Preguntas frecuentes
Saltar índice da informaciónRequisitos xerais de información
A normativa aplicable ás institucións financeiras españolas é o Acordo entre o Reino de España e os Estados Unidos de América para a mellora do cumprimento fiscal internacional e a implantación da Foreign Account Tax Compliance Act-FATCA (Lei de cumprimento tributario de contas estranxeiras), de agora en diante o Acordo, publicado no BOE do 1 de xullo de 2014, o cal é directamente vinculante e de obrigado cumprimento. Como complemento ao mesmo, aprobouse a Orde HAP/1136/2014, do 30 de xuño, pola que se regulan determinadas cuestións relacionadas coas obrigas de información e dilixencia debida establecidas no acordo entre o Reino de España e os Estados Unidos de América para a mellora do cumprimento fiscal internacional e a aplicación da lei estadounidense de cumprimento tributario de contas estranxeiras e apróbase a declaración informativa anual de contas financeiras de determinadas persoas estadounidenses, modelo 290, de agora en diante a Orde.
Sen prexuízo do anterior, a normativa do Tesouro estadounidense pode resultar de aplicación en determinados casos, por exemplo naqueles aos que se refire o artigo 1.2.2º e o artigo 4 da Orde.
Así mesmo, incorporouse recentemente ao Regulamento Xeral das actuacións e os procedementos de xestión e inspección tributaria e de desenvolvemento das normas comúns dos procedementos de aplicación dos tributos, aprobado polo Real decreto 1065/2007, do 27 de xullo, o artigo 37 bis, que regula as obrigas de información das institucións financeiras, de agora en diante IF, sobre contas financeiras.
As previstas no artigo 4 do mesmo e desenvolvidas no artigo 3 da Orde. Polo tanto, se a institución financeira (IF) é unha IF española obrigada a comunicar información e determina que non mantén ningunha conta estadounidense suxeita a comunicación de información despois de aplicar os procedementos de dilixencia debida, non estará obrigada a presentar o modelo 290, aínda que segue estando suxeita ao cumprimento do resto de obrigas e, en particular, á de rexistrarse ante o organismo da Administración tributaria estadounidense.
A resposta sería idéntica no caso dunha IF española obrigada a comunicar información que unicamente mantivese contas consideradas como produtos exentos conforme ao que se dispón no anexo II do Acordo.
O rexistro ao que fai referencia o apartado d) do artigo 3 da Orde realizarase por medios telemáticos na páxina web que o Organismo de Administración Tributaria estadounidense (IRS) creou para tal fin (https://sa.www4.irs.gov/fatca-rup/).
O rexistro, do mesmo xeito que o resto de obrigas do artigo 4 do Acordo, é obrigatorio con carácter xeral para todas aquelas entidades que teñen a consideración de institución financeira española obrigada a comunicar información. Se non se ten tal consideración, como por exemplo no caso das institucións de investimento colectivo inmobiliaria, non existe a obriga de rexistro.
Tamén é obrigatorio o rexistro para as pequenas institucións financeiras españolas con clientela local do anexo II do Acordo que teñan obriga de comunicar información, para as entidades patrocinadoras, as entidades de investimento patrocinadas, as sociedades estranxeiras controladas patrocinadas e, se é o caso, os instrumentos de investimento patrocinados con reducido número de investidores, aos que se refiren os apartados C e D da sección II do anexo II do Acordo e nos termos previstos no devandito anexo, así como para aquelas entidades que invoquen o seu estatus ou condición de institución financeira estranxeira considerada cumpridora, cando se requira na normativa aplicable ditada polo Tesouro dos Estados Unidos.
Coas excepcións sinaladas, non estarán obrigadas a rexistrarse as entidades identificadas no anexo II do Acordo, por exemplo, os fondos de pensións, así como certos instrumentos de investimento colectivo que cumpran os requisitos previstos no mesmo.
No referente ao prazo límite para efectuar o rexistro e obter o correspondente Global Intermediary Identification Number (GIIN), aínda que con carácter xeral as IF deben proporcionar o devandito GIIN para evitar a retención sobre os pagamentos efectuados desde o 1 de xullo de 2014, a devandita data límite esténdese ata o 1 de xaneiro de 2015 para as IF dun país co que EE. os EUA asinase un Acordo FATCA modelo 1, como é o caso de España.
Aquelas contas financeiras preexistentes que, en aplicación dos mencionados procedementos de revisión, identifíquense como contas estadounidenses suxeitas a comunicación de información deberán incluírse no modelo 290 correspondente ao ano en que se produciu tal identificación.
Tal e como se sinala na Orde HAP/1136/2014, no caso de que quen presente a declaración actúe en calidade de sponsoring entity conforme ao previsto no apartado 2 do artigo 1 da mesma, a información a que se refiren os apartados 1 a 6 do anexo da devandita Orde deberá ser fornecida tanto respecto da sponsored investment entity como da entidade que actúa como sponsoring entity.
Non. O concepto de sponsoring entity (entidade patrocinadora) defínese na normativa ditada polo Tesouro dos Estados Unidos, e foi incorporado, coas modificacións pertinentes, nos apartados C e D da sección II do anexo II de Acordo, en relación con aquelas entidades que, cumprindo cos requisitos sinalados no citado anexo II, asumen o cumprimento das obrigas derivadas de FATCA que corresponden a unha sponsored investment entity, controlled foreign corporation ou a un sponsored, closely held investment vehicle (entidade de investimento patrocinado, sociedade estranxeira controlada patrocinada ou instrumento de investimento patrocinado con reducido número de investidores), que conservan a responsabilidade derivada de posibles incumprimentos.
En calquera caso, para a presentación dunha declaración informativa en nome dun terceiro deberá acreditarse a representación necesaria conforme ás normas xerais establecidas na Lei Xeral Tributaria e a súa normativa de desenvolvemento.
Respecto da data de nacemento do titular da conta financeira (ou, se é o caso, das persoas que exercen o control), se a mesma non se cobre deixando o devandito campo en branco, mostrarase unha mensaxe de aviso indicando a devandita circunstancia, para ese fin de que realice as actuacións oportunas para intentar obter a devandita información. O mencionado aviso mostrarase con independencia da formalización ou non do TIN estadounidense.
Tecnicamente a etiqueta pode ser opcional (ao supor unha elección entre varias opcións posibles dun tipo ou outro de información), pero se legalmente se esixe que a devandita información se consigne no Modelo 290, a institución financeira ten que cubrir o Modelo coa información que teña sobre ese campo de información, en todo caso. É dicir, se dispón dela , non pode optar entre declarara ou non.
O apartado 2.a) do artigo 2 Acordo entre o Reino de España e os Estados Unidos de América para a mellora do cumprimento fiscal internacional e a implantación da Foreign Account Tax Compliance Act - FATCA (Lei de cumprimento tributario de contas estranxeiras), feito en Madrid o 14 de maio de 2013, establece a información que hai que subministrar para cada unha das contas suxeitas a comunicación de información, sendo o Anexo da Orde HAP/1136/2014, do 30 de xuño, pola que se aproba o modelo 290, o que detalla o contido da información que deberá conter o Modelo 290.
Por exemplo, debe achegarse o tipo de titular ou indicarse se unha determinada conta está cancelada, aínda que sexa unha información que no Modelo 290 correspóndese cunha etiqueta opcional.
Non. O importe do campo “Entrada de fondos" do modelo 291 (declaración informativa anual do Imposto sobre a Renda de non Residentes. Contas de non residentes sen establecemento permanente ) non se corresponde co que ten que declararse no campo "Intereses" do Modelo 290.
Isto débese a que o campo “Entrada de fondos” defínese no Modelo 291 como o importe total anual por suma de apuntamentos ao ter que a conta ou suma de aboamentos, o cal non se corresponde, estritamente, co concepto de intereses, ao ser estes o importe bruto total de intereses pagos ou debidos na conta durante o ano civil ou outro período de referencia pertinente.
Á hora de consignar ou non dito valor no Modelo 290, ten que terse en conta que:
-
O número de conta non se limita aos códigos IBAN ou ISIN, senón que pode ser distinto en función da categoría de conta financeira de que se trate.
- Unicamente no caso de que a institución financeira non dispoña de ningún identificador único, equivalente funcional ou numeración
que lle permita identificar a conta financeira declarada, deberá consignar os caracteres "NANUM".
-
Se se consignou “NANUM” por ter a información agregada por cliente nas súas bases de datos, a institución financeira deberá achegar os números identificativos das contas individualmente consideradas ao non ser correcta este agregamento de acordo coa normativa aplicable.
En definitiva, o uso do valor “NANUM”, ten que considerarse excepcional, consignandose unicamente naqueles casos en que a institución financeira non dispoña do código identificativo da conta financeira en cuestión.
A base normativa do anterior encóntrase nos seguintes apartados:
O artigo 2.2.(2) do Acordo entre o Reino de España e os Estados Unidos de América para a mellora do cumprimento fiscal internacional e a implantación da Foreign Account Tax Compliance Act - FATCA (Lei de cumprimento tributario de contas estranxeiras), feito en Madrid o 14 de maio de 2013, ao determinar a información que ten que obterse e intercambiarse, indícase que esta consiste, entre outra, en: "b) O número de conta." o número de conta (ou elemento funcional equivalente en ausencia de número de conta)”
Do mesmo xeito, o Anexo da Orde HAP/1136/2014, do 30 de xuño, pola que se aproba o modelo 290, dentro do contido da declaración informativa anual de contas financeiras de determinadas persoas estadounidenses, establece no seu apartado 8 que as mensaxes transmitidas polas institucións financeiras á AEAT deberán conter un:
“Número de conta. Poderá consistir nun código IBAN, ISIN, no número de referencia dun contrato de seguro con valor en efectivo ou dun contrato de anualidades ou en calquera outro código identificativo usado pola institución financeira obrigada a comunicar información”
Polo tanto, o número de conta non se limita aos códigos IBAN ou ISIN, senón que pode ser distinto en función da categoría de conta financeira, e só no caso de que non se dispoña de ningún identificador único da conta financeira declarada, deberá consignar os caracteres "NANUM" (no account number).
Non. O elemento NilReport é opcional.
Non obstante, de acordo co indicado no Manual técnico para a presentación do Modelo 290, dispoñible na Sede Electrónica, se se presenta unha declaración NilReport para un periodo, no podrá presentarse ninguna declaración con AccountReports para ese periodo hasta que el NilReport sea anulado (FATCA3). Del mismo modo si se han presentado AccountReports para un periodo no podrá presentarse una declaración NilReport para ese periodo hasta que todas las AccountReports sean anuladas (FATCA3). Por último, tampoco se acepta un segundo NilReport para una misma Institución Financiera (ReportingFI) y ejercicio, si ya se aceptó un NilReport.
No caso de contas conxuntas, tanto para os efectos de determinar se supera ou non os limiares establecidos no anexo I do Acordo como a afectos de declarar o saldo da conta no modelo 290, atribuirase a cada titular o saldo ou valor total de cada conta financeira. A devandita norma tamén é aplicable para os efectos de agregamento de saldos.
Non obstante, a existencia dunha conta conxunta suxeita a comunicación de información non implica que deba incluírse no modelo 290 a información relativa aos demais titulares das contas declaradas respecto dos que non deba informarse en aplicación do Acordo e da súa Orde de desenvolvemento.