Notas informativas
Breve información aclaratoria sobre a presentación de determinadas informativas.
Modelo 290. Recordatorio sobre a actualización das FAQS
Novo criterio do IRS (Internal Revenue Service) en relación con: TIN (NIF estadounidense) e a súa formalización.
-
Notificación (Notice 2023-11) ofrece unha flexibilización ás institucións financeiras, que non foron capaces de obter o TIN estadounidense, en relación a certas contas preexistentes que sexan contas estadounidenses suxeitas a comunicación de información.
-
Finalidade principal: que a falta de declaración do TIN estadounidense non dea lugar a considerar que as institucións financeiras incorreron en incumprimentos significativos das súas obrigas no ámbito do Acordo FATCA.
-
Esta flexibilización é aplicable ás presentacións realizadas en 2023, 2024 e 2025.
Ampliáronse as FAQs, para incluír os criterios de flexibilización para institucións financeiras cando non se puido obter o TIN estadounidense, se se seguen os procedementos indicados na Notificación (Notice 2023-11).
A sección 3.05 da Notice 2023-11 tamén comporta unha serie de implicacións para a Axencia tributaria, que afectan as institucións financeiras e os titulares de contas :
-
As institucións financeiras non deberán discriminar os cidadáns estadounidenses que proporcionen un TIN estadounidense.
-
Os cidadáns estadounidenses que residan en España deberán facilitar o TIN estadounidense ás institucións financeiras cando se lles solicite.
-
As institucións financeiras que fosen identificadas pola autoridade competente de EE.UU como potencialmente incumplidoras serán obxecto das medidas de control procedente por parte da Axencia tributaria co fin de asegurar o cumprimento da normativa en materia de FATCA.
FAQ actualizado:
Si, o TIN (NIF) estadounidense é obrigatorio segundo o que se dispón no Real decreto 1021/2015, Disposición Adicional Terceira, polo que deben facerse todos os esforzos conforme á Dilixencia Debida para conseguiro.
De acordo con isto, debe informarse do TIN estadounidense do Titular da conta financeira (Account Holder) ou, se é o caso, das persoas que exercen o control (Substantial Owners).
O TIN do Titular da conta ou do Substantial Owner debe seguir o formato estadounidense. Se non dispón del, debe pór a etiqueta “TIN” no XML e pode cubrir o TIN con algúns dos códigos numéricos facilitados polo IRS (Internal Revenue Service) se o motivo da súa ausencia correspóndese con algunha das circunstancias especificadas por este organismo (observese a pregunta Como cóbrese o campo TIN cando non se dispón do mesmo?).
Neste sentido, recoméndase consultar as preguntas frecuentes Q3 e Q6 publicadas polo IRS (FATCA-FAQs General-Reporting), nas seguintes ligazóns:
Formato TIN estadounidense
O contido da etiqueta TIN cando é estadounidense débese axustar aos seguintes formatos:
-
Nove díxitos consecutivos sen guións nin outras separacións (ex., “123456789 ”)
-
Nove díxitos con dous guións, un guion despois do terceiro díxito e outro guion despois do quinto díxito (ex., “123-45-6789 ”)
-
Nove díxitos cun guion despois do segundo díxito (ex., “12-3456789 ”)
-
Non se admitirá cando se cubra da seguinte forma: 000000000 ou cando se consignen determinados patróns numéricos como 123456789 e 987654321.
Consecuencias da súa non formalización
Respecto das consecuencias (pregunta frecuente Q3 publicada polo IRS (FATCA-FAQs General-Reporting), a non formalización do TIN estadounidense non comporta automaticamente a unha determinación de incumprimento significativo do Acordo FATCA; aínda que o IRS terá en conta os feitos, circunstancias e causas que determinaron a non formalización do TIN , e se a institución financeira dispón de procedementos axeitados e dos esforzos realizados para obter a devandita información.
Non obstante, se finalmente se conclúe que a devandita situación constitúe un incumprimento significativo ao Acordo FATCA, e non se emendan os devanditos erros antes de que o IRS adopte as medidas oportunas, como pode ser a retirada do Número de identificación de intermediario global da institución financeira (GIIN) ante o IRS, a partir do devandito momento será de aplicación aos pagamentos de orixe estadounidense realizados á institución financeira a retención do 30 por 100.
En maio de 2021 o IRS (Organismo da Administración Tributaria estadounidense) publicou a pregunta frecuente Q6 Reporting, incluíndo unha listaxe de códigos que se detallan a continuación.
En xaneiro de 2023, a devandita pregunta frecuente foi modificada actualizando a mencionada listaxe de códigos, que igualmente se recollen neste FAQ.
Sen prexuízo do detalle explicado máis adiante, debe terse en conta que, con respecto aos códigos a utilizar para cubrir a etiqueta TIN:
-
Durante o ano 2023 admitiranse presentacións que utilicen, tanto os códigos anteriores á Notice 2023-11 (publicados en maio 2021 FAQ 6 Reporting), como os actualizados tras a Notice 2023-11 (publicados en xaneiro 2023 actualización FAQ 6 Reporting).
-
A partir do 01/01/2024 só admitiranse presentacións cos códigos actualizados tras a Notice 2023-11 (publicados en xaneiro 2023 actualización FAQ 6 Reporting).
No suposto de que non puidese obterse o TIN estadounidense do titular da Conta ou da persoa que exerce o control (Substantial Owner), e o devandito TIN sexa obrigatorio, poden utilizarse para cubrir na etiqueta TIN os seguintes códigos numéricos facilitados polo IRS, sempre que concorra algunha das circunstancias que se relacionan a continuación:
1.2.1 Contas Preexistentes:
-
Conta preexistente de persoa física cuxos indicios de ser estadounidense son soamente o lugar de nacemento Estados Unidos: “222222222 “/ “222-22-2222“ / “22-2222222“.
-
Conta preexistente de persoa xurídica ou física cuxos indicios de ser estadounidense son outros distintos ao lugar de nacemento Estados Unidos: “444444444“ / “444-44-4444“ / “44-4444444“, concorrendo ademais algún dos seguintes feitos:
-
Produciuse un cambio de circunstancias que determina que a autocertificación ou outra documentación inicialmente obtida considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha nova autocertificación ou outra documentación.
-
A conta inicialmente non superaba o limiar de declaración e posteriormente excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación ou outra documentación.
-
-
Casos específicos para contas preexistentes:
-
Conta preexistente de persoa xurídica cun saldo superior a 1.000.000 de dólares de cuxo titular ENFP estranxeira non se obtiveron auto certificacións, e non foron identificados indicios estadounidenses en relación a seus controlling persons. “666666666“ / “666-66-6666“ / “66-6666666“.
-
Contas preexistentes de que non se dispón o TIN e a conta estivo inactiva ou “trabe de apoio”, pero segue estando por riba do limiar de declaración, tamén coñecidas como “contas inactivas ”: “777777777“ / “777-77-7777“ / “77-7777777“.
Como referencia Estados Unidos define “conta inactiva” no Regulamento do Tesouro dos EUA ,1.1471-4(d) (6) (ii).
-
1.2.2 Novas Contas:
-
Conta nova de persoa física cuxos indicios de ser estadounidense son o lugar de nacemento Estados Unidos: “333333333“ / “333-33-3333“ / “33-3333333“, concorrendo ademais algún dos seguintes feitos:
-
Produciuse un cambio de circunstancias que determina que a autocertificación inicialmente obtida ao abrir a conta considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha nova autocertificación.
-
A conta no momento da súa apertura non superaba o limiar de declaración e posteriormente excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación.
-
-
Conta nova de persoa xurídica ou física cuxos indicios de ser estadounidense son outros distintos ao lugar de nacemento Estados Unidos: “555555555“ / “555-55-5555“ / “55-5555555“, concorrendo ademais algún dos seguintes feitos:
-
-
Produciuse un cambio de circunstancias que determina que a autocertificación ou outra documentación inicialmente obtida considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha nova autocertificación ou outra documentación.
-
A conta no momento da súa apertura non superaba o limiar de declaración e posteriormente excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación ou outra documentación.
-
A utilización destes códigos numéricos facilitados polo IRS non exime á entidade de continuar desenvolvendo os esforzos que sexan necesarios ao obxecto de obter o TIN estadounidense. Por exemplo, debe contactarse anualmente co titular da conta para solicitar o TIN estadounidense.
En calquera outro caso poderá utilizarse o código AAAAAAAAA.
Ademais, a consignación dalgún dos códigos anteriores non impedirá que o IRS poida notificar un erro indicando que o devandito valor consignado é inválido respecto dun determinado rexistro, xa que o TIN estadounidense seguirá sen estar debidamente cuberto.
NOVIDADE exercicios 2023 e seguintes:
O IRS na súa recente Notificación (Notice 2023-11) ofrece unha flexibilización ás Institucións financeiras, que non foron capaces de obter o TIN estadounidense, en relación a certas contas preexistentes que sexan contas estadounidenses suxeitas a comunicación de información, se se seguen os procedementos indicados na devandita notificación. (Ver preguntas Cal é a finalidade da Notificación (Notice 2023-11) publicada polo IRS? aplícase a todo tipo de contas? e Que obrigas debe cumprir unha institución financeira para poder beneficiarse da flexibilidade permitida pola Notificación (Notice 2023-11) publicada polo IRS? ).
Así mesmo, o IRS actualizou en xaneiro de 2023, a pregunta frecuente Q 6 Reporting, cos códigos numéricos actualizados a cubrir na etiqueta TIN.
-
Durante o ano 2023 admitiranse presentacións que utilicen, tanto os códigos anteriores á Notice 2023-11 (publicados en maio 2021 FAQ 6 Reporting), como os actualizados tras a Notice 2023-11 (publicados en xaneiro 2023 actualización FAQ 6 Reporting).
-
A partir do 01/01/2024 só admitiranse presentacións cos códigos actualizados tras a Notice 2023-11 (publicados en xaneiro 2023 actualización FAQ 6 Reporting), que se detallan a continuación.
O uso destes códigos permitirá ao IRS entender mellor os feitos e circunstancias que subxacen na falta de formalización do TIN estadounidense. A actualización dos códigos do campo TIN (NIF estadounidense) e os seus requisitos e condicións son as seguintes:
1.2.1 Contas Preexistentes:
-
“222222222 “/ “222-22-2222“ / “22-2222222 “: Conta preexistente de persoa física cuxos indicios de ser estadounidense son soamente o lugar de nacemento Estados Unidos, distinta dunha conta declarada co código “000222111”. Este código ten prioridade se calquera outro código (distinto de 000222111) tamén puidese resultar aplicable.
-
“000222111” / “000-22-2111” / “00-0222111 ”: Conta preexistente de depositaria persoa física cuxos indicios de ser estadounidense son soamente o lugar de nacemento Estados Unidos. Ademais, a IF debe determinar que o titular da conta é residente da xurisdición onde se mantén a conta a efectos fiscais e de prevención de branqueo de capitais. Como referencia, “conta de depósito” defínese no Acordo entre o Reino de España e os Estados Unidos de América (FATCA (BOE-A-2014-6854)). Este código ten prioridade se calquera outro código puidese resultar tamén aplicable.
-
“444444444” / “444-44-4444” / “44-4444444 ”: Conta preexistente de persoa xurídica ou física cuxos indicios de ser estadounidense son outros distintos ao lugar de nacemento nos Estados Unidos e ademais concorre algún dos seguintes feitos:
-
Produciuse un cambio de circunstancias que deu lugar a que un ou máis indicios estadounidenses asóciense á conta ou que a autocertificación ou outra documentación inicialmente obtida considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha autocertificación válida ou outra documentación posterior ao cambio de circunstancias.
- A conta non superaba o limiar de declaración á data de determinación prevista no Acordo entre o Reino de España e os Estados Unidos de América (FATCA) e desenvolvido na Orde de creación do modelo 290, e, posteriormente, excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación ou outra documentación.
-
-
Casos específicos para contas preexistentes:
-
“666666666“ / “666-66-6666“ / “66-6666666 : Conta preexistente de persoa xurídica con titular ENFP estranxeira cun ou máis controlling persons respecto dos cales non se obtiveron auto certificacións, e non foron identificados indicios estadounidenses en relación a calquera dos controlling persons..
-
“777777777” / “777-77-7777” / “77-7777777 ”: Conta preexistente inactiva ou “trabe de apoio”. É unha conta preexistente en que non se dispón dun TIN e que estivo inactiva ou “trabe de apoio”, pero segue estando por riba do limiar de declaración, tamén coñecida como conta “inactiva”. Unha “conta inactiva” é aquela que se axusta á definición establecida no Regulamento do Tesouro dos EUA ,1.1471-4(d) (6) (ii) e que non tivo ningunha actividade financeira durante tres anos, a excepción da contabilización de intereses. Se para unha conta puidesen resultar aplicables varios códigos TIN, terá prioridade o outro código que resulte aplicable.
-
1.2.2 Novas Contas:
-
“333333333” / “333-33-3333” / “33-3333333 ”: Conta nova de persoa física cuxos indicios de ser estadounidense son o lugar de nacemento Estados Unidos, concorrendo ademais algún dos seguintes feitos:
-
Produciuse un cambio de circunstancias que determina que a autocertificación inicialmente obtida ao abrir a conta considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha nova autocertificación.
-
A conta no momento da súa apertura non superaba o limiar de declaración e posteriormente excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación.
-
-
“555555555” / “555-55-5555” / “55-5555555 ”: Conta nova de persoa xurídica ou física cuxos indicios de ser estadounidense son outros distintos ao lugar de nacemento nos Estados Unidos, concorrendo ademais algún dos seguintes feitos:
-
Produciuse un cambio de circunstancias que determina que a autocertificación ou outra documentación inicialmente obtida considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha nova autocertificación ou outra documentación.
-
A conta no momento da súa apertura non superaba o limiar de declaración e posteriormente excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación ou outra documentación.
-
1.2.3 Outros casos distintos dos anteriores:
-
“999999999” / “999-99-9999” / “99-9999999 ”: Utilizarase este código para calquera conta para a que a IF non poida obter o TIN e ningún dos outros códigos descritos anteriormente resulten aplicables. O uso deste código implica que a IF completou a súa revisión das contas sen TIN estadounidense e aplicou de boa fe os códigos TIN aos rexistros cando así procedía.
A utilización destes códigos numéricos facilitados polo IRS non exime á entidade de continuar desenvolvendo os esforzos que sexan necesarios ao obxecto de obter o TIN estadounidense.
Ademais, a consignación dalgún dos códigos anteriores non impedirá que o IRS poida notificar un erro indicando que o devandito valor consignado é inválido respecto dun determinado rexistro, xa que o TIN estadounidense seguirá sen estar debidamente cuberto.
A notificación de erro proporcionará 120 días para corrixir as incidencias, de acordo co Artigo 5.1 “Erros menores e erros administrativos” do Acordo entre o Reino de España e os Estados Unidos de América (FATCA) (apartado 4.2.2 do Acordo de Autoridades Competentes entre Estados Unidos e España). En consonancia co Acordo FATCA (e o ACC se procede), se non se facilita o TIN no prazo de 120 días, Estados Unidos avaliará os datos recibidos (incluíndo se a IF cumpre coas condicións establecidas na Notice 2023-11) e se existe un incumprimento significativo en función dos feitos e circunstancias (Ver pregunta Reporting FAQ #3 onde se detalla o procedemento do incumprimento significativo).
No caso de que o tipo de titular de conta persoa xurídica sexa FATCA101, FATCA102 ou FATCA103 (etiqueta do XML AccountHolderType) o titular pode non ser estadounidense.
Nese caso debe cubrir na etiqueta “TIN” do XML o TIN non estadounidense no formato do país que o emitiu, así como o país que o emitiu na etiqueta “Issuedby”.
No caso de tipo de titular de conta FATCA104, o titular sempre é estadunidense.
Así, distinguimos entre os seguintes casos:
-
En caso do titular da conta sexa persoa xurídica tipo FATCA 101 ou FATCA 102. Neste caso, o titular pode non ser estadounidense, pero a persoa que exerce o control si débeo ser (substantial owner)
-
Para o titular de conta cando non é estadounidense, debe cubrir o TIN non estadounidense no formato do país que o emitiu, así como o país que o emitiu. Se non dispón desta información deberá cubrir como TIN o valor “NA” (Not Available) e en país emisor É.
-
Para a persoa que exerce o control (substantial owner), debe cubrir o TIN estadounidense. Caso non dispor del , pode xustificar a súa ausencia con algúns dos códigos numéricos facilitados polo IRS, na medida en que incorra nalgunha das circunstancias tipificadas polo IRS.
-
-
No caso de que o titular da conta sexa persoa xurídica tipo FATCA103. Neste caso, o titular pode non ser estadounidense. Para o titular de conta, debe cubrirse o TIN non estadounidense no formato do país que o emitiu, así como o país que o emitiu. Se non dispón desta información deberá cubrir como TIN o valor NA e en país emisor É.
-
No caso de que o titular da conta sexa unha persoa xurídica tipo FATCA104, debe cubrirse o TIN estadounidense do titular. En caso de non dispor del , pode xustificar a súa ausencia con algúns dos códigos numéricos facilitados polo IRS, na medida en que incorra nalgunha das circunstancias tipificadas polo IRS.
Recordatorio para o caso de Mensaxes de Presentación de Anulacións. DocTypeIndic FATCA3:
É importante indicar que o anterior só aplicarse para rexistros FATCA1, FATCA2 e FATCA4. O rexistro FATCA3 debe conter exactamente os mesmos datos que se enviaron orixinalmente, en caso contrario recibirase unha notificación do IRS por borrado non idéntico. Por iso en caso de FATCA3 volverase a presentar o TIN exactamente da mesma forma que aparece no rexistro que se quere borrar.
Pode obter máis información sobre a estrutura correcta do TIN estadounidense na seguinte ligazón da páxina web da AEAT:
Respecto da data de nacemento do titular da conta financeira (ou, se é o caso, das persoas que exercen o control), se a mesma non se cobre deixando o devandito campo en branco, mostrarase unha mensaxe de aviso indicando a devandita circunstancia, para ese fin de que realice as actuacións oportunas para intentar obter a devandita información. O mencionado aviso mostrarase con independencia da formalización ou non do TIN estadounidense.
O IRS na súa recente Notificación (Notice 2023-11) ofrece unha flexibilización ás Institucións financeiras, que non foron capaces de obter o TIN estadounidense, en relación a certas contas preexistentes que sexan contas estadounidenses suxeitas a comunicación de información. A finalidade principal da Notice 2023-11 é que a falta de declaración do TIN estadounidense non dea lugar a considerar que as institucións financeiras incorreron en incumprimentos significativos das súas obrigas no ámbito do Acordo FATCA. Para iso, as institucións financeiras deben seguir os procedementos indicados na Notificación.
Esta flexibilización é aplicable ás presentacións realizadas en 2023, 2024 e 2025.
Para máis información, poden consultar o contido completo da Notificación (Notice 2023-11) na seguinte ligazón:
Foreign Financial Institution Temporary Ou.S. Taxpayer Identification Number Relief (irs.gov)
De acordo co que se dispón nas seccións 3.03 e 3.04 da Notice 2023-11, unha institución financeira poderá reportar unha conta preexistente sen TIN estadounidense e non se determinará incumprimento significativo se cumpre as seguintes condicións:
-
Declara a data de nacemento do titular persoa física e controlling person do que non se obtivo o TIN estadounidense.
-
Efectúa un requirimento anual ao titular, sobre calquera TIN non subministrado, coas condicións que se indican a continuación. Para satisfacer o requisito de requirimento anual, a institución financeira pode elixir a forma de comunicación que considere máis axeitada para contactar co titular.
No requirimento ou comunicación ao titular, a institución financeira ten que incluír necesariamente calquera dos dous contidos seguintes:
-
o enderezo da web do IRS coa ligazón ás FAQs do IRS (https://travel.state.gov/content/travel/en/international-travel/while-abroad/Joint-Foreign-Account-Tax-Compliance-FATCA-FAQ.html )
-
unha copia das FAQs anteriores e, ou ben, copia dos procedementos flexibilizados do IRS para os devanditos cidadáns, ou ben, o seguinte enderezo para tales procedementos (https://www.irs.gov/individuals/international-taxpayers/relief-procedures-for-certain-former-citizens).
Esta obriga empezará a ser esixible para as presentacións do ano 2024.
En todo caso, a institución financeira debe conservar os rexistros das políticas e procedementos aplicados para cumprir con estes requirimentos anuais ata a fin do ano 2029.
-
-
Realiza unha busca electrónica anual nas súas bases de datos respecto dos TIN estadounidenses que faltan.Esta obriga empezará a ser esixible para as presentacións do ano 2024.
-
Declara, en caso de non subministrarse o TIN estadounidense, cos códigos explicativos incluídos polo IRS na súa pregunta frecuente Q6 Reporting (ver pregunta Como cóbrese o campo TIN (NIF estadounidense) cando non se dispón do mesmo?).
Faise constar que esta notificación non impide que a autoridade competente estadounidense encontre incumprimento significativo por non satisfacer obrigas distintas ás de obtención e declaración do TIN estadounidense de contas preexistentes.
Para máis información, poden consultar o contido completo da Notificación (Notice 2023-11) na seguinte ligazón:
Foreign Financial Institution Temporary Ou.S. Taxpayer Identification Number Relief (irs.gov)