Obrigas contables e rexistrais
Saltar índice da informaciónLibros obrigatorios
A norma mercantil esixe a leva dos seguintes libros de contabilidade:
-
Libro de Inventarios e Contas Anuais: abrirase co balance inicial detallado da empresa. Polo menos trimestralmente transcribiranse con sumas e saldos os balances de comprobación. Transcribiranse tamén o inventario de peche de exercicio e as contas anuais.
-
Libro Diario: rexistrará día a día todas as operacións relativas á actividade da empresa. Será válida, porén, a anotación conxunta dos totais das operacións por períodos non superiores ao trimestre, a condición de que o seu detalle apareza noutros libros ou rexistros concordantes, de acordo coa natureza da actividade de que se trate.
O artigo 27 do Código de Comercio, establece que os empresarios presentarán os libros que obrigatoriamente deben levar no Rexistro Mercantil do lugar onde tiveren o seu domicilio, para que antes da súa utilización póñase no primeiro folio de cada unha dilixencia de que tiver o libro e, en todas as follas de cada libro, o selo do Rexistro. Nos supostos de cambio de domicilio terá pleno valor a legalización efectuada polo Rexistro de orixe.
Será válida, porén, a realización de asentos e anotacións por calquera procedemento idóneo sobre follas que despois terán que ser encadernadas correlativamente para formar os libros obrigatorios, os cales serán legalizados antes de que transcorran os catro meses seguintes á data de peche do exercicio.
Ao peche do exercicio, o empresario deberá formular as contas anuais da súa empresa, que deben redactarse con claridade e mostrar a imaxe fiel do patrimonio, da situación financeira e dos resultados da empresa, de conformidade coas disposicións legais. Para tal fin, na contabilización das operacións atenderase á súa realidade económica e non só á súa forma xurídica.
As Contas Anuais, reguladas no artigo 34 da C. de Comercio, comprenderán os seguintes documentos que forman unha unidade:
-
Balance, nel figurarán de forma separada o activo, o pasivo e o patrimonio neto. O activo comprenderá coa debida separación o activo fixo ou non corrente e o activo circulante ou corrente. No pasivo diferenciaranse coa debida separación o pasivo non corrente e o pasivo circulante ou corrente. No patrimonio neto diferenciaranse, polo menos, os fondos propios dos restantes partidas que o integran.
-
Conta de perdas e ganancias, que recollerá o resultado do exercicio, separando debidamente os ingresos e os gastos imputables ao mesmo, e distinguindo os resultados de explotación, de que non séxano.
-
Estado que reflicta os cambios no patrimonio neto do exercicio , que terá dous partes. A primeira reflectirá exclusivamente os ingresos e gastos xerados pola actividade da empresa durante o exercicio, distinguindo entre os recoñecidos na conta de perdas e ganancias e os rexistrados directamente no patrimonio neto. A segunda conterá todos os movementos habidos no patrimonio neto, incluídos os procedentes de transaccións realizadas cos socios ou propietarios da empresa cando actuen como tales. Tamén se informará dos axustes ao patrimonio neto debido a cambios en criterios contables e correccións de erros.
-
Estado de fluxos de efectivo, porá de manifesto, debidamente ordenados e agrupados por categorías ou tipos de actividades, os cobramentos e os pagamentos realizados pola empresa, co fin de informar acerca dos movementos de efectivo producido no exercicio.
-
Memoria, completará, ampliará e comentará a información contida nos outros documentos que integran as contas anuais.
Na Terceira parte do Plan Xeral de Contabilidade aprobada por Real decreto 1514/2007, do 16 de novembro, contéñense as normas de elaboración das Contas Anuais.