NRC erroni
Aquest error pot produir-se en signar i enviar una declaració amb resultat per ingressar i es deu a que el NRC és erroni o no es correspon amb les dades declarades.
S'ha emplenat erròniament el NRC
Comprova que has traslladat correctament a la declaració cadascuna dels 22 caràcters del NRC obtingut en realitzar el pagament.
El NRC consta de 22 caràcters alfanumèrics i, generalment, els tres primers coincideixen amb el nombre de model al que correspon l'ingrés (exemple: 303 …).
Les dades consignades en la declaració no coincideixen exactament amb els del pagament
S'ha d'accedir a la consulta del pagament realitzat i assegurar-se de què les dades (NIF, model, import, exercici i període) són correctes i idèntics als consignats en la declaració.
Mereix especial atenció el període, ja que és habitual confondre els períodes trimestrals (1T, 2T, 3T i 4T) amb els mensuals (01: gener, 02: febrer, 03: març, 04: abril, etc).
S'ha de comprovar també que l'import pagat coincideix exactament amb el declarat (una diferència d'1 cèntim invalidarà el NRC ) i revisar la resta de dades relacionades per detectar possibles errors.
Si s'ha realitzat l'ingrés a través de la passarel·la de pagaments de l'AEAT, pot recuperar-se el justificant de l'operació, amb el NRC assignat i totes les dades del pagament, des de l'opció"Autoliquidacions. Consulta d'un pagament anterior" (per càrrec en compte o amb targeta, segons correspongui).
Si s'observa algun error en aquestes dades, es pot contactar directament amb l'entitat bancària corresponent i sol·licitar l'anul·lació del NRC erroni, així com la generació d'un nou NRC correcte per poder realitzar la presentació.
Nota: Cal tenir en compte que l'anul·lació d'un NRC exigeix personar-se en l'oficina del banc o caixa en el menor temps possible. Altrament, serà necessària la presentació d'una sol·licitud de "Devolució d'ingressos indeguts".