8.3.1.Base imposable general
La base imposable general serà el resultat de sumar els següents saldos:
El saldo resultant d'integrar i compensar entre si, sense limitació alguna, en cada període impositiu, els rendiments i les imputacions de renda següents:
Rendiments:(saldo positiu o negatiu)
Rendiments del treball
Rendiments del capital immobiliari
Rendiments del capital mobiliari de l'art. 25.4 de la Llei
Rendiments del capital mobiliari procedents d'entitats vinculades
Rendiments d'activitats econòmiques
Imputacions de renda:(saldo positiu o negatiu)
Rendes Immobiliàries imputades
Règim de Transparència Fiscal Internacional
Cessió de Drets d'Imatge
Institucions d'inversió col·lectiva constituïdes en Paradisos Fiscals
Imputacions d'Agrupacions d'Interès Econòmic i Unions Temporals d'Empreses
El saldo positiu resultant d'integrar i compensar, exclusivament entre si, en cada període impositiu, els guanys i pèrdues patrimonials que no derivin de la transmissió d'elements patrimonials.
Aquests guanys i pèrdues s'integren i compensen exclusivament entre si.Si el resultat de la compensació és positiu, el saldo s'integra a la base imposable general.
Tanmateix, si el resultat de la compensació dona saldo negatiu, el seu import es compensarà amb el saldo positiu dels "rendiments i imputacions de renda" de l'apartat A) anterior, amb el límit del 25 per 100 de l'esmentat saldo positiu.
Si després de l'esmentada compensació quedés saldo negatiu, el seu import es compensarà en la quantia màxima que permeti en els quatre anys següents en el mateix ordre establert en els paràgrafs anteriors.En cap cas no s'efectuarà aquesta compensació fora del termini de quatre anys, mitjançant l'acumulació amb pèrdues patrimonials d'exercicis posteriors.
RENDIMENTS DEL CAPITAL MOBILIARI PROCEDENTS DE LA CESSIÓ A TERCERS DE CAPITALS PROPIS QUE FORMEN PART DE LA BASE IMPOSABLE GENERAL (Art. 46 Llei)
A partir de l'1 de gener de 2009 els rendiments del capital mobiliari derivats de la cessió a tercers de capitals propis procedents d'entitats vinculades, només formaran part de la renda general en la mesura que corresponguin a l'excés de l'import dels capitals propis cedits a l'entitat vinculada respecte del resultat de multiplicar per tres la participació del contribuent en l'entitat.
A efectes de computar l'esmentat excés, es tindrà en consideració l'import dels fons propis de l'entitat vinculada reflectits en el balanç corresponent a l'últim exercici tancat anteriorment a la data de meritació de l'Impost i el percentatge de participació del contribuent existent en aquesta data.
En els suposats en els que la vinculació no es defineixi en funció de la relació socis o partícips-entitat, el percentatge de participació a considerar serà el 5 per cent.