Factures simplificades
1.Factures simplificades
1.L'obligació de facturació pot ser complerta mitjançant l'expedició de factura simplificada i còpia d'aquesta en els següents supòsits:
Quan l'import no excedeixi de 400 euros, IVA inclòs.
Quan s'hagi d'expedir una factura rectificativa.
2.En les següents operacions, quan el seu import no excedeixi de 3.000 euros, IVA inclòs:
Vendes a la menuda.Es consideren vendes a la menuda els lliuraments de béns mobles corporals o semovents en els quals el destinatari de l'operació no actuï com a empresari o professional, sinó com a consumidor final d'aquells.No es reputaran vendes a la menuda les que tinguin per objecte béns que per les seves característiques objectives, envasament, presentació o estat de conservació siguin principalment d'utilització empresarial o professional.
Vendes o serveis en ambulància.
Vendes o serveis a domicili del consumidor.
Transport de persones i els seus equipatges.
Serveis d'hostaleria i restauració deixats per restaurants, bars i establiments similars, així com el subministrament de menjars i begudes per consumir en l'acte.
Sales de ball i discoteques.
Serveis telefònics prestats mitjançant cabines o targetes magnètiques o electròniques recarregables que no permetin la identificació del portador.
Serveis de perruqueria i instituts de bellesa.
Utilització d'instal·lacions esportives.
Revelatge de fotografies i serveis prestats per estudis fotogràfics.
Aparcament i estacionament de vehicles.
Lloguer de pel·lícules.
Serveis de tintoreria i bugaderia.
Utilització d'autopistes de peatge.
Aquelles que autoritzi el Departament de Gestió Tributària de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Les factures simplificades han de contenir almenys les següents dades:
Número i, en el seu cas, sèrie.La numeració serà correlativa.
Data d'expedició.
Data en què s'hagin efectuat les operacions o s'hagi rebut el pagament anticipat, sempre que sigui diferent a la d'expedició de la factura.
Nombre d'identificació fiscal, així com el nom i cognoms, raó o denominació social de l'obligat a la seva expedició.
La identificació del tipus de béns entregats o de serveis prestats.
Tipus impositiu aplicat i, opcionalment també l'expressió «IVA inclòs».
Contraprestació total.
En el cas de factures rectificatives, la referència expressa i inequívoca de la factura rectificada i de les especificacions que es modifiquen.
Les mencions recollides a les factures ordinàries relatives a l'aplicació de règims especials i a determinades operacions (exemptes, amb inversió del subjecte passiu, etc.).
2.Documents expedits pel destinatari
Els qui realitzin adquisicions de béns o serveis a les persones o entitats acollides al règim especial d'agricultura, ramaderia i pesca en el IVA, hauran d'expedir un rebut firmat pel subjecte passiu acollit a l'esmentat règim especial.