Model 681
El model 681 pot presentar-se únicament a través d'internet pel que es requereix certificat electrònic o DNI electrònic.
A més del mateix titular de la declaració també pot presentar-la un tercer que actuï en nom seu, ja sigui un col·laborador social o un apoderat a realitzar el tràmit.
Els camps marcats amb asterisc són d'emplenament obligatori.
A la part inferior del formulari es troben els botons disponibles al formulari.
Mostrar o ocultar informació sobre errors o avisos d'emplenament.
"Esborrar declaració" elimina les dades de la declaració en la qual n'estàs treballant per començar una de nova.
Amb el botó "Validar declaració"Comprova si tens avisos o errors.Es mostrarà la relació d'errors i avisos detectats, als que pots accedir per a la seva correcció des del botó "Anar a l'Error" o "Anar a l'Avís" al costat de la descripció de la fallada.Recorda que els avisos ofereixen informació rellevant que és convenient revisar, però no impedeixen la presentació de la declaració.En cas que la declaració contingui errors, aquests han de ser corregits.
Si no es detecta cap error, en la descripció s'informarà que no hi ha errors.
També disposes dels botons "Importar" y "Exportar".Utilitza el botó "Exportar" per guardar la informació introduïda sempre que la declaració s'hagi validat correctament.El fitxer es guarda per defecte a la carpeta de descàrregues que el navegador tinguis predeterminada, no obstant això, podràs triar la ruta en la qual desitges guardar el fitxer en format BOE que tindrà per nom el NIF del declarant i l'extensió .681.Des de "Importar", podràs recuperar la declaració obtinguda mitjançant un programa extern o amb aquest formulari.Tingues en compte que, des d'aquesta opció, si existeixen dades indicades al formulari, aquests es perdran en importar-se el fitxer.
Utilitza el botó "Formalitzar Ingrés/Devolució"Per presentar la declaració una vegada emplenada i validada.
A la finestra emergent, selecciona el tipus de declaració.Si el resultat és a ingressar, serà necessari obtenir primer el NRC i després presentar l'autoliquidació.El NRC és el Número de Referència Complet, un codi de 22 caràcters i que serveix com a justificant del pagament.Des del mateix formulari, al botó "Realitzar pagament (obtenir NRC)", és possible connectar amb la passarel·la de pagaments per generar automàticament un NRC amb les dades que conté la declaració.
En aquesta mateixa finestra també és possible obtenir la declaració amb el format del disseny lògic publicat i extensió .681 des del botó "Exportar".Podràs elegir la ruta en la qual desitges guardar el fitxer que tindrà per nom el NIF del declarant - exercici - període i l'extensió .681.Podràs recuperar la declaració mitjançant l'opció "Importar" en qualsevol moment si tanques la finestra.
El model 681 té integrada també l'opció de reconeixement de deute i pagament per transferència des d'un compte bancari obert en una Entitat de Crèdit NO COL·LABORADORA, escollint en el desplegable "Seleccione el tipus de Declaració", "Reconeixement de deute i pagament per transferència".
Finalment, prem "Firmar i Enviar", apareixerà una finestra amb la informació de la declaració codificada i les dades del presentador i el declarant.Marca la casella "Així que" i prem "Firmar i Enviar" per finalitzar la presentació.
El resultat d'una presentació correcta serà una pàgina de resposta en la qual aparegui el text "La seva presentació ha estat realitzada amb èxit" amb un PDF incrustat que conté la informació de la presentació (Codi Segur de Verificació, nombre de justificant, dia i hora de presentació i dades del presentador).
En els casos en els quals hi hagi reconeixement de deute, al full resposta de presentació realitzada amb èxit, es mostrarà un enllaç per realitzar la presentació de l'ajornament o de la sol·licitud de compensació cridat "Tramitar deute".A continuació apareixerà el detall de la liquidació amb les dades del deutor i de la clau de liquidació.S'haurà d'escollir entre una de les opcions disponibles.
Recorda que per a dubtes en matèria tributària pots contactar amb el 901 33 55 33 d'Informació Tributària o consultar personalment en la teva Administració o Delegació prèvia cita.