Preguntes tècniques freqüents
Saltar índex de la informacióQüestions Generals
Mitjançant l'XML corresponent al tipus de llibre i operació que es desitja realitzar.Es tracta d'un enviament continu de factures que per caràcter operatiu, s'agrupen en blocs de 10.000 per facilitar la resposta de forma síncrona.
Els permesos per a UTF-8.
No
No, no es requereix firmar l'XML.
SÍ.La presentació podrà ser efectuada per l'obligat tributari, un apoderat seu a aquest tràmit o un col·laborador social, que ha de disposar d'un certificat electrònic reconegut.Per tant, l'ús dels serveis requereix tenir instal·lat un certificat electrònic admès per l'Agència Tributària, a l'ordinador des del qual es produeixi l'enviament de la informació
Informació sobre certificats al Portal de l'AEAT:Inicio - Ajuda - Certificat Electrònic
Es respondrà a la presentació realitzada indicant que es rebutja aquesta factura perquè està duplicada.A aquests efectes les dades que fan única una factura són:NIF de l'emissor, sèrie i número de factura i data d'expedició.
El client ha de revisar si a la petició HTTP generada li falta informació (per exemple de certificat) en el cas del qual es torna un missatge d'error amb un format de html.
En cas que fos necessari consignar en un valor d'un element XML algun dels següents caràcters s'“escaparan” amb les entitats xml següents:
Caràcter |
Caràcter “escapat” |
& |
& |
< |
< |
El certificat ha de ser un els admesos per l'AEAT en qualsevol dels seus serveis.El titular que figura als llibres ha de coincidir amb el NIF titular del certificat.
Per al Pilot SII s'exigeix que els NIF que intervenen en la factura estiguin identificats, però no es valida que existeixin al cens SII.
Un contribuent pot utilitzar diferents plataformes i prestadors de serveis per presentar factures.Pot encomanar el subministrament d'informació d'algunes factures a un o diversos tercers apoderats o col·laboradors socials i alhora subministrar directament a l'AEAT informació sobre altres factures.
El certificat identifica el presentador, que pot ser el del mateix titular del llibre o el d'un tercer que compleixi els criteris d'apoderament o col·laboració social.
El fitxer XML de resposta contindrà la identificació de totes les factures de l'enviament amb el resultat de la validació.En cas d'error figurarà el codi del mateix i una descripció per a cada una de les factures.
Només es graven en el sistema les factures que han superat les validacions.
La validació respon al primer error detectat a la factura.No s'informa de la validació de la factura en la seva totalitat, ja que hi ha dades que es validen en funció de d'altres.
El procediment en cas de no identificació, sense ser un error de format, consistirà a intentar-ho de nou transcorregut un temps, ja que l'AEAT intentarà la seva alta al cens en cas de resultar procedent.
Hi ha un servei de validació de la identificació on es pot validar amb caràcter previ les dades identificatives.
Servei d'Identificació Fiscal al Portal de l'AEAT:Inicio – L'Agència Tributària – Campañas – declaració Informatives – Serveis d'Ajuda – Identificació Fiscal.
Des del 21 de setembre, s'introdueix un canvi en la consulta d'estar censat i el servei web múltiple de qualitat de dades identificatives perquè en el cas de persones físiques ambdues utilitats tornin els cognoms i nomeni que consten al Cens de l'Agència Tributària associades al NIF consultat si aquests són similars als cognoms i nom enviats, fins i tot encara que el contribuent no s'identifiqui amb les dades identificatius enviats.Amb aquesta millora el presentador pot corregir les dades identificatives del declarat amb què consten en l'Agència per evitar errors d'identificació en la presentació
No existeix límit, els enviaments han d'entendre's com un enviament continu de factures que per qüestions de rendiment i per poder contestar de forma síncrona, s'agrupen en blocs, en principi de 10.000 factures.
Es recomana utilitzar la dada de sesionId de la capçalera HTTP, rebut en la primera presentació realitzada, en les successives presentacions realitzades el mateix dia.
El client rebrà en la resposta del servidor una capçalera "Set-Cookie:"
similar a aquesta:
JSESSIONID=s2~00010rV0Rf4nwiaxLK8Emzwz_Mx:wlp001_wlp002;Path=/wlpl/;Secure;HttpOnly
Es recomana enviar com a capçalera en cada petició que es realitzi al servidor la cookie jsessionid amb el valor que s'hagi rebut en les peticions anteriors, comportant-se per a aquesta cookie com fan els navegadors.
En aquesta aplicació no s'utilitza sessió http i només es recomana per aconseguir que els usuaris mantinguin l'afinitat del servidor en el qual han caigut per aprofitar les caixets.
Per a les factures parcialment contrastades s'oferirà informació del desquadri amb la contrapart, tant a través del servei web de consulta com a través de la consulta a la seu electrònica.És la mateixa consulta de factures la que oferirà informació de l'estat de contrast.
El contingut s'ha d'informar en el següent ordre:primer cognom segon cognom i nom sense signes de puntuació.
Sí, les modificacions efectuades posteriorment a l'enviament d'una factura (emeses / rebudes) poden variar l'estat de quadri en ambdós sentits sempre que s'estigui en període voluntari.
L'intent de quadri es realitzarà mentre s'estigui en període voluntari.En períodes ja finalitzats no s'actualitza l'estat de quadri.
Sí, es poden enviar amb el mateix mecanisme factures fora de termini.
Els terminis i les seves conseqüències els determina la normativa.No s'impedeix l'enviament de factures fora de termini.Sobre elles es realitzen les mateixes validacions independentment que siguin dins o fora de termini, l'única diferència és que per a les presentacions a períodes ja finalitzats no s'oferirà informació de contrast.
l'AEAT només actualitza l'estat de quadri si la factura resulta contrastable i es detecten actuacions en aquesta factura (alta, modificacions, baixes) per part de la contrapart o per modificacions del mateix titular del llibre si procedeix.La informació de quadri es podrà obtenir des del servei web de consulta i des de l'opció d'Internet.
La data prevista és abril.
La documentació tècnica en anglès està disponible des del dia 7 de febrer.
L'accés a ella és a través de la versió en anglès del portal de l'AEAT, és a dir, triant l'idioma anglès a la capçalera de la pàgina web.
Per als casos en què s'hagi rebutjat una factura emesa, en un segon reintent, perquè la informació d'identificació del destinatari (NIF i nom) no figuri censada en l'AEAT, la manera de procedir per enviar l'esmentada factura es realitzarà a través del bloc IdOtro amb els
següents continguts:
Codi país:ÉS
Clau ID:07.No censat
Número Id: NIF no censat del receptor de la factura
Cognoms i nom:Nom del no censat receptor de la factura.
En aquest cas, la factura figurarà com acceptada amb errors.A través d'aquesta via, també s'intentarà la seva validació contra el cens, de manera que podria aconseguís la seva identificació, encara que la factura figurarà com acceptada amb errors.En qualsevol cas un error de format en el NIF suposarà un rebuig de la factura.
La presentació de factures del primer semestre amb caràcter retroactiu es realitza utilitzant el mateix esquema de validació amb les següents particularitats per als camps obligatoris que tindran els següents continguts:
.Clau de règim especial.“16/14 Primer semestre”. (Emeses / Recibidas)
.Descripció de l'operació:“Registre del Primer semestre”.
Emeses:
Tipus no eximeix:S1.
Rebudes:
Data registre comptable:Data de l'enviament.
Quota deduïble:Etiqueta amb 0.
No és necessària una marca per diferenciar les factures del primer semestre, pel període es podrien distingir si es tracta d'informació corresponent al primer semestre de l'exercici 2017.
El primer pas és tipificar la factura com a contrastable o no en el moment de presentar la factura.Si la factura no resulta contrastable, la factura es queda en l'estat “No contrastable” i no s'intenta el seu quadri.
No contrastable implica que mai no serà contrastada, és a dir, que per les característiques de l'emissor, de la mateixa factura el registre de la qual ha estat remès o el règim aplicable, no es disposarà en el sistema de possibilitat de contrastar aquesta informació.
Exemples d'aquesta situació són les factures simplificades en les quals no s'exigeix la identificació del destinatari, per tant, no és possible localitzar aquesta informació de manera fiable en el sistema o bé quan la contrapart no participa en el SII i, per tant, no està obligada a la remissió d'aquesta informació.
Tot seguit, una vegada validat i respost l'enviament de factures presentat, de forma gairebé immediata es procedeix a executar el procés de contrast,
Una vegada comprovada la possibilitat d'efectuar el contrast, es procedeix a determinar si aquesta informació de registre remesa d'una banda ha estat remesa per la contrapart.Per conèixer si disposem d'aquesta informació, s'utilitza la clau única.Si no es localitza la mateixa clau única del registre remès, s'entén que no es disposa d'aquesta informació, quedant en estat de "no contrastada".
Si es localitza en el sistema la mateixa clau única, s'executa el procés per contrastar la informació continguda en ambdós registres remesos per les dues parts.
D'aquesta manera, si coincideixen els criteris de contrast es considerarà "Contrastada", mentre que si no coincideixen tots ells quedarà "Parcialment contrastada".En aquest últim cas, es proporcionarà al contribuent (via formulari o via servei web de consulta) les dades de
contrasti no coincidents per a la seva revisió.
Cal tenir en compte, que amb cada operativa realitzada contra una factura (modificació, baixa, etc.)es revalua de nou el contrast, podent canviar l'estat de quadri de la factura en funció de les dades rebudes.
El procés de quadri s'intentarà durant els mesos següents a la data d'expedició de la factura
Aquesta opció del portal de proves del SII és un client bàsic (amb funcionalitat limitada) del servei web, que permet les presentacions de fitxers XML de proves de fins a un màxim
de 100 factures per avaluar la validació de diferents casuístiques.Per a això es deu omplir-la URL de l'Enpoint del llibre corresponent (Exemple per a factures emeses:/Wlpl/SSIIFACT/
ws/fe/SiiFactFEV1SOAP) i seleccionar el fitxer XML corresponent de l'entorn local que es desitja enviar.Una vegada premut el botó d'enviar, el sistema respondrà de forma
síncrona amb un fitxer XML de resposta amb el resultat de la validació realitzada.
En cas d'enviar-se una factura que ja s'hagi donat d'alta prèviament, en el missatge d'error de factura duplicada es proporcionarà el CSV de l'enviament en com es va realitzar l'alta inicial de l'esmentada factura.De la mateixa manera, si es realitza l'enviament d'una baixa sobre una factura donada de baixa anteriorment, en el missatge d'error es proporcionarà el CSV de l'enviament inicial en com es sol·licito la baixa de la factura.
A fi de controlar l'enviament de duplicats i la possibilitat de realitzar modificacions i baixes sobre els béns d'inversió, es procedeix a definir com a clau única dels mateixos, la formada per les següents dades:Identificació de la factura, identificació del bé i dades del període.
Es crea una nova subseu www10.agenciatributaria.gob.es on s'admeten, a efectes d'identificació, els següents tipus de certificat electrònic:
· Certificat Electrònic de segell de persona jurídica, d'acord al Reglament (UE) núm. 910/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de juliol de 2014, relatiu a la identificació electrònica i els serveis de confiança per a les transaccions electròniques al mercat interior.
· Certificat Electrònic de segell d'Administració Pública, d'acord a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Els certificats electrònics admesos per l'Agència Tributària conforme al disposat en l'Ordre HAP/800/2014, de 9 de maig, per la qual s'estableixen normes específiques sobre sistemes d'identificació i autenticació per mitjans electrònics amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, seran els emesos pels prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors qualificats de serveis electrònics de confiança (TSL) elaborada pel Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital.
En relació amb els certificats electrònics qualificats de segell, s'admetran els certificats que puguin ser validats a la plataforma @firma, de validació de certificats electrònics i signatura electrònica, i que estiguin classificats com a tipus 4 (Segell) i 8 (Qualificat de segell).
Ambdós certificats es podran utilitzar en els processos d'identificació d'aplicacions o servidors en comunicacions màquina a màquina per a aquells serveis que per les seves característiques, es consideri que formen part de processos automatitzats i massius i que, a més, no es requereix que en el mateix tràmit s'autentiqui una persona física que actuaria com a representant de la persona jurídica.En aquest sentit, l'Agència Tributària informarà de la possibilitat d'utilitzar aquests certificats en la informació tècnica dels serveis que els admetin.
En concret, els serveis web associats als llibres registre d'IVA portats a través de la Seu electrònica de l'AEAT que exigeixen autenticació amb certificat electrònic qualificat de client, es podran invocar a la nova subseu www10.agenciatributaria.gob.es, en el “Port Name” específic descrit en el WDSL."
SÍ, el client de servei web del pilot s'ha millorat i s'oferirà en producció com una funcionalitat per permetre presentar els xml de factures dels diferents llibres.
A efectes del presentador, el servidor de l'AEAT torna un 405 Gateway estafi-out com a resposta http.
L'error 403 sol ser a causa que no s'ha seleccionat un certificat per realitzar la connexió.S'han de comprovar que el client de web service està correctament configurat per accedir al KeyStore on es tingui emmagatzemat el certificat.
L'error 403 significa que la petició està sortint i arribant als servidors de l'AEAT, només que el certificat (de client) no s'està utilitzant per realitzar la petició (el desenvolupament no l'està carregant correctament) i ens arriba la petició sense certificat o bé el certificat està fet malbé o no és vàlid.
Si s'instal·la el certificat en un navegador estàndard (IE, Chrome...)i s'accedeix a qualsevol part de la Seu Electrònica de l'AEAT(o fins i tot a algun dels endpoint dels serveis web) sense obtenir un 403, el certificat és correcte i és el desenvolupament el que no l'està carregant correctament.
No, no hi ha convertidor de l'AEAT a fitxers xml.
Els formularis web del projecte SII no té límit d'utilització.El seu emplenament és manual i individual a nivell de factura, les quals es van afegint una a una.
Per realitzar modificacions i baixes s'ha d'accedir a través de la consulta, i una vegada seleccionada en pantalla una factura, s'ofereixen les pestanyes de baixa i modificació.
La contrapart ha de ser informada amb el NIF/IDOtro i NombreRazon corresponent a qui rep la factura.
Aquest error pot ser a causa de dues raons:
L'URL de EndPoint no és la correcta.
L'Envelope té algun error.
Els EndPoint dels diferents entorns venen indicats en la documentació al final dels fitxers .wsdl
Els exemples disponibles són al document Descripció servei web que trobarà en:
Inicio - Ajuda - Models, procediments i serveis - Ajuda Procediment G417 - IVA.- Administració de llibres registre (SII) - Ajuda tècnica - Informació Tècnica SII
El servei SII admet l'enviament de caràcters especials llatins tals com eñes, ces trencada o, en general, qualsevol caràcter especial admès en UTF-8.
Al contrari, no s'admeten caràcters especials de cap altre tipus com per exemple caràcters xinesos, àrabs, etc.
El fitxer XML amb els errors de presentació es torna en l'instant de la presentació.El servei web de consulta permet descarregar les factures presentades amb diferents paràmetres de recerca.A través de formulari web de consulta també es poden visualitzar.
Si, continuarà disponible el portal de proves.Es mantindrà de forma indefinida.
Hi ha diferents raons per les quals es pot produir l'error:
El NIF ha d'estar donat d'alta al cens de l'AEAT.
En persones físiques s'ha de mantenir l'ordre d'identificació indicat, és a dir:
Apellido1 Apellido2 Nom.
El contingut del camp nom ha de figurar el més complet possible perquè la rutina d'identificació pugui trobar el titular.
Per a les persones jurídiques el sistema d'identificació no tracta la raó social.
Quan la "contrapart de l'operació (client/proveïdor)" o l'emissor de la factura no disposi de NIF assignat a Espanya (ocorre entre altres, en el supòsit de proveïdors o clients estrangers), s'ha d'emplenar el camp "IDOtro"
També s'ha d'informar per a la contrapart en el cas d'espanyols amb NIF no censats en l'AEAT per a Factures Expedides, Operacions d'Assegurances i Operacions en metàl·lic.S'ha de consignar en el camp IDType el valor 07.
En el cas de les factures emeses, el NIF Factura Emissor haurà de coincidir amb el del titular, tanmateix, per a les factures rebudes el NIF Factura Emissor haurà de coincidir amb el de la contrapart.
No. La baixa de les factures és una baixa lògica.Si es desitja tornar a donar d'alta una factura amb el mateix NumSerieFacturaEmisor ha de modificar el NIF del titular, el Número de Sèrie o la Data d'Expedició.
En cas que la mateixa factura donada de baixa per error es desitgi reactivar, s'ha de procedir a realitzar una operació de modificació (A1) sobre la mateixa, amb la qual cosa la factura tornarà a quedar activa amb el contingut de l'esmentada modificació.
Si es tracta d'un error en registrar la factura, s'ha de realitzar una modificació de la mateixa.Si es tracta d'una factura errònia és procedent realitzar una factura rectificativa per substitució o per diferències.
En el següent apartat s'expliquen les diferents modalitats de rectificació.
Sí, pot donar de baixa la factura acceptada amb errors.
Les possibilitats de consulta que s'ofereixen són a través dels formularis de consulta i dels serveis web.En ambdós hi ha una sèrie de paràmetres, els que s'han considerat més necessaris per delimitar la relació de factures.Quant a les particularitats de selecció i de continguts ha de ser cada titular del llibre que realitzi el filtrat.
Pot consultar les factures enviades en blocs de 10.000 de dues formes:
- Sense clau de paginació:es mostraran totes les factures.
- Amb paginació:es mostraran les factures a continuació de la factura indicada en la paginació.
Quan es consulta amb clau de paginació (especificant la clau de la factura "IDFactura" a partir de la qual es recuperaran els següents registres ordenats per data de presentació) recuperem les factures següents a la factura informada.Però no tornem a enviar la factura inclosa en la clau de paginació.
Si, no hi ha cap problema en fer-ho.
Si.Pot trobar els errors al Document de validacions i errors
Inicio - Ajuda - Models, procediments i serveis - Ajuda Procediment G417 - IVA.- Administració de llibres registre (SII) - Ajuda tècnica - Informació Tècnica SII
Els codis de països disponibles són els que apareixen al següent document:
Tot registre presentat ha de tenir una clau única composta per:NIF emissor, Número de Sèrie de Factura i Data d'Expedició.Si desitja reutilitzar o tornar a presentar un registre amb algun d'aquests valors n'ha de modificar algun dels restants.Cal tenir en compte que els registres anul·lats també són donats d'alta en el sistema, i per tant es rebutjaran per duplicats si torna a presentar un registre amb la mateixa identificació.
De forma general, aquest error es produeix quan l'XML no està ben format o no compleix l'estructura definida en el Xsd corresponent.
Si.
El sistema SII - Subministrament Immediat d'Informació està pensant per a un tractament massiu de la informació, d'allà l'ocupació de serveis web com a via principal d'interacció.El sistema admet fins a 10.000 registres de factures per cada enviament, amb uns temps de resposta ràpids.
El més pràctic, per tant, és agrupar com més registres millor per cada enviament.
És molt més productiu agrupar els enviaments, fins i tot fins a arribar a un enviament diari amb el total de les operacions del dia, o bé diversos enviaments si superen les 10.000 operacions per dia.
Cada vegada que es realitza un enviament, tant el sistema informàtic del contribuent com el de l'AEAT han de realitzar tasques prèvies d'infraestructura (establiment de la comunicació, tractament del missatge XML, sincronització de servidors, identificació, etc.)abans que es comenci a processar realment cada factura.A més, després de tractada la factura cal realitzar les mateixes operacions per enviar i tractar la resposta.Per tant, en el cas extrem de fer un enviament per cada factura, ambdós sistemes estarien multiplicant aquestes operacions d'infraestructura pel nombre de factures enviades individualment (o amb baixos nivells d'agrupació), dedicant molts dels seus recursos a operacions que es podrien fer una vegada per cada 100 o 1.000 factures, per exemple.
Per tot això, i ja que els sistemes ho permeten, la nostra recomanació és que es realitzin enviaments per lots en lloc de fer enviaments individuals, el que redundarà en benefici d'ambdós sistemes i, sobretot, dels usuaris del SII.
l'AEAT estableix que el límit mensual d'enviaments és 10.000 XMLs.
Existeixen dues alternatives a l'hora de consultar les factures presentades.
Si el volum és elevat, s'utilitza el servei web de consulta del llibre corresponent que permet obtenir la relació de factures sense límit de mida.
Aquest servei està documentat amb exemples XML al document que descriu el servei web, dins de la documentació tècnica del portal SII. Admet diversos paràmetres de filtrat.Permet obtenir la relació de factures del titular del llibre de registre per a un exercici i un període.EL fitxer XML de resposta torna un bloc de fins a 10.000 factures.Per recuperar volums d'informació superiors, s'han de realitzar noves consultes amb la identificació de l'última factura obtinguda, informant el bloc <ClavePaginacion> de la petició.
Opcionalment, per a volums més reduïts, hi ha en l'apartat d'IVA de la seu electrònica, en el procediment IVA.Llibres registre d'IVA a través de la Seu electrònica de l'AEAT, la possibilitat de consultar factures presentades mitjançant formulari a través d'una pàgina web i sempre que el nombre d'operacions sigui inferior a 1.000.En cas de superar l'esmentat límit s'ha de delimitar la recerca per paràmetres de filtrat, delimitant per exemple mitjançant trams de dates de presentació.
La relació de factures obtinguda es pot exportar de forma massiva a un full de càlcul i operar sobre les dades, obtenint per exemple totals de columnes amb contingut numèric, ordenand per columnes, etc.
Mitjançant el paràmetre de filtrat de la consulta, “totes les columnes”, es pot augmentar el nombre de columnes de dades que s'ofereixen en la relació fins i tot contemplar tota la informació disponible.A partir d'aquest punt, es poden desmarcar aquelles columnes que no es desitgi mostrar en la relació.
Des del dia 5 de desembre són operatives en l'apartat d'IVA de la seu electrònica, en el procediment IVA.Llibres registre d'IVA a través de la Seu electrònica de l'AEAT, un nou apartat que permet consultar les factures informades per clients i proveïdors.Aquesta informació la pot consultar de manera particular per cada client/proveïdor o de forma agrupada.Existeix la possibilitat de delimitar la relació de factures a obtenir mitjançant diferents paràmetres de filtrat:estat de quadri, estat de la factura, data d'expedició, data d'operació, etc.
Les diferents consultes de factures informades per clients/proveïdors funcionen per exercici/període “d'imputació”, dada obtinguda a partir de la data d'operació o en el seu defecte de la data d'expedició.
Aquesta funcionalitat està disponible des del període 11/2017 d'ara endavant.
Des del dia 5 de desembre és operativa des de la pantalla de relació de factures la possibilitat d'exportar tot el col·lectiu de factures obtingut per a una selecció mitjançant la utilització de la funcionalitat “Exportació sense límit” situada a l'aresta superior esquerra de la pantalla.Aquesta exportació lliura els registres de facturació en un fitxer, comprimit, en un format estàndard (CSV), que pot ser tractat amb eines d'ús comú"
També s'ha incorporat en les consultes dels Llibres registre el sumatori de les dades visualitzades en pantalla.
La consulta d'imputacions (clients/proveïdors) està disponible per al titular del llibre o el seu apoderat.No es permet l'accés de tercers com col·laboradors socials.
La recomanació per a l'assignació de Sèrie/Número de Factura de cara a l'emplenament del camp "ID Factura" del SII és la següent:
Joc de caràcters recomanat:0123456789ABCDEFEGHJKLMNPQRSTUVXYZ.No es recomana l'ocupació de lletres minúscules.
Espai en blanc:de ser fet servir, només s'utilitzarà un caràcter, mai més d'un.
Caràcters especials:Guió mitjà "-", guíon sota "_", Barra Inclinada normal "/", punt "."
Si la Identificació de la factura inclou la Sèrie, es recomana que figuri en primer lloc, seguida del número de factura amb un blanc pel mig.
El camp ID factura no ha de començar amb espais en blanc (per tant, text ajustat a l'esquerra).
S'ha de procedir a donar de baixa en l'entorn de producció les esmentades factures per al llibre corresponent mitjançant el servei web de baixa que figura en la documentació del servei web.En cas que la numeració (sèrie-numero-data expedició) de les factures anul·lades de l'esmentat titular desitgin ser utilitzades de nou en el futur, en figurar ja anul·lades, el seu enviament s'ha de realitzar com una modificació (A1) i no com una alta (A0) ja que donaria l'error de clau duplicada.
S'ha de procedir a donar de baixa les factures presentades en l'àmbit territorial erroni mitjançant el servei web de baixa que figura en la documentació del servei web.A continuació, s'han de tornar a presentar les factures en l'àmbit territorial procedent, tenint en compte que si s'utilitza la mateixa numeració (sèrie-número-data expedició) de les factures anul·lades, s'han d'enviar com una modificació (A1) i no com una alta (A0) ja que donaria l'error de clau duplicada.Aquesta possibilitat s'incorpora amb la publicació de la versió 1.1.
Les úniques URLs vàlides en el SII són les incloses en els WSDL de definició de cada un dels serveis web.
Les subseus/servidors disponibles són exclusivament els següents:
Entorn de Producció: https://www1.agenciatributaria.gob.es
Entorn de Producció (amb certificat de segell):https://www10.agenciatributaria.gob.es
Entorn de Proves:https://prewww1.aeat.es
Entorn de Proves (amb certificat de segell):https://prewww10.aeat.es