Modificacions de la normativa de la Unió Europea en matèria del SEED
Reglament d'Execució (UE) 2026/51 de la Comissió, d'11 de desembre de 2025, pel qual es modifica el Reglament d'Execució (UE) n.o 612/2013 de la Comissió pel que fa a l'estructura dels missatges relatius a les dades dels operadors econòmics i els dipòsits fiscals, les estadístiques i la presentació d'informació corresponents en l'àmbit dels impostos especials intercanviats en virtut del Reglament (UE) núm. 389/2012 del Consell
C/2025/8390
DO L, 2026/51, 15.1.2026, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2026/51/oj
En virtut del Reglament (UE) n.o 389/2012, els Estats membres tenen l'obligació de portar registres electrònics de les autoritzacions que constin en poder dels operadors econòmics, i dels dipòsits fiscals, que intervinguin en la circulació de productes subjectes a impostos especials. La informació continguda en aquests registres nacionals s'intercanvia automàticament a través d'un registre central gestionat per la Comissió Europea, que també forma part del sistema informatitzat. El Reglament d'Execució (UE) n.o 612/2013 de la Comissió, estableix els detalls tècnics i les normes i procediments del registre central i els registres nacionals.
La Directiva (UE) 2020/262 va ampliar el sistema informatitzat per incloure la circulació dels productes subjectes a impostos especials exportats fora de la Unió i la circulació de productes subjectes a impostos especials que han estat despatxats a consum en el territori d'un Estat membre i es traslladen al territori d'un altre Estat membre per ser entregats amb finalitats comercials («circulació amb drets pagats »), i el registre central d'autoritzacions es va modificar degudament per incloure als operadors econòmics que duen a terme la circulació amb drets pagats.
Per tant, és necessari revisar el sistema informatitzat per corregir les incoherències detectades.
És procedent, per tant, modificar el Reglament d'Execució (UE) n.o 612/2013.
A fi que els Estats membres disposin d'un temps suficient per preparar-se per a les modificacions del Reglament d'Execució (UE) n.o 612/2013 i adaptar la data d'aplicació d'aquest Reglament a la data en què entre a funcionament la versió del sistema informatitzat prevista en el Reglament Delegat (UE) 2026/50 de la Comissió, aquest Reglament ha d'aplicar-se a partir del 12 de febrer de 2026.