Preguntas frecuentes para provedores
Saltar índice da informaciónOperacións con facturas: aceptación ou anulacións
No Procedemento de Pagamento a Provedores 2024 establecéronse dous réximes diferenciados para as Entidades Locais: un réxime de aplicación obrigatoria e outro de carácter voluntario. Dependendo do réxime ao que se incorporou unha Entidade Local, os prazos poden variar.
-
Réxime obrigatorio. O prazo para acceder a visualizar as facturas incluídas na plataforma polas Entidades Locais incorporados neste réxime comeza o 30 de setembro. Desde o 30 de setembro ao 9 de outubro, os provedores poderán manifestar a súa aceptación para estas facturas. Finalizado ese prazo, os provedores sos poden visualizar as facturas emitidas por estas Entidades Locais.
-
Réxime voluntario. O prazo para acceder a visualizar as facturas incluídas na plataforma polas Entidades Locais incorporados neste réxime comeza o 22 de outubro. Desde o 22 ao 31 de outubro, os provedores poderán manifestar a súa aceptación para estas facturas. Finalizado ese prazo, os provedores sos poden visualizar as facturas emitidas por estas Entidades Locais.
Se a información das facturas é correcta, poden dar a súa aceptación (individual ou masiva) para o cobramento destas facturas a través do ICO. Esta aceptación leva implícita a renuncia ao cobramento de intereses, costas xudiciais, e outros gastos. E require dunha conta bancaria asociada á factura (contas SEPA e non SAIBA ) para a percepción do seu pagamento. De igual forma, poden anular a aceptación dun pagamento.
Non, independentemente do estado, os provedores non poden modificar o contido das facturas. O que si poden é indicar/modificar o IBAN en que desexan que se realice o pagamento da factura.
Deberán contactar coa Entidade Local para que esta modifique a información na plataforma (e non aceptar o pagamento da factura que contén información errónea).
Unicamente pódense executar as devanditas accións cando a factura se encontra en estado "Activo".
Ademais, só pódense realizar dentro do prazo establecido (do 30 de setembro ao 9 de outubro para entes locais do réxime obrigatorio e do 22 ao 31 de outubro para entes locais do réxime voluntario).
A factura debe ter o estado "Activa" e a situación "Pendente de Aceptación" para que, como provedor, poidas manifestar a túa vontade de aceptación.
Debes verificar os datos bancarios (IBAN e / ou SWIFT) antes de dar a conformidade ao pagamento. Se os datos bancarios son incorrectos, podes actualizaros antes de aceptar o pagamento.
Ademais, só pódese realizar a aceptación de pagamento dentro do prazo establecido (do 30 de setembro ao 9 de outubro para entes locais do réxime obrigatorio e do 22 ao 31 de outubro para entes locais do réxime voluntario).
IMPORTANTE : Non se pode aceptar un pagamento dunha factura sen indicar os datos bancarios.
Para que poidas anular a aceptación do pagamento de forma individual, en primeiro lugar, debes acceder polo miúdo da factura e despois pulsar na ligazón "Anular aceptación previa do pagamento "situado na parte superior da páxina.
Só poderás anular a aceptación do pagamento dunha factura sobre a que consignaches a túa vontade de aceptación, se se encontra en estado "Activo" e situación "Aceptación Manifestada". Esta acción cambiará a situación da factura ao valor "Pendente Aceptación".
Se, desde a opción "Aceptación masiva de pagamento polo Provedor " situado dentro de "Accións Masivas". Esta opción permite ao provedor manifestar a súa vontade de aceptación dun conxunto de facturas mediante un ficheiro en formato CSV delimitado por comas, que conterá a información de todas elas.
Nota: o botón "Descargar Facturas" que aparece en consulta de facturas na parte inferior, descarga un ficheiro CSV delimitado por comas co contido das facturas que se mostran nos resultados de busca. Este ficheiro pode servir de orientación á hora de confeccionar arquivos destinados a accións masivas.
O formato do ficheiro pódese comprobar por medio do cadro de persoal de aceptación masiva de pagamento situado en "Descargar cadro de persoal de Aceptación masiva de pagamento polo Provedor " que aparece ao pulsar "Aceptación masiva de pagamento polo Provedor ".
Finalizada a operación, mostrarase un resumo das facturas aceptadas, así como dos erros daquelas facturas que non se puidesen xestionar.
Se, por medio da opción "Anulación masiva de pagamento polo provedor ", situada no menú "Accións Masivas". Esta opción permite ao provedor manifestar a súa vontade de anulación da aceptación previa ao pagamento dun conxunto de facturas mediante un ficheiro en formato CSV delimitado por comas, que conterá a información de todas elas.
Nota: o botón "Descargar Facturas" que aparece en consulta de facturas, descarga un ficheiro CSV delimitado por comas co contido das facturas que se mostran nos resultados de busca. Este pode servir de orientación á hora de confeccionar arquivos destinados a accións masivas.
O formato do ficheiro pódese comprobar por medio do cadro de persoal de anulación de aceptación masiva de pagamento situado en "Descargar cadro de persoal de Anulación masiva de pagamento polo provedor ", na parte superior da páxina que aparece ao pulsar "Anulación masiva de pagamento polo Provedor ".
Finalizada a operación, mostrarase un resumo das facturas cuxa aceptación foi anulada, así como dos erros daquelas facturas que non se puidesen xestionar.
Os cadros de persoal para realizar accións masivas encóntranse dentro do apartado de consulta de facturas, no menú superior, pulsando "Descarga de cadros de persoal".
Estes cadros de persoal, en formato CSV delimitado por comas, facilitan a confección do ficheiro coa información correspondente ás facturas que se queiran aceptar masivamente ou anular de forma masiva aceptacións previas de pagamentos. Os dous cadros de persoal dispoñibles son:
-
Cadro de persoal de aceptación masiva de pagamentos.
-
Cadro de persoal de anulación masiva de aceptacións previas de pagamentos.
No momento de aceptación do pagamento é cando se pode informar ou modificar o IBAN (se este xa vén informado por parte da Entidade Local e fóra erróneo). Dependendo da cantidade de facturas pendentes de aceptar, pode resultar máis cómodo facero de forma individual ou masiva.
A) Para aceptar o pagamento de forma individual (e indicar/modificar o IBAN no proceso), accede a "Xestión de aceptacións de pagamento de provedores". A aplicación de consulta permite filtrar as buscas. Recoméndase que utilices a opción "Limpar" antes de realizar a primeira busca para evitar que se conserven filtrados non desexados de buscas anteriores. Unha vez localizada a (ou as) factura (s) accede a esta (s) pulsando no Ide factura.
Unha vez dentro dunha factura, hai que pulsar arriba onde pon "Aceptar o pagamento":
A continuación, é cando se debe encher o IBAN (ou modificaro se xa vén informado e non é correcto) na parte inferior da xanela (1). Despois de pór o IBAN correcto (recoméndase revisaro ben) hai que pulsar en "Aceptar pagamento" (2).
Con iso quedaría aceptada co IBAN indicado. Se se ten máis dunha factura "Pendente de aceptación", hai que repetir este proceso con cada unha delas .
Unha vez realizado o envío, haberá cambiado a súa situación a "Aceptación manifestada" (pode comprobarse desde a pantalla onde se fan as consultas).
B) Para aceptar o pagamento de forma masiva (e indicar/modificar o IBAN no proceso). Se se ten unha cantidade elevada de facturas pendentes de aceptación, pódese proceder de forma masiva. Hai que entrar en "Xestión de aceptacións de pagamento de provedores", "Accións Masivas", "Aceptación masiva de facturas polo Provedor ". Desta maneira é posible aceptar o pagamento dun conxunto de facturas mediante un ficheiro en formato CSV delimitado por comas, que conterá a información de todas elas.
Na parte superior desa xanela pódese "Descargar cadro de persoal de Aceptación masiva de pagamento polo provedor "(situada na parte superior da páxina) para comprobar o formato que deben cumprir as filas e como debe ir organizada a información (que inclúe a columna IBAN, que debe ir informada e é o IBAN que quedará almacenado para realizar o pagamento). Unha vez téñase o ficheiro confeccionado, seleccione o arquivo CSV que contén a información das facturas cuxo pagamento quere aceptar.
Nota : na parte inferior desa pantalla ten unha serie de "Avisos" sobre como debe ir a información en cada unha das columnas.
Tras enviar, aparece un resumo cos resultados sobre cantas facturas procesáronse, cantas aceptáronse e cantas conteñen erros (infórmase de cales son).
Unha vez realizado o envío, aquelas que se procesasen ben haberán cambiado a súa situación a "Aceptación manifestada" (pode comprobarse desde a pantalla de consultas).