Form 791. Public Employment. Filing applications for public competitive examinations.
General Details
Denomination
Form 791. Public Employment. Filing applications for public competitive examinations.
Procedure type
Human Resources
Subject
Public employment and employees
Purpose
Consists of completing Form 791, electronic payment of the examination rights fees and submission of the participation application already completed.
Responsible body
State Revenue Office
General information about the procedure
Start form
interested
Applicant: Citizen
Place for presentation
Telematic
Documentation
Form 791
Phases of the procedure/service
Start: Publication of announcement and opening of the applications submission deadline.
Procedure: Submission of applications by the examinees and, where applicable, payment of exam rights.
End: Publication of provisional and definitive lists of accepted and excluded applicants Although the application submission procedure concludes with these lists, the examinee may follow the actions of the board of examiners via the Tax Agency's website (announcement of exams, publication of list of applicants passing each one).
Forms
Resolution deadline
According to applicable regulations
Resolution body
State Revenue Office
Resources
Optional appeal for reconsideration. Term: One month. Article 124 of Law 39/2015, of October 1, on the Common Administrative Procedure of Public Administrations.
Judicial review appeal within a period of two months pursuant to Article 46 of Law 29/1998 of 13 July, regulating Judicial Review Jurisdiction.
Information related to electronic processing
Identification system
Electronic ID, Electronic Certificate, PIN Code
Level of interactivity
Level 4: Electronic processing
Regulations
Basic Regulations
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Resolución de 18 de mayo de 2017, de la Dirección General de la Agencia Estatal de Administración Tributaria,
por la que se aprueba el modelo de solicitud de admisión a los procesos selectivos y liquidación de la tasa de derechos de examen (BOE, 27-mayo-2017).
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Resolución de 6 de julio de 2017, de la Presidencia de la Agencia Estatal de Administración Tributaria,
por la que se modifica la de 18 de septiembre de 2012, por la que se aprueba el procedimiento de presentación de solicitudes de admisión a los procesos selectivos mediante sistemas de identificación y autenticación electrónica distintos de la firma electrónica avanzada, y la liquidación de la tasa de derechos de examen (BOE, 14-julio-2017).
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Resolución de 19 de julio de 2019, de la Presidencia de la Agencia Estatal de Administración Tributaria,
por la que se establece la obligatoriedad de la inscripción electrónica en los procesos selectivos para el ingreso o acceso a los cuerpos y especialidades adscritos a la Agencia Estatal de Administración Tributaria (BOE 29-julio-2019).
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Resolución de 17 de julio de 2020, de la Dirección General de la Agencia Estatal de Administración Tributaria,
por la que se aprueba el modelo de solicitud de admisión a los procesos selectivos y la liquidación de la tasa de derechos de examen.
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Resolución de 18 de septiembre de 2012, de la Presidencia de la Agencia Estatal de Administración Tributaria,
por la que se aprueba el procedimiento de presentación de solicitudes de admisión a los procesos selectivos mediante sistemas de identificación y autenticación electrónica distintos de la firma electrónica avanzada, y la liquidación de la tasa de derechos de examen. (BOE 28-septiembre-2012)
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Resolución de 21 de septiembre de 2012, de la Dirección General de la Agencia Estatal de Administración Tributaria,
por la que se aprueba el modelo de solicitud de admisión a los procesos selectivos y la liquidación de la tasa de derechos de examen, se dictan instrucciones sobre su aplicación y se establece el procedimiento para la presentación por vía telemática mediante sistemas de firma electrónica avanzada. (BOE 28-septiembre-2012)