6. Outros impostos
Os ingresos das figuras diferentes das catro principais ascenderon a 8.095 millóns en 2020, un 12,6% menos que en 2019. A cifra de ingresos supuxo un 4,2% do total da recadación, a porcentaxe máis baixo desde 2008. Agás nos impostos ambientais e no Imposto sobre Sucesións e Doazóns (outros ingresos do Capítulo I), ambos os dous casos afectados por cambios normativos ou de xestión en 2019, o resto de impostos viron diminuír os seus ingresos en 2020.
No Imposto sobre a Renda dos Non Residentes os ingresos en 2020 diminuíron ata os 1.511 millóns, a recadación máis baixa desde 2014 (Cadro 6.1). A caída con respecto ao ano anterior foi dun 36,2 %. Xa en 2019 os ingresos descenderan tras o refacho de fortes crecementos que experimentou o imposto nos anos anteriores (entre 2015 e 2018 o aumento foi, en media, superior ao 17 %), pero a situación xeral do 2020 fixo que, canda as tendencias que viñan do ano anterior, intensificásese extraordinariamente a caída. Así aconteceu nas retencións en adquisición de inmobles (prexudicadas pola paralización das operacións) e nas liquidacións anuais que en 2019 xa tiveron un resultado neto negativo e en 2020 fixose máis negativo aínda. O resto de retencións, derivadas sobre todo do capital mobiliario (e, polo tanto, moi ligadas ao reparto de dividendos) que en 2019 tan só sufrira unha lixeira moderación, en 2020 perderon máis do 30 %.
Os impostos ambientais, en que se inclúen as figuras do capítulo I e o Imposto sobre Gases Fluorados de Efecto Invernadoiro (Cadro 6.2), aumentaron en 2020 un 37,1%, aínda que debido exclusivamente á comparación co ano 2019 en que os ingresos se reduciron polos cambios que supuxo o RDL 15/2018. Cunha maior perspectiva, e eliminado o ano 2019, a cifra de ingresos de 2020 foi a máis baixa desde que entraron en vigor estes impostos en 2013. Nas figuras do capítulo I, a máis importante é o Imposto sobre o Valor da Produción da Enerxía Eléctrica que foi o que estivo afectado en 2019 polos cambios normativos. O RDL 15/2018 suprimiu temporalmente este imposto no cuarto trimestre de 2018 e o primeiro de 2019, trimestres ambos os dous que debían haberse ingresado en 2019. A partir do segundo trimestre dese ano volveuse a recadar o imposto. En consecuencia, a comparación fai que se produza un forte crecemento en 2020 (59,7 %). Os ingresos obtidos (1.146 millóns) estiveron, porén, moi lonxe do que tradicionalmente foi a recadación do imposto (preto dos 1.500 millóns). O descenso que viñan reflectindo os prezos do mercado maiorista en 2019, agudizado polo confinamento inicial e a moderación posterior da actividade e o consumo, e que só cesou na última parte do ano, é a principal explicación da escasa recadación do ano. Pola súa banda, os ingresos do Imposto sobre Gases Fluorados tamén foron inferiores aos de 2019 (-16,7 %). Foi o terceiro ano consecutivo con retroceso dos ingresos. En 2019 a caída estaba xustificada pola redución de tipos, pero en 2020 só cabe atribuíra á situación xerada pola pandemia.
No referente a outras figuras distintas das dous principais no capítulo II de imposición indirecta, as máis relevantes son os Impostos sobre Tráfico Exterior (Cadro 6.3) e o Imposto sobre as Primas de Seguros (Cadro 6.4). No primeiro caso, os ingresos en 2020 diminuíron un 16,2%, en coherencia coa drástica redución que sufriu o comercio internacional. No caso do Imposto sobre as Primas de Seguros, os ingresos permaneceron practicamente iguais aos de 2019 (1.543 millóns en 2020 fronte aos 1.547 anteriores, un 0,3% menos). Durante todo o ano sufriron tamén a situación xeral, pero nos dous últimos meses, ante a subida de tipos para 2021 aprobada nos Orzamentos, produciuse un adiantamento de operacións que mellorou os resultados globais do ano.
Os ingresos por Taxas e outros ingresos do Capítulo III caeron un 21,2% (Cadro 0). Por compoñentes, o descenso foi do 33,3 %nas taxas e do 10,5 %nos outros ingresos. A caída das Taxas (Cadro 6.6) tivo basicamente dúas causas: a menor produción de enerxía eléctrica de orixe hidráulica e os problemas de xestión, algúns deles consecuencia das medidas tomadas para combater a pandemia. A primeira das causas afectou o Canon polo aproveitamento de augas continentais para a produción de enerxía eléctrica e supuxo que os ingresos descendesen un 51,2% con respecto a 2019, ano en que a recadación marcou unha marca. A segunda causa influíu a diversas taxas; en especial, á Taxa Radioeléctrica (que se ingresou cuns meses de atraso de maneira que uns 20 millóns recadáronse en 2021), á Taxa de Expedición de DNI e pasaportes (afectada polo peche das oficinas públicas) e á Taxa de Telecomunicacións (neste caso pola realización de devolucións que non se fixeran en 2019). Os Outros ingresos tamén puideron verse afectados polo peche de oficinas e pola paralización dos procedementos que se decretou nos primeiros momentos da crise, aínda que en 2019 xa se produciu unha caída destes ingresos dunha orde parecido á que se observou en 2020.