Preguntas frecuentes
Saltar índice da informaciónObrigas de dilixencia debida
A data para determinar se unha conta é nova, tanto se o titular é unha persoa física coma se é unha entidade, é o 1 de xullo de 2014 en ambos os dous casos.
Malia o anterior, o apartado 1 do artigo 8 da Orde establece que as contas novas que se abran con posterioridade a 30 de xuño de 2014 por clientes persoas físicas que manteñan abertas na institución financeira española obrigada a comunicar información unha ou varias contas á devandita data, poderán ser consideradas como contas preexistentes desde que se cumpran os requisitos previstos no mesmo.
No caso de contas preexistentes de persoa física que sexan contas de menor valor, a revisión deberá haberse finalizado a 30 de xuño de 2016.
No caso de contas preexistentes de persoa física que sexan contas de maior valor, a revisión deberá haberse finalizado a 30 de xuño de 2015.
No caso de contas preexistentes de persoa física que non fosen contas de maior valor a 30 de xuño de 2014 pero á conclusión de 2015 ou de calquera ano natural posterior convertésense en tales, os procedementos de revisión reforzada deberán concluírse no prazo de 6 meses, contados a partir da conclusión do ano natural de que se trate.
No caso de contas preexistentes de entidade con saldo ou valor que exceda de 250.000 dólares estadounidenses a 30 de xuño de 2014, a revisión deberá haberse concluído a 30 de xuño de 2016.
No caso de contas preexistentes de entidade cuxo saldo ou valor a 30 de xuño de 2014 non excedese de 250.000 dólares estadounidenses pero exceda de 1.000.000 de dólares estadounidenses a 31 de decembro de 2015 ou de calquera ano natural posterior, os procedementos de revisión deberán concluír no prazo de seis meses, contados a partir da conclusión do ano natural de que se trate.
No caso indicado, a institución financeira española obrigada a comunicar información non deberá incluír no modelo 290 a información relativa ao exercicio da devandita opción nin ás contas ás que afecta, aínda que deberá conservar a devandita información a disposición da Administración tributaria.
Cada institución financeira española obrigada a comunicar información deberá trasladar a dólares estadounidenses os limiares expresados ao longo do anexo I do Acordo, aplicando o último tipo de cambio publicado o ano civil anterior a aquel en que a institución financeira determine o devandito saldo.
Por exemplo, os tipos de cambio que deben aplicarse o 30 de xuño de 2014 aos limiares para a súa aplicación ás contas financeiras preexistentes cuxo saldo ou valor estea expresado nunha moeda distinta do dólar estadounidense, serán os tipos de cambio publicados correspondentes ao último día de 2013.
Non. Segundo a definición contida na letra nn) do apartado 1 do artigo 1 do Acordo, as persoas que exercen o control serán aquelas persoas físicas que ostenten o control, directo ou indirecto, do titular da conta. Polo tanto, non poderá identificarse unha entidade como persoa que exerce o control no suposto indicado.
A expresión persoas que exercen o control debe interpretarse de forma coherente coas Recomendacións do Grupo de Acción Financeira Internacional (GAFI). No caso exposto poderíase utilizar unha porcentaxe do 25 %.
Si. Sería admisible, por exemplo, o certificado de residencia ao que se refire o apartado D.1 da sección VI do Acordo.
Poderase tomar en consideración o número de identificación da entidade titular da conta (Global Intermediary Identification Number, GIIN) verificado na lista publicada para ese fin polo Organismo de Administración tributaria estadounidense ou basearse noutra información que sexa pública ou de que dispoña a institución financeira española obrigada a comunicar información.
Pola súa banda, o subapartado b) do apartado D.3. da sección IV do anexo I do Acordo refírese ao suposto en que, como consecuencia do procedemento seguido conforme ao previsto no apartado 2 do artigo 5 do Acordo (incumprimento significativo), a IF española ou doutra xurisdición socia titular da conta sexa tratada polo Organismo de Administración tributaria estadounidense como IF non participante. En tal caso, a conta non será unha conta estadounidense suxeita a comunicación de información, pero os pagamentos efectuados ao titular da mesma estarán suxeitos a comunicación de información como se regula no apartado 1 (b) do artigo 4 do Acordo.
Debe entenderse referida a un certificado de residencia emitido por un organismo do Estado autorizado para ese fin, como por exemplo, unha administración ou órgano da mesma, ou unha entidade local do país de que o beneficiario alega a súa residencia.
Este tipo de entidades deben ser incluídas dentro da categoría de “Entidade non estadounidense distinta dunha Institución financeira estranxeira” e pola súa propia natureza pode entenderse que cumpren os requisitos previstos no subapartado B.4.a) da Sección VI do Anexo I do Acordo, polo que poderían ser consideradas como activas.
O apartado 6 do artigo 7 da Orde establece que as probas documentais, as declaracións do titular e demais información usada na aplicación dos preceptos de dilixencia debida deberá estar a disposición da Administración tributaria.
Con esta finalidade, poderá conservarse o orixinal, unha copia certificada ou unha fotocopia (incluíndo unha microficha, copia escaneada ou outros medios similares de almacenaxe electrónica).
Calquera documentación que sexa almacenada electronicamente deberá poder pórse a disposición da Administración tributaria en formato papel.
Pódese considerar que a exención parcial aplicable ás entidades supón o cumprimento do requisito previsto no subapartado ii do apartado VI.B.4 letra i) do Anexo I do Acordo FATCA entre EUA e España.
Os devanditos termos veñen definidos nas letras l) e m) do artigo 1.1. do Acordo, comprendendo tanto ás institucións financeiras obrigadas a comunicar información como ás institucións financeiras non obrigadas a comunicar información.
Polo tanto, o previsto na sección V.B do anexo I do Acordo sería tamén aplicable respecto daquelas institucións financeiras non obrigadas a comunicar información por estar identificadas como tales no seu anexo II ou ter tal consideración conforme á normativa aplicable da xurisdición de que se trate.
Con respecto ás contas preexistentes cuxa titularidade corresponde a unha entidade non estadounidense distinta dunha institución financeira estranxeira, o apartado 2.c) do artigo 8 da Orde HAP/1136/2014 establece que a institución financeira española obrigada a comunicar información poderá optar por aplicar en primeiro lugar calquera das letras a), b) ou c) do apartado 4 da letra D da sección IV do anexo I do Acordo.
De acordo co anterior, a institución financeira pode optar en primeiro lugar por determinar razoablemente que a entidade titular da conta é unha entidade non estadounidense distinta dunha Institución financeira estranxeira que sexa entidade activa baseandose na información de que dispoña ou á que poida acceder por ser pública, en cuxo caso non ten que realizar ningunha outra das actuacións previstas na devandita sección IV.D 4, non tendo a conta a consideración de conta estadounidense suxeita a comunicación de información.
Alternativamente, a institución financeira pode determinar en primeiro lugar que ningunha das persoas que exercen o control é cidadá ou residente fiscal dos Estados Unidos de América, baseandose para iso na información obtida e que manteña en aplicación dos procedementos denominados coñeza o seu cliente conforme á lexislación contra o branqueo de capitais, en cuxo caso non ten que realizar ningunha outra das actuacións previstas na mencionada sección IV.D 4 do anexo I do Acordo, non sendo a conta unha conta estadounidense suxeita a comunicación de información.
En caso de non ser de aplicación o previsto nos dous parágrafos anteriores, a institución financeira deberá obter unha declaración do titular da conta en que se certifique se ten o estatus de activa ou pasiva.
-
Se se obtén unha declaración do titular en que se certifica que a devandita entidade titular da conta ten o estatus de activa, a institución financeira non ten que realizar ningunha outra das actuacións previstas no apartado 4 da letra D da sección IV do anexo I do Acordo, non sendo a conta unha conta estadounidense suxeita a comunicación de información.
-
Se se obtén unha declaración do titular en que se certifica que a devandita entidade titular da conta ten o estatus de pasiva, a institución financeira debe determinar se as persoas que exercen o control sobre a mesma son cidadás ou residentes dos Estados Unidos de América, baseandose para iso nos procedementos denominados coñeza o seu cliente conforme á lexislación contra o branqueo de capitais, non sendo que a conta teña un saldo superior a 1.000.000 de dólares estadounidenses, en cuxo caso deberá obter unha declaración do titular da conta ou das persoas que exercen o control sobre a mesma. Se en calquera destes casos determínase que algunha das persoas que exerce o control é cidadá ou residente dos Estados Unidos de América, a conta tratarase como conta estadounidense suxeita a comunicación de información.
Non obstante, os procedementos de revisión de contas preexistentes de entidade deberán concluír nos prazos establecidos pola letra E da sección IV do anexo I do Acordo, debendo ser obxecto de declaración no modelo 290 correspondente a 2014 aquelas contas identificadas como tales ata 31 de decembro de 2014.
Con respecto ás contas novas cuxa titularidade corresponde a unha entidade non estadounidense distinta dunha institución financeira estranxeira, de acordo co que se dispón na letra B da sección V do anexo I do Acordo, a institución financeira pode determinar razoablemente que a entidade titular da conta é unha entidade non estadounidense distinta dunha Institución financeira estranxeira que sexa entidade activa baseandose na información de que dispoña ou á que poida acceder por ser pública, en cuxo caso non ten que realizar ningunha outra das actuacións previstas no apartado C.2 da sección V do anexo I, non sendo a conta unha conta suxeita a comunicación de información.
En caso contrario, a institución financeira deberá obter unha declaración da entidade titular da conta en que se certifique o seu estatus de activa ou pasiva.
-
Se se obtén unha declaración do titular en que se certifica que a devandita entidade titular da conta ten o estatus de activa, a institución financeira non ten que realizar ningunha outra das actuacións previstas no mencionado apartado C.2, non tendo a conta a consideración de conta estadounidense suxeita a comunicación de información.
-
Se se obtén unha declaración do titular en que se certifica que a devandita entidade titular da conta ten o estatus de pasiva, a institución financeira deberá identificar as persoas que exerzan o control sobre a mesma seguindo os procedementos denominados coñeza o seu cliente conforme á lexislación contra o branqueo de capitais e deberá determinar se algunha delas é cidadá ou residente fiscal dos Estados Unidos de América, baseandose para iso nunha declaración do titular da conta ou das devanditas persoas.
No caso de que de acordo coa declaración que se obteña determínese que algunha das persoas que exerce o control é cidadá ou residente fiscal dos Estados Unidos, a conta tratarase como conta estadounidense suxeita a comunicación de información.
En relación coas contas novas abertas entre o 1 de xullo e o 31 de decembro de 2014, se non pode determinarse que se trata dunha entidade activa conforme ao disposto anteriormente e non se obtén unha declaración do titular da conta ou das persoas que exercen o control, a institución financeira deberá basearse na información obtida e que manteña en aplicación dos procedementos denominados coñeza o seu cliente conforme á lexislación contra o branqueo de capitais para os efectos de determinar se a conta financeira é unha conta estadounidense suxeita a comunicación de información. Se con posterioridade á presentación do modelo 290 correspondente a 2014, a institución financeira obtivese a declaración mencionada nos parágrafos anteriores e determinase conforme ao seu contido que debeu incluír a conta no modelo 290 ou que a conta declarada non se trataba dunha conta estadounidense suxeita a comunicación de información, deberá presentar unha declaración complementaria do modelo 290 correspondente ao devandito ano 2014.
Para calcular o saldo ou valor dunha conta no momento inmediatamente anterior á súa cancelación, a Institución financeira poderá optar entre determinar o devandito saldo ou valor dentro dos cinco días hábiles seguintes á recepción da orde de cancelación da conta ou ben considerar como tal o saldo ou valor máis recente que poida obterse unha vez recibida a orde de cancelación da conta, que pode ser de data anterior á mesma.
Si. Conforme ao previsto no apartado 4 do artigo 3 do Acordo, o feito de que o devandito dato non conste nos arquivos da institución financeira non altera a obriga de incluír a conta estadounidense suxeita a comunicación de información no modelo 290.
Na sección VI. C do anexo I establécese que para os efectos de determinar o saldo ou valor agregado das contas, a institución financeira española obrigada a comunicar información estará obrigada a agregar todas as contas da titular aberta na mesma ou nas entidades vinculadas, sempre que se dean os requisitos previstos no devandito apartado.
Polo tanto, aos efectos de aplicar as bases de saldo ou valor e de determinar se se trata dunha conta de maior valor, a institución financeira debe agregar (se se dan os requisitos previstos) os saldos de todas as contas de depósito, das contas de custodia, dos contratos de seguro con valor en efectivo, dos contratos de anualidades e das participacións en capital ou en débeda de determinadas entidades que o titular das mesmas manteña abertas na devandita institución ou nas entidades vinculadas a ela.
Non obstante, algúns das bases de saldo ou valor definido na letra A da sección II do anexo I do Acordo refírense a categorías concretas de contas financeiras e, polo tanto, deben aplicarse especificamente ás devanditas categorías. Así, por exemplo, no caso de que unha institución financeira española obrigada a comunicar información manteña dúas contas preexistentes cuxo titular sexa a mesma persoa física, sendo unha delas unha conta de custodia cun saldo ou valor de 20.000 dólares estadounidenses e a outra unha conta de depósito cun saldo de 25.000 dólares estadounidenses, deberá agregar os devanditos saldos conforme ás normas mencionadas anteriormente. Se a devandita institución financeira opta pola aplicación das bases de saldo ou valor, considerará as devanditas contas como non suxeitas a revisión, identificación ou comunicación de información tendo en conta que o seu saldo agregado non supera o límite fixado no en número 1 da letra A da sección II do anexo I do Acordo.
SI no mesmo suposto anterior o saldo da conta de depósito fóra de 40.000 dólares estadounidenses, o saldo ou valor agregado da mesma canda o da conta de custodia superaría o limiar anteriormente expresado. En tal caso, tendo en conta que a conta de depósito tería un saldo inferior a 50.000 dólares estadounidenses, sería aplicable ao devandito tipo de contas o limiar definido no número 4 da mencionada letra A da sección II do anexo I, polo que unicamente a conta de custodia sería unha conta suxeita a revisión, identificación ou comunicación de información.
A Disposición adicional terceira do Real decreto 1021/2015 establece, en relación ás contas preexistentes suxeitas a comunicación de información en virtude do que se establece no Acordo FATCA entre Estados Unidos e España, a obriga das institucións financeiras españolas de obter durante o ano 2017 o NIF estadounidense das persoas que ostenten a titularidade ou o control das devanditas contas se non o obtivesen con anterioridade. No caso de que a institución financeira española non cumprise a devandita obriga NON se considerará como “incumprimento significativo” dunha institución financeira española o incumprimento da obriga de obter e comunicar o NIF estadounidense de contas preexistentes suxeitas a comunicación de información, en relación aos anos 2017, 2018 e 2019, desde que se cumpran as tres seguintes obrigas:
-
obtéñase e comuníquese a data de nacemento das persoas que ostenten a titularidade ou o control das devanditas contas cuxo NIF estadounidense non se comunicase;
-
efectúese un requirimento anual ás devanditas persoas para que acheguen o NIF estadounidense; e
-
a institución financeira española realice unha busca nos seus arquivos electrónicos do NIF estadounidenses pendentes de obter, con anterioridade á presentación do modelo 290 relativo ao exercicio 2017.
O IRS na súa recente Notificación (Notice 2023-11) ofrece unha flexibilización ás Institucións financeiras, que non foron capaces de obter o TIN estadounidense, en relación a certas contas preexistentes que sexan contas estadounidenses suxeitas a comunicación de información. A finalidade principal da Notice 2023-11 é que a falta de declaración do TIN estadounidense non dea lugar a considerar que as institucións financeiras incorreron en incumprimentos significativos das súas obrigas no ámbito do Acordo FATCA. Para iso, as institucións financeiras deben seguir os procedementos indicados na Notificación.
Esta flexibilización é aplicable ás presentacións realizadas en 2023, 2024 e 2025.
Para máis información, poden consultar o contido completo da Notificación (Notice 2023-11) na seguinte ligazón:
Foreign Financial Institution Temporary Ou.S. Taxpayer Identification Number Relief (irs.gov)
De acordo co que se dispón nas seccións 3.03 e 3.04 da Notice 2023-11, unha institución financeira poderá reportar unha conta preexistente sen TIN estadounidense e non se determinará incumprimento significativo se cumpre as seguintes condicións:
-
Declara a data de nacemento do titular persoa física e controlling person do que non se obtivo o TIN estadounidense.
-
Efectúa un requirimento anual ao titular, sobre calquera TIN non subministrado, coas condicións que se indican a continuación. Para satisfacer o requisito de requirimento anual, a institución financeira pode elixir a forma de comunicación que considere máis axeitada para contactar co titular.
No requirimento ou comunicación ao titular, a institución financeira ten que incluír necesariamente calquera dos dous contidos seguintes:
-
o enderezo da web do IRS coa ligazón ás FAQs do IRS (https://travel.state.gov/content/travel/en/international-travel/while-abroad/Joint-Foreign-Account-Tax-Compliance-FATCA-FAQ.html )
-
unha copia das FAQs anteriores e, ou ben, copia dos procedementos flexibilizados do IRS para os devanditos cidadáns, ou ben, o seguinte enderezo para tales procedementos (https://www.irs.gov/individuals/international-taxpayers/relief-procedures-for-certain-former-citizens).
Esta obriga empezará a ser esixible para as presentacións do ano 2024.
En todo caso, a institución financeira debe conservar os rexistros das políticas e procedementos aplicados para cumprir con estes requirimentos anuais ata a fin do ano 2029.
-
-
Realiza unha busca electrónica anual nas súas bases de datos respecto dos TIN estadounidenses que faltan.Esta obriga empezará a ser esixible para as presentacións do ano 2024.
-
Declara, en caso de non subministrarse o TIN estadounidense, cos códigos explicativos incluídos polo IRS na súa pregunta frecuente Q6 Reporting (ver pregunta Como cóbrese o campo TIN (NIF estadounidense) cando non se dispón do mesmo?).
Faise constar que esta notificación non impide que a autoridade competente estadounidense encontre incumprimento significativo por non satisfacer obrigas distintas ás de obtención e declaración do TIN estadounidense de contas preexistentes.
Para máis información, poden consultar o contido completo da Notificación (Notice 2023-11) na seguinte ligazón:
Foreign Financial Institution Temporary Ou.S. Taxpayer Identification Number Relief (irs.gov)
A sección 3.05 da Notice 2023-11 tamén establece unha serie de obrigas para a AEAT, que afectan as institucións financeiras e os titulares de contas:
-
As institucións financeiras non deberán discriminar os cidadáns estadounidenses que proporcionen un TIN estadounidense.
-
Os cidadáns estadounidenses que residan en España deberán facilitar o TIN estadounidense ás institucións financeiras cando se lles solicite.
-
As institucións financeiras que fosen identificadas pola autoridade competente dos EUA como potencialmente incumplidoras serán obxecto das medidas de control procedente por parte da AEAT, co fin de asegurar o cumprimento da normativa en materia de FATCA.
- Cando a entidade titular da conta sexa unha Entidade Non Financeira e achegue unha declaración de residencia fiscal en que o único dato que falte sexa o de se é activa ou pasiva.
Non. A mera ausencia de determinación da condición de activa ou pasiva da entidade non obriga a Institución financeira ao referido bloqueo. Todo iso sen prexuízo de contactar coa devandita entidade para que complete a declaración co devandito dato.
Ten que terse en conta que a condición de Entidade Non Financeira Pasiva leva consigo a obriga de identificar as persoas que exercen o control (
substantial owners ). -
Cando a persoa que ostente a titularidade ou o control da conta achegue unha declaración de residencia fiscal en que falte o dato do número de identificación fiscal, se foi emitido polos Estados Unidos de América.
Si. O número de identificación fiscal é un dato esencial da referida declaración e debe constar sempre na mesma, de acordo co previsto no apartado 2 do artigo 7 da Orde HAP/1136/2014, do 30 de xuño, pola que se aproba o Modelo 290.
No caso de que a persoa que ostente a titularidade ou control da conta financeira siga sen achegar a declaración que resulte esixible, a pesar de haberse realizado un bloqueo total da mesma, a Institución financeira deberá comunicar a conta con todos e cada un dos datos de que dispoña no devandito momento, mentres se manteña a devandita circunstancia. Todo iso, sen prexuízo de contactar coa devandita persoa para que achegue a referida declaración.
Respecto da data de nacemento do titular da conta financeira (ou, se é o caso, das persoas que exercen o control), se a mesma non se cobre deixando o devandito campo en branco, mostrarase unha mensaxe de aviso indicando a devandita circunstancia, para ese fin de que realice as actuacións oportunas para intentar obter a devandita información. O mencionado aviso mostrarase con independencia da formalización ou non do NIF estadounidense.
Teñase en conta que, para poder beneficiarse da flexibilidade permitida tras a publicación polo IRS da Notice 2023-11, é requisito imprescindible cubrir a data de nacemento do titular persoa física ou da controlling person.
Pode consultar a pregunta frecuente Que obrigas debe cumprir unha institución financeira para poder beneficiarse da flexibilidade permitida pola Notificación (Notice 2023-11) publicada polo IRS?
Si, o TIN (NIF) estadounidense é obrigatorio segundo o que se dispón no Real decreto 1021/2015, Disposición Adicional Terceira, polo que deben facerse todos os esforzos conforme á Dilixencia Debida para conseguiro.
De acordo con isto, debe informarse do TIN estadounidense do Titular da conta financeira (Account Holder) ou, se é o caso, das persoas que exercen o control (Substantial Owners).
O TIN do Titular da conta ou do Substantial Owner debe seguir o formato estadounidense. Se non dispón del, debe pór a etiqueta “TIN” no XML e pode cubrir o TIN con algúns dos códigos numéricos facilitados polo IRS (Internal Revenue Service) se o motivo da súa ausencia correspóndese con algunha das circunstancias especificadas por este organismo (observese a pregunta Como cóbrese o campo TIN cando non se dispón do mesmo?).
Neste sentido, recoméndase consultar as preguntas frecuentes Q3 e Q6 publicadas polo IRS (FATCA-FAQs General-Reporting), nas seguintes ligazóns:
Formato TIN estadounidense
O contido da etiqueta TIN cando é estadounidense débese axustar aos seguintes formatos:
-
Nove díxitos consecutivos sen guións nin outras separacións (ex., “123456789 ”)
-
Nove díxitos con dous guións, un guion despois do terceiro díxito e outro guion despois do quinto díxito (ex., “123-45-6789 ”)
-
Nove díxitos cun guion despois do segundo díxito (ex., “12-3456789 ”)
-
Non se admitirá cando se cubra da seguinte forma: 000000000 ou cando se consignen determinados patróns numéricos como 123456789 e 987654321.
Consecuencias da súa non formalización
Respecto das consecuencias (pregunta frecuente Q3 publicada polo IRS (FATCA-FAQs General-Reporting), a non formalización do TIN estadounidense non comporta automaticamente a unha determinación de incumprimento significativo do Acordo FATCA; aínda que o IRS terá en conta os feitos, circunstancias e causas que determinaron a non formalización do TIN , e se a institución financeira dispón de procedementos axeitados e dos esforzos realizados para obter a devandita información.
Non obstante, se finalmente se conclúe que a devandita situación constitúe un incumprimento significativo ao Acordo FATCA, e non se emendan os devanditos erros antes de que o IRS adopte as medidas oportunas, como pode ser a retirada do Número de identificación de intermediario global da institución financeira (GIIN) ante o IRS, a partir do devandito momento será de aplicación aos pagamentos de orixe estadounidense realizados á institución financeira a retención do 30 por 100.
En maio de 2021 o IRS (Organismo da Administración Tributaria estadounidense) publicou a pregunta frecuente Q6 Reporting, incluíndo unha listaxe de códigos que se detallan a continuación.
En xaneiro de 2023, a devandita pregunta frecuente foi modificada actualizando a mencionada listaxe de códigos, que igualmente se recollen neste FAQ.
Sen prexuízo do detalle explicado máis adiante, debe terse en conta que, con respecto aos códigos a utilizar para cubrir a etiqueta TIN:
-
Durante o ano 2023 admitiranse presentacións que utilicen, tanto os códigos anteriores á Notice 2023-11 (publicados en maio 2021 FAQ 6 Reporting), como os actualizados tras a Notice 2023-11 (publicados en xaneiro 2023 actualización FAQ 6 Reporting).
-
A partir do 01/01/2024 só admitiranse presentacións cos códigos actualizados tras a Notice 2023-11 (publicados en xaneiro 2023 actualización FAQ 6 Reporting).
No suposto de que non puidese obterse o TIN estadounidense do titular da Conta ou da persoa que exerce o control (Substantial Owner), e o devandito TIN sexa obrigatorio, poden utilizarse para cubrir na etiqueta TIN os seguintes códigos numéricos facilitados polo IRS, sempre que concorra algunha das circunstancias que se relacionan a continuación:
1.2.1 Contas Preexistentes:
-
Conta preexistente de persoa física cuxos indicios de ser estadounidense son soamente o lugar de nacemento Estados Unidos: “222222222 “/ “222-22-2222“ / “22-2222222“.
-
Conta preexistente de persoa xurídica ou física cuxos indicios de ser estadounidense son outros distintos ao lugar de nacemento Estados Unidos: “444444444“ / “444-44-4444“ / “44-4444444“, concorrendo ademais algún dos seguintes feitos:
-
Produciuse un cambio de circunstancias que determina que a autocertificación ou outra documentación inicialmente obtida considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha nova autocertificación ou outra documentación.
-
A conta inicialmente non superaba o limiar de declaración e posteriormente excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación ou outra documentación.
-
-
Casos específicos para contas preexistentes:
-
Conta preexistente de persoa xurídica cun saldo superior a 1.000.000 de dólares de cuxo titular ENFP estranxeira non se obtiveron auto certificacións, e non foron identificados indicios estadounidenses en relación a seus controlling persons. “666666666“ / “666-66-6666“ / “66-6666666“.
-
Contas preexistentes de que non se dispón o TIN e a conta estivo inactiva ou “trabe de apoio”, pero segue estando por riba do limiar de declaración, tamén coñecidas como “contas inactivas ”: “777777777“ / “777-77-7777“ / “77-7777777“.
Como referencia Estados Unidos define “conta inactiva” no Regulamento do Tesouro dos EUA ,1.1471-4(d) (6) (ii).
-
1.2.2 Novas Contas:
-
Conta nova de persoa física cuxos indicios de ser estadounidense son o lugar de nacemento Estados Unidos: “333333333“ / “333-33-3333“ / “33-3333333“, concorrendo ademais algún dos seguintes feitos:
-
Produciuse un cambio de circunstancias que determina que a autocertificación inicialmente obtida ao abrir a conta considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha nova autocertificación.
-
A conta no momento da súa apertura non superaba o limiar de declaración e posteriormente excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación.
-
-
Conta nova de persoa xurídica ou física cuxos indicios de ser estadounidense son outros distintos ao lugar de nacemento Estados Unidos: “555555555“ / “555-55-5555“ / “55-5555555“, concorrendo ademais algún dos seguintes feitos:
-
-
Produciuse un cambio de circunstancias que determina que a autocertificación ou outra documentación inicialmente obtida considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha nova autocertificación ou outra documentación.
-
A conta no momento da súa apertura non superaba o limiar de declaración e posteriormente excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación ou outra documentación.
-
A utilización destes códigos numéricos facilitados polo IRS non exime á entidade de continuar desenvolvendo os esforzos que sexan necesarios ao obxecto de obter o TIN estadounidense. Por exemplo, debe contactarse anualmente co titular da conta para solicitar o TIN estadounidense.
En calquera outro caso poderá utilizarse o código AAAAAAAAA.
Ademais, a consignación dalgún dos códigos anteriores non impedirá que o IRS poida notificar un erro indicando que o devandito valor consignado é inválido respecto dun determinado rexistro, xa que o TIN estadounidense seguirá sen estar debidamente cuberto.
NOVIDADE exercicios 2023 e seguintes:
O IRS na súa recente Notificación (Notice 2023-11) ofrece unha flexibilización ás Institucións financeiras, que non foron capaces de obter o TIN estadounidense, en relación a certas contas preexistentes que sexan contas estadounidenses suxeitas a comunicación de información, se se seguen os procedementos indicados na devandita notificación. (Ver preguntas Cal é a finalidade da Notificación (Notice 2023-11) publicada polo IRS? aplícase a todo tipo de contas? e Que obrigas debe cumprir unha institución financeira para poder beneficiarse da flexibilidade permitida pola Notificación (Notice 2023-11) publicada polo IRS? ).
Así mesmo, o IRS actualizou en xaneiro de 2023, a pregunta frecuente Q 6 Reporting, cos códigos numéricos actualizados a cubrir na etiqueta TIN.
-
Durante o ano 2023 admitiranse presentacións que utilicen, tanto os códigos anteriores á Notice 2023-11 (publicados en maio 2021 FAQ 6 Reporting), como os actualizados tras a Notice 2023-11 (publicados en xaneiro 2023 actualización FAQ 6 Reporting).
-
A partir do 01/01/2024 só admitiranse presentacións cos códigos actualizados tras a Notice 2023-11 (publicados en xaneiro 2023 actualización FAQ 6 Reporting), que se detallan a continuación.
O uso destes códigos permitirá ao IRS entender mellor os feitos e circunstancias que subxacen na falta de formalización do TIN estadounidense. A actualización dos códigos do campo TIN (NIF estadounidense) e os seus requisitos e condicións son as seguintes:
1.2.1 Contas Preexistentes:
-
“222222222 “/ “222-22-2222“ / “22-2222222 “: Conta preexistente de persoa física cuxos indicios de ser estadounidense son soamente o lugar de nacemento Estados Unidos, distinta dunha conta declarada co código “000222111”. Este código ten prioridade se calquera outro código (distinto de 000222111) tamén puidese resultar aplicable.
-
“000222111” / “000-22-2111” / “00-0222111 ”: Conta preexistente de depositaria persoa física cuxos indicios de ser estadounidense son soamente o lugar de nacemento Estados Unidos. Ademais, a IF debe determinar que o titular da conta é residente da xurisdición onde se mantén a conta a efectos fiscais e de prevención de branqueo de capitais. Como referencia, “conta de depósito” defínese no Acordo entre o Reino de España e os Estados Unidos de América (FATCA (BOE-A-2014-6854)). Este código ten prioridade se calquera outro código puidese resultar tamén aplicable.
-
“444444444” / “444-44-4444” / “44-4444444 ”: Conta preexistente de persoa xurídica ou física cuxos indicios de ser estadounidense son outros distintos ao lugar de nacemento nos Estados Unidos e ademais concorre algún dos seguintes feitos:
-
Produciuse un cambio de circunstancias que deu lugar a que un ou máis indicios estadounidenses asóciense á conta ou que a autocertificación ou outra documentación inicialmente obtida considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha autocertificación válida ou outra documentación posterior ao cambio de circunstancias.
- A conta non superaba o limiar de declaración á data de determinación prevista no Acordo entre o Reino de España e os Estados Unidos de América (FATCA) e desenvolvido na Orde de creación do modelo 290, e, posteriormente, excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación ou outra documentación.
-
-
Casos específicos para contas preexistentes:
-
“666666666“ / “666-66-6666“ / “66-6666666 : Conta preexistente de persoa xurídica con titular ENFP estranxeira cun ou máis controlling persons respecto dos cales non se obtiveron auto certificacións, e non foron identificados indicios estadounidenses en relación a calquera dos controlling persons..
-
“777777777” / “777-77-7777” / “77-7777777 ”: Conta preexistente inactiva ou “trabe de apoio”. É unha conta preexistente en que non se dispón dun TIN e que estivo inactiva ou “trabe de apoio”, pero segue estando por riba do limiar de declaración, tamén coñecida como conta “inactiva”. Unha “conta inactiva” é aquela que se axusta á definición establecida no Regulamento do Tesouro dos EUA ,1.1471-4(d) (6) (ii) e que non tivo ningunha actividade financeira durante tres anos, a excepción da contabilización de intereses. Se para unha conta puidesen resultar aplicables varios códigos TIN, terá prioridade o outro código que resulte aplicable.
-
1.2.2 Novas Contas:
-
“333333333” / “333-33-3333” / “33-3333333 ”: Conta nova de persoa física cuxos indicios de ser estadounidense son o lugar de nacemento Estados Unidos, concorrendo ademais algún dos seguintes feitos:
-
Produciuse un cambio de circunstancias que determina que a autocertificación inicialmente obtida ao abrir a conta considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha nova autocertificación.
-
A conta no momento da súa apertura non superaba o limiar de declaración e posteriormente excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación.
-
-
“555555555” / “555-55-5555” / “55-5555555 ”: Conta nova de persoa xurídica ou física cuxos indicios de ser estadounidense son outros distintos ao lugar de nacemento nos Estados Unidos, concorrendo ademais algún dos seguintes feitos:
-
Produciuse un cambio de circunstancias que determina que a autocertificación ou outra documentación inicialmente obtida considérese incorrecta ou non fiable, non habendose obtido unha nova autocertificación ou outra documentación.
-
A conta no momento da súa apertura non superaba o limiar de declaración e posteriormente excedeuo, non habendose obtido unha autocertificación ou outra documentación.
-
1.2.3 Outros casos distintos dos anteriores:
-
“999999999” / “999-99-9999” / “99-9999999 ”: Utilizarase este código para calquera conta para a que a IF non poida obter o TIN e ningún dos outros códigos descritos anteriormente resulten aplicables. O uso deste código implica que a IF completou a súa revisión das contas sen TIN estadounidense e aplicou de boa fe os códigos TIN aos rexistros cando así procedía.
A utilización destes códigos numéricos facilitados polo IRS non exime á entidade de continuar desenvolvendo os esforzos que sexan necesarios ao obxecto de obter o TIN estadounidense.
Ademais, a consignación dalgún dos códigos anteriores non impedirá que o IRS poida notificar un erro indicando que o devandito valor consignado é inválido respecto dun determinado rexistro, xa que o TIN estadounidense seguirá sen estar debidamente cuberto.
A notificación de erro proporcionará 120 días para corrixir as incidencias, de acordo co Artigo 5.1 “Erros menores e erros administrativos” do Acordo entre o Reino de España e os Estados Unidos de América (FATCA) (apartado 4.2.2 do Acordo de Autoridades Competentes entre Estados Unidos e España). En consonancia co Acordo FATCA (e o ACC se procede), se non se facilita o TIN no prazo de 120 días, Estados Unidos avaliará os datos recibidos (incluíndo se a IF cumpre coas condicións establecidas na Notice 2023-11) e se existe un incumprimento significativo en función dos feitos e circunstancias (Ver pregunta Reporting FAQ #3 onde se detalla o procedemento do incumprimento significativo).
No caso de que o tipo de titular de conta persoa xurídica sexa FATCA101, FATCA102 ou FATCA103 (etiqueta do XML AccountHolderType) o titular pode non ser estadounidense.
Nese caso debe cubrir na etiqueta “TIN” do XML o TIN non estadounidense no formato do país que o emitiu, así como o país que o emitiu na etiqueta “Issuedby”.
No caso de tipo de titular de conta FATCA104, o titular sempre é estadunidense.
Así, distinguimos entre os seguintes casos:
-
En caso do titular da conta sexa persoa xurídica tipo FATCA 101 ou FATCA 102. Neste caso, o titular pode non ser estadounidense, pero a persoa que exerce o control si débeo ser (substantial owner)
-
Para o titular de conta cando non é estadounidense, debe cubrir o TIN non estadounidense no formato do país que o emitiu, así como o país que o emitiu. Se non dispón desta información deberá cubrir como TIN o valor “NA” (Not Available) e en país emisor É.
-
Para a persoa que exerce o control (substantial owner), debe cubrir o TIN estadounidense. Caso non dispor del , pode xustificar a súa ausencia con algúns dos códigos numéricos facilitados polo IRS, na medida en que incorra nalgunha das circunstancias tipificadas polo IRS.
-
-
No caso de que o titular da conta sexa persoa xurídica tipo FATCA103. Neste caso, o titular pode non ser estadounidense. Para o titular de conta, debe cubrirse o TIN non estadounidense no formato do país que o emitiu, así como o país que o emitiu. Se non dispón desta información deberá cubrir como TIN o valor NA e en país emisor É.
-
No caso de que o titular da conta sexa unha persoa xurídica tipo FATCA104, debe cubrirse o TIN estadounidense do titular. En caso de non dispor del , pode xustificar a súa ausencia con algúns dos códigos numéricos facilitados polo IRS, na medida en que incorra nalgunha das circunstancias tipificadas polo IRS.
Recordatorio para o caso de Mensaxes de Presentación de Anulacións. DocTypeIndic FATCA3:
É importante indicar que o anterior só aplicarse para rexistros FATCA1, FATCA2 e FATCA4. O rexistro FATCA3 debe conter exactamente os mesmos datos que se enviaron orixinalmente, en caso contrario recibirase unha notificación do IRS por borrado non idéntico. Por iso en caso de FATCA3 volverase a presentar o TIN exactamente da mesma forma que aparece no rexistro que se quere borrar.
Pode obter máis información sobre a estrutura correcta do TIN estadounidense na seguinte ligazón da páxina web da AEAT: