Preguntes tècniques freqüents
Saltar índex de la informacióQüestions Generals
Mitjançant el XML corresponent al tipus de llibre i operació que es desitja realitzar. Es tracta d'un enviament continu de factures que per caràcter operatiu, s'agrupen en blocs de 10.000 per facilitar la resposta de forma síncrona.
Els permesos per a UTF-8.
No
No, no es requereix signar el XML.
SÍ. La presentació podrà ser efectuada per l'obligat tributari, un apoderat seu a aquest tràmit o un col·laborador social, que ha de disposar d'un certificat electrònic reconegut. Per tant, l'ús dels serveis requereix tenir instal·lat un certificat electrònic admès per l'Agència Tributària, en l'ordinador des del qual es produeixi l'enviament de la informació
Informació sobre certificats en el Portal de l'AEAT: Inici - Ajuda - Certificat electrònic
Es respondrà a la presentació realitzada indicant que es rebutja aquella factura perquè està duplicada. A aquests efectes les dades que fan única una factura són: NIF de l'emissor, sèrie i número de factura i data d'expedició.
El clienta ha de revisar si a la petició HTTP generada li falta informació (per exemple de certificat) cas en què es torna un missatge d'error amb un format de html.
En cas que fora necessari consignar en un valor d'un element XML algun dels següents caràcters s'“escaparan ”amb les entitats xml següents:
Caràcter |
Caràcter “escapat” |
& |
& |
< |
< |
El certificat ha de ser un els admesos per l'AEAT en qualsevol dels seus serveis. El titular que figura en els llibres ha de coincidir amb el NIF titular del certificat.
Per al Pilot SII s'exigeix que el NIF que intervenen en la factura estiguin identificats, però no es valida que existeixin en el cens SII.
Un contribuent pot utilitzar diferents plataformes i prestadors de serveis per presentar factures. Pot encomanar el subministrament d'informació d'algunes factures a un o diversos tercers apoderats o col·laboradors socials i al mateix temps subministrar directament a l'AEAT informació sobre unes altres factures.
El certificat identifica al presentador, que pot ser el del propi titular del llibre o el d'un tercer que compleixi amb els criteris d'apoderament o col·laboració social.
El fitxer XML de resposta contindrà la identificació de totes les factures de l'enviament amb el resultat de la validació. En cas d'error figurarà el codi del mateix i una descripció per a cadascuna de les factures.
Només es graven en el sistema les factures que han superat les validacions.
La validació respon al primer error detectat en la factura. No s'informa de la validació de la factura en la seva totalitat, atès que hi ha dades que es validen en funció d'uns altres.
El procediment en cas de no identificació, sense ser un error de format, consistirà en intentar-ho novament transcorregut un temps, ja que l'AEAT intentarà la seva alta en el cens en cas de resultar procedent.
Existeix un servei de validació de la identificació on es pot validar amb caràcter previ les dades identificatives.
Servei d'Identificació Fiscal en el Portal de l'AEAT: Inici – L'Agència Tributària – Campanyes – Declaracions Informatives – Serveis d'Ajuda – Identificació Fiscal.
Des del 21 de setembre, s'introdueix un canvi en la consulta d'estar censat i el servei web múltiple de qualitat de dades identificatives perquè en el cas de persones físiques ambdues utilitats tornin els cognoms i nom que consten en el Cens de l'Agència Tributària associades al NIF consultat si aquests són similars als cognoms i nom enviats, fins i tot encara que el contribuent no s'identifiqui amb les dades identificatives enviades. Amb aquesta millora el presentador pot corregir les dades identificatives del declarat amb els que consten en l'Agència per evitar errors d'identificació en la presentació
No existeix límit, els enviaments han d'entendre's com un enviament continu de factures que per qüestions de rendiment i per poder contestar de forma síncrona, s'agrupen en blocs, en principi de 10.000 factures.
Es recomana utilitzar la dada de sesionId de la capçalera HTTP, rebut en la primera presentació realitzada, en les successives presentacions realitzades el mateix dia.
El clienta rebrà en la resposta del servidor una capçalera "Set-cookie:"
similar a aquesta:
JSESSIONID=s2:00010rV0Rf4nwiaxLK8Emzwz_Mx: wlp001_wlp002; Path=/wlpl/; Secure; HttpOnly
Es recomana enviar com capçalera en cada petició que es realitzi al servidor la cookie jsessionid amb el valor que s'hagi rebut en les peticions anteriors, comportant-se per a aquesta cookie com fan els navegadors.
En aquesta aplicació no s'utilitza sessió http i només es recomana per aconseguir que els usuaris mantinguin l'afinitat del servidor en el que han caigut per aprofitar els caixets.
Per a les factures parcialment contrastades s'oferirà informació del desquadrament amb la contrapart, tant a través del servei web de consulta com a través de la consulta a la seu electrònica. És la pròpia consulta de factures la que oferirà informació de l'estat de contrast.
El contingut ha d'informar-se en la següent ordre: primer cognom segon cognom i nom sense signes de puntuació.
Sí, les modificacions realitzades amb posterioritat a l'enviament d'una factura (emeses / rebudes) poden variar l'estat de quadri en ambdós sentits sempre que s'estigui en període voluntari.
L'intent de quadri es realitzarà mentre s'estigui en període voluntari. En períodes ja finalitzats no s'actualitza l'estat de quadri.
Sí, es poden enviar amb el mateix mecanisme factures fora de termini.
Els terminis i les seves conseqüències els determina la normativa. No s'impedeix l'enviament de factures fora de termini. Sobre elles es realitzan les mateixes validacions independentment que estiguin dins o fora de termini, l'única diferència és que per a les presentacions a períodes ja finalitzats no s'oferirà informació de contrast.
L'AEAT només actualitza l'estat de quadri si la factura resulta contrastable i es detecten actuacions en aquella factura (alta, modificacions, baixes) per part de la contrapart o per modificacions del propi titular del llibre si escau. La informació de quadri es podrà obtenir des del servei web de consulta i des de l'opció d'Internet.
La data prevista és abril.
La documentació tècnica en anglès està disponible des del dia 7 de febrer.
L'accés a ella és a través de la versió en anglès del portal de l'AEAT, és a dir, triant l'idioma anglès en la capçalera de la pàgina web.
Per als casos en què s'hagi rebutjat una factura emesa, en un segon reintent, perquè la informació d'identificació del destinatari (NIF i nom) no figuri censada a l'AEAT, la forma de ser procedent per enviar aquesta factura es realitzarà a través del bloc IdOtro amb els
següents continguts:
Codi país: ÉS
Clau ID: 07. No censat
Número Aneu: NIF no censat del receptor de la factura
Cognoms i nom: Nom del no censat receptor de la factura.
En aquest cas, la factura figurarà com acceptada amb errors. A través d'aquesta via, també s'intentarà la seva validació contra el cens, de manera que podria aconseguís la seva identificació, encara que la factura figurarà com acceptada amb errors. En qualsevol cas un error de format en el NIF suposarà un rebuig de la factura.
La presentació de factures del primer semestre amb caràcter retroactiu es realitza utilitzant el mateix esquema de validació amb les següents particularitats per als camps obligatoris que tindran els següents continguts:
. Clau de règim especial. “16/14 Primer semestre”. (Emeses / Rebudes)
. Descripció de l'operació: “Registre del Primer semestre”.
Emeses:
Tipus no exempt: S1.
Rebudes:
Data registre comptable: Data de l'enviament.
Quota deduïble: Etiqueta amb 0.
No és necessària una marca per diferenciar les factures del primer semestre, pel període es podrien distingir si es tracta d'informació corresponent al primer semestre de l'exercici 2017.
El primer pas és tipificar la factura com contrastable o no en el moment de presentar la factura. Si la factura no resulta contrastable, la factura es queda en l'estat “No contrastable” i no s'intenta seu quadri.
No contrastable implica que mai serà contrastada, és a dir, que per les característiques de l'emissor, de la pròpia factura registre del qual ha estat remès o el règim aplicable, no es va a disposar en el sistema de possibilitat de contrastar aquella informació.
Exemples d'aquesta situació són les factures simplificades en les que no s'exigeix la identificació del destinatari, per tant, no és possible localitzar aquella informació de manera fiable en el sistema o bé quan la contrapart no participa en el SII i, per tant, no està obligada a la remissió d'aquesta informació.
Tot seguit, una vegada validat i respost l'enviament de factures presentat, de forma gairebé immediata es procedeix a executar el procés de contrast,
Una vegada comprovada la possibilitat d'efectuar el contrast, es procedeix a determinar si aquella informació de registre remesa per una part ha estat remesa per la contrapart. Per conèixer si disposem d'aquella informació, s'utilitza la clau única. Si no es localitza la mateixa clau única del registre remès, s'entén que no es disposa d'aquella informació, quedant en estat de "No contrastada".
Si es localitza en el sistema la mateixa clau única, s'executa el procés per contrastar la informació continguda en ambdós registres remesos per les dues parts.
D'aquesta manera, si coincideixen els criteris de contrast es considerarà "Contrastada", mentre que si no coincideixen tots ells quedarà "Parcialment contrastada". En aquest últim cas, es proporcionarà al contribuent (via formulari o via servei web de consulta) les dades de
contrast no coincidents per a la seva revisió.
Cal tenir en compte, que amb cada operativa realitzada contra una factura (modificació, baixa, etc.) es revalua novament el contrast, podent canviar l'estat de quadri de la factura en funció de les dades rebudes.
El procés de quadri s'intentarà durant els mesos següents a la data d'expedició de la factura
Aquesta opció del portal de proves del SII és un clienta bàsic (amb funcionalitat limitada) del servei web, que permet les presentacions de fitxers XML de proves de fins a un màxim
de 100 factures per avaluar la validació de diferents casuístiques. Per això s'ha d'emplenar-la URL del Enpoint del llibre corresponent (Exemple per a factures emeses: /Wlpl/SSIIFACT/
ws/fe/SiiFactFEV1SOAP) i seleccionar el fitxer XML corresponent de l'entorn local que es desitja enviar. Una vegada premut el botó d'enviar, el sistema respondrà de forma
síncrona amb un fitxer XML de resposta amb el resultat de la validació realitzada.
En cas d'enviar-se una factura que ja s'hagi donat d'alta prèviament, en el missatge d'error de factura duplicada es proporcionarà el CSV de l'enviament en qual es va realitzar l'alta inicial d'aquesta factura. Igualment, si es realitza l'enviament d'una baixa sobre una factura donada de baixa amb anterioritat, en el missatge d'error es proporcionarà el CSV de l'enviament inicial en qual se sol·licito la baixa de la factura.
Per tal de controlar l'enviament de duplicats i la possibilitat de realitzar modificacions i baixes sobre els béns d'inversió, es procedeix a definir com clau única dels mateixos, la formada per les següents dades: Identificació de la factura, identificació del bé i dades del període.
Es cregui una nova subseu www10.agenciatributaria.gob.es on s'admeten, a l'efecte d'identificació, els següents tipus de certificat electrònic:
· Certificat electrònic de segell de persona jurídica, d'acord amb el Reglament (UE) núm. 910/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de juliol de 2014, relatiu a la identificació electrònica i els serveis de confiança per a les transaccions electròniques en el mercat interior.
· Certificat electrònic de segell d'Administració Pública, d'acord amb la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Els certificats electrònics admesos per l'Agència Tributària conforme al que disposa l'Ordre HAP/800/2014, de 9 de maig, per la qual s'estableixen normes específiques sobre sistemes d'identificació i autenticació per mitjans electrònics amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, seran els emesos pels prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors qualificats de serveis electrònics de confiança (TSL) elaborada pel Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital.
En relació amb els certificats electrònics qualificats de segell, s'admetran els certificats que puguin ser validats en la plataforma @firma, de validació de certificats electrònics i signatura electrònica, i que estiguin classificats com tipus 4 (Segell) i 8 (Qualificat de segell).
Ambdós certificats es podran utilitzar en els processos d'identificació d'aplicacions o servidors en comunicacions màquina a màquina per a aquells serveis que per les seves característiques, es consideri que formen part de processos automatitzats i massius i que, a més, no es requereix que en el mateix tràmit s'autentiqui a una persona física que actuaria com representant de la persona jurídica. En aquest sentit, l'Agència Tributària informarà de la possibilitat d'utilitzar aquests certificats en la informació tècnica dels serveis que els admetin.
En concret, els serveis web associats als llibres registre de l'IVA portats a través de la Seu electrònica de l'AEAT que exigeixen autenticació amb certificat electrònic qualificat de client, es podran invocar en la nova subseu www10.agenciatributaria.gob.es, en el “Port Name” específic descrit en el WDSL."
SÍ, el clienta de servei web del pilot s'ha millorat i s'oferirà en producció com una funcionalitat per permetre presentar els xml de factures dels diferents llibres.
A l'efecte del presentador, el servidor de l'AEAT torna un 405 Gateway time-out com a resposta http.
L'error 403 sol ser atès que no s'ha seleccionat un certificat per realitzar la connexió. S'han de comprovar que el clienta de web service està correctament configurat per accedir al KeyStore on es tingui emmagatzemat el certificat.
L'error 403 significa que la petició està sortint i arribant als servidors de l'AEAT, només que el certificat (de client) no s'està utilitzant per realitzar la petició (el desenvolupament no ho està carregant correctament) i ens arriba la petició sense certificat o bé el certificat està danyat o no és vàlid.
Si s'instal·la el certificat en un navegador estàndard (IE, Chrome...) i s'accedeix a qualsevol part de la Seu Electrònica de l'AEAT (o fins i tot a algun dels endpoint dels serveis web) sense obtenir un 403, el certificat és correcte i és el desenvolupament el que no ho està carregant correctament.
No, no hi ha conversor de l'AEAT a fitxers xml.
Els formularis web del projecte SII no té límit d'utilització. El seu emplenament és manual i individual en l'àmbit de factura, les quals es van afegint una per una.
Per realitzar modificacions i baixes s'ha d'accedir a través de la consulta, i una vegada seleccionada en pantalla una factura, s'ofereixen les pestanyes de baixa i modificació.
La contrapart ha de ser informada amb el NIF/IDOtro i NombreRazon corresponent a qui rep la factura.
Aquest error pot ser a causa de dues raons:
La URL de EndPoint no és la correcta.
El Envelope té algun error.
Els EndPoint dels diferents entorns venen indicats en la documentació al final dels fitxers.wsdl
Els exemples disponibles estan en el document Descripció servei web que trobarà en:
Inici - Ajuda - Models, procediments i serveis - Ajuda Procediment G417 - IVA. - Gestió de llibres registre (SII) - Ajuda tècnica - Informació tècnica SII
El servei SII admet l'enviament de caràcters especials llatins com ara enyes, cedillas o, en general, qualsevol caràcter especial admès en UTF-8.
Al contrari, no s'admeten caràcters especials d'un altre tipus com per exemple caràcters xinesos, àrabs, etc.
El fitxer XML amb els errors de presentació es torna en l'instant de la presentació. El servei web de consulta permet descarregar les factures presentades amb diferents paràmetres de cerca. A través de formulari web de consulta també es poden visualitzar.
Si, seguirà disponible el portal de proves. Es mantindrà de forma indefinida.
Hi ha diferents raons per les quals es pot produir l'error:
El NIF ha d'estar donat d'alta en el cens de l'AEAT.
En persones físiques s'ha de mantenir l'ordre d'identificació indicat, és a dir:
Cognom1 Cognom2 Nom.
El contingut del camp nom ha de figurar el més complet possible perquè la rutina d'identificació pugui trobar el titular.
Per a les persones jurídiques el sistema d'identificació no tracta la raó social.
Quan la "contrapart de l'operació (client/proveïdor)" o l'emissor de la factura no disposi de NIF assignat a Espanya (ocorre entre d'altres, en el supòsit de proveïdors o clients estrangers), ha de complimentar-se el camp "IDOtro"
També s'ha d'informar per a la contrapart en el cas d'espanyols amb NIF no censats a l'AEAT per a Factures Expedides, Operacions d'Assegurances i Operacions en Metàl·lic. S'ha de consignar en el camp IDType el valor 07.
En el cas de les factures emeses, el NIF Factura Emissora haurà de coincidir amb el del titular, tanmateix, per a les factures rebudes el NIF Factura Emissora haurà de coincidir amb el de la contrapart.
No. La baixa de les factures és una baixa lògica. Si es desitja tornar a donar d'alta una factura amb el mateix NumSerieFacturaEmisor ha de modificar el NIF del titular, el Número de Sèrie o la Data d'Expedició.
En cas que la mateixa factura donada de baixa per error es desitgi reactivar, s'ha de procedir a realitzar una operació de modificació (A1) sobre la mateixa, amb la qual cosa la factura tornarà a quedar activa amb el contingut d'aquesta modificació.
Si es tracta d'un error en registrar la factura, s'ha de realitzar una modificació de la mateixa. Si es tracta d'una factura errònia és procedent realitzar una factura rectificativa per substitució o per diferències.
En el següent apartat s'expliquen les diferents modalitats de rectificació.
Sí, pot donar de baixa la factura acceptada amb errors.
Les possibilitats de consulta que s'ofereixen són a través dels formularis de consulta i dels serveis web. En ambdós existeixen una sèrie de paràmetres, els que s'han considerat més necessaris per delimitar la relació de factures. Quant a les particularitats de selecció i de continguts ha de ser cada titular del llibre qui realitzi el filtrat.
Pot consultar les factures enviades en blocs de 10.000 de dues formes:
- Sense clau de paginació: es mostraran totes les factures.
- Amb paginació: es mostraran les factures a continuació de la factura indicada en la paginació.
Quan es consulta amb clau de paginació (especificant la clau de la factura "IDFactura" a partir de la qual es recuperaran els següents registres ordenats per data de presentació) recuperem les factures següents a la factura informada. Però no tornem a enviar la factura inclosa en la clau de paginació.
Si, no hi ha cap problema a fer-ho.
Sí. Pot trobar els errors en el Document de validacions i errors
Inici - Ajuda - Models, procediments i serveis - Ajuda Procediment G417 - IVA. - Gestió de llibres registre (SII) - Ajuda tècnica - Informació tècnica SII
Els codis de països disponibles són els que apareixen en el següent document:
Qualsevol registre presentat ha de tenir una clau única composta per: NIF emissor, Número de Sèrie de Factura i Data d'Expedició. Si desitja reutilitzar o tornar a presentar un registre amb algun d'aquests valors ha de modificar algun dels restants. Cal tenir en compte que els registres anul·lats també estan donats d'alta en el sistema, i per tant es rebutjaran per duplicats si torna a presentar un registre amb la mateixa identificació.
De manera general, aquest error es produeix quan el XML no està ben format o no compleix amb l'estructura definida en el Xsd corresponent.
Sí.
El sistema SII - Subministrament Immediat d'Informació està pensant per a un tractament massiu de la informació, d'aquí el treball de serveis web com via principal d'interacció. El sistema admet fins a 10.000 registres de factures per cada enviament, amb uns temps de resposta ràpids.
El més pràctic, per tant, és agrupar com més registres millor per cada enviament.
És molt més productiu agrupar els enviaments, fins i tot fins a arribar a un enviament diari amb el total de les operacions del dia, o bé diversos enviaments si superen les 10.000 operacions per dia.
Cada vegada que es realitza un enviament, tant el sistema informàtic del contribuent com el de l'AEAT han de realitzar tasques prèvies d'infraestructura (establiment de la comunicació, tractament del missatge XML, sincronització de servidors, identificació, etc.) abans que es comenci a processar realment cada factura. A més, després de tractada la factura cal realitzar les mateixes operacions per enviar i tractar la resposta. Per tant, en el cas extrem de fer un enviament per cada factura, ambdós sistemes estarien multiplicant aquelles operacions d'infraestructura pel nombre de factures enviades individualment (o amb baixos nivells d'agrupació), dedicant molts dels seus recursos a operacions que es podrien fer una vegada per cada 100 o 1.000 factures, per exemple.
Per tot això, i atès que els sistemes el permeten, la nostra recomanació és que es realitzin enviaments per lots en lloc de fer enviaments individuals, el que redundarà en benefici d'ambdós sistemes i, sobretot, dels usuaris del SII.
L'AEAT estableix que el límit mensual d'enviaments és 10.000 XMLs.
Existeixen dues alternatives a l'hora de consultar les factures presentades.
Si el volum és elevat, s'utilitza el servei web de consulta del llibre corresponent que permet obtenir la relació de factures sense límit de mida.
Aquest servei està documentat amb exemples XML en el document que descriu el servei web, dins la documentació tècnica del portal SII. Admet diversos paràmetres de filtrat. Permet obtenir la relació de factures del titular del llibre de registre per a un exercici i un període. EL fitxer XML de resposta torna un bloc de fins a 10.000 factures. Per recuperar volums d'informació superiors, s'han de realitzar noves consultes amb la identificació de l'última factura obtinguda, informant el bloc <ClavePaginacion> de la petició.
Opcionalment, per a volums més reduïts, existeix en l'apartat d'IVA de la seu electrònica, en el procediment IVA. Llibres registre d'IVA a través de la Seu electrònica de l'AEAT, la possibilitat de consultar factures presentades mitjançant formulari a través d'una pàgina Web i sempre que el nombre d'operacions sigui inferior a 1.000. En cas de superar aquest límit s'ha de delimitar la cerca per paràmetres de filtrat, delimitant per exemple mitjançant trams de dates de presentació.
La relació de factures obtinguda es pot exportar de forma massiva a un full de càlcul i operar sobre les dades, obtenint per exemple totals de columnes amb contingut numèric, ordenant per columnes, etc.
Mitjançant el paràmetre de filtrat de la consulta, “Totes les columnes”, es pot augmentar el nombre de columnes de dades que s'ofereixen en la relació fins a tenir en compte tota la informació disponible. A partir d'aquest punt, es poden desmarcar aquelles columnes que no es desitgi mostrar en la relació.
Des del dia 5 de desembre estan operatives en l'apartat d'IVA de la seu electrònica, en el procediment IVA. Llibres registre d'IVA a través de la Seu electrònica de l'AEAT, un nou apartat que permet consultar les factures informades per clients i proveïdors. Aquesta informació la pot consultar de manera particular per cada clienta/proveïdor o de forma agrupada. Hi ha la possibilitat de delimitar la relació de factures a obtenir mitjançant diferents paràmetres de filtrat: estat de quadri, estat de la factura, data d'expedició, data d'operació, etc.
Les diferents consultes de factures informades per clients/proveïdors funcionen per exercici/període “d'imputació”, dada obtinguda a partir de la data d'operació o si no de la data d'expedició.
Aquesta funcionalitat està disponible des del període 11/2017 d’ara endavant.
Des del dia 5 de desembre està operativa des de la pantalla de relació de factures la possibilitat d'exportar tot el col·lectiu de factures obtinguda per a una selecció mitjançant la utilització de la funcionalitat “Exportació sense límit” situat en la vora superior esquerre de la pantalla. Aquesta exportació entrega els registres de facturació en un fitxer, comprimit, en un format estàndard (CSV), que pot ser tractat amb eines d'ús comú"
També s'ha incorporat en les consultes dels Llibres registre el sumatori de les dades visualitzades en pantalla.
La consulta d'imputacions (clients/proveïdors) està disponible per al titular del llibre o el seu apoderat. No es permet l'accés de tercers com a col·laboradors socials.
La recomanació per a l'assignació de Sèrie/Número de Factura de cara a l'emplenament del camp "ID Factura" del SII és la següent:
Joc de caràcters recomanat: 0123456789ABCDEFEGHJKLMNPQRSTUVXYZ. No es recomana el treball de lletres minúscules.
Espai en blanc: de ser empleat, només s'utilitzarà un caràcter, mai més d'un.
Caràcters especials: Guió mitjà "-", guíon sota "_", Barra inclinada normal "/", punt "."
Si la Identificació de la factura inclou la Sèrie, es recomana que figuri en primer lloc, seguida del número de factura amb un blanc per mitjà.
El camp ID factura no ha de començar amb espais en blanc (per tant, text ajustat a l'esquerra).
S'ha de procedir a donar de baixa en l'entorn de producció aquestes factures per al llibre corresponent mitjançant el servei web de baixa que figura en la documentació del servei web. En cas que la numeració (serie-numero-fecha expedició) de les factures anul·lades d'aquest titular desitgin ser utilitzades novament en el futur, en figurar ja anul·lades, el seu enviament ha de realitzar-se com una modificació (A1) i no com una alta (A0) ja que donaria l'error de clau duplicada.
S'ha de procedir a donar de baixa les factures presentades en l'àmbit territorial erroni mitjançant el servei web de baixa que figura en la documentació del servei web. A continuació, s'han de tornar a presentar les factures en l'àmbit territorial procedent, tenint en compte que si s'utilitza la mateixa numeració (serie-número-fecha expedició) de les factures anul·lades, s'han d'enviar com una modificació (A1) i no com una alta (A0) ja que donaria l'error de clau duplicada. Aquesta possibilitat s'incorpora amb la publicació de la versió 1.1.
Les úniques URLs vàlides en el SII són les incloses en els WSDL de definició de cadascun dels serveis web.
Les subseus/servidors disponibles són exclusivament els següents:
Entorn de Producció: https://www1.agenciatributaria.gob.es
Entorn de Producció (amb certificat de segell): https://www10.agenciatributaria.gob.es
Entorn de Proves: https://prewww1.aeat.és
Entorn de Proves (amb certificat de segell): https://prewww10.aeat.és