços d'ajuda en els que s'explica com localitzar la data de validesa / expedició en els diferents tipus de DNI.
- Si es tracta d'un NIE : se sol·licitarà el número de suport que apareix en el document. Pots desplegar els enllaços d'ajuda"Com obtenir el número de suport...", en què s'explica com localitzar aquesta dada en la seva targeta d'estranger, permís de residència o certificat de ciutadà de la UE i com consignar-ho correctament en el formulari de registre. Per a més informació sobre el número de suport, també pots consultar l'ajuda"Introdueixi suport vàlid" (Com introduir el número de suport)".
En prémer Continuar" es validaran les dades introduïdes. Si són correctes, en la següent finestra s'oferiran les dues vies de registre per Internet sense certificat electrònic: amb CSV, amb prèvia solicitud de carta d'invitació, i per videotrucada (Temporalment no es troba disponible ).
Fes clic en el botó "Si, enviïn-me una carta d'invitació al meu domicili fiscal".
Si la sol·licitud es grava correctament, es mostra el missatge confirmant l'enviament de la carta invitació al domicili fiscal que consti en les nostres bases de dades en aquell moment. Fes clic en el botó D'acord ".
Una vegada que hagis rebut la carta disposaràs de 60 dies per utilitzar-la. Completa el registre accedint novament a la mateixa opció "Registrar-se en Cl@ve" del portal "Registre Cl@ve" i facilitant les dades sol·licitades: DNI /NIE i data de validesa/expedició o número de suport. En aquesta ocasió, marca l'opció"Ja disposo d'una carta invitació" i prem el botó "Continuar". Ten en compte que disposes de 60 dies per utilitzar-la, passat aquest temps el CSV caducarà.
En el pas següent complimenta el Codi Segur de Verificació (CSV) de 16 caràcters que figura en la carta i prem "Continuar". Si no ho localitzes, consulta l'ajuda"Com obtenir el CSV en la seva carta d'invitació?" de la part inferior.
Si han passat 60 dies, el CSV de la carta d'invitació haurà caducat. En aquest cas, obtindràs un avís indicant que el CSV ha caducat, podent sol·licitar una nova carta d'invitació o registrar-te mitjançant videotrucada (Temporalment no es troba disponible), presencialment o amb certificat/DNI electrònic.
Les dades que se sol·liciten en aquest últim pas del registre en Cl@ve són el número del telèfon mòbil en el que desitja rebre l'SMS remès per l'AEAT amb el PIN i un correu electrònic. Si el telèfon mòbil és estranger hauràs d'indicar també el prefix del país.
Nota important: si el sistema detecta que el telèfon mòbil introduït està vinculat a un altre DNI /NIE, rebràs un missatge SMS amb un codi d'accés per completar el registre. S'habilitarà en l'aplicació de registre un camp destinat a l'aportació d'aquest codi. Recorda que el registre en Cl@ve permet únicament un número de telèfon mòbil per usuari. En aquest cas, s'inhabilita automàticament l'accés al sistema Cl@ve per a l'anterior DNI /NIE associat.
Després d'acceptar les condicions i prémer "Enviar", es mostra una pantalla amb el codi d'activació; fes clic a "Visualitzar PDF" per obtenir el resguard d'alta en Cl@ve, que podràs guardar i imprimir.
El document conté un codi d'activació que permet activar la Cl@ve Permanent, així com les instruccions per a l'activació i els termes i les condicions d'ús del sistema.
Per a més informació sobre Cl@ve Permanent consulta el Portal Cl@ve.
Identificació amb Cl@ve
Després del registre en el sistema Cl@ve, podràs identificar-te amb Cl@ve en els tràmits habilitats per a aquest sistema. Després d'accedir al tràmit, prem sobre "Cl@ve Mòbil (inclou Cl@ve PIN) i segueix els passos per obtenir una petició d'autenticació escanejant el codi QR i confirmar la petició des de l'APP Cl@ve o sense lectura de QR introduint el DNI o NIE més la dada de contrast (data o número de suport) per confirmar la petició amb l'APP o rebre un SMS amb un PIN.