Cuestións xerais
Describímosche brevemente os aspectos xerais dos Sistemas Informáticos de Facturación e VERI*FACTU
Descrición do ámbito de aplicación da normativa, características e requisitos dos Sistemas Informáticos de Facturación.
O Regulamento que regula os requisitos dos Sistemas Informáticos de Facturación (RRSIF), aprobado polo RD 1007/2023, do 5 de decembro, tamén coñecido como Regulamento VERI*FACTU, ten como características principais as seguintes:
Non alteración material de obrigas
Non altera materialmente as obrigas substantivas de facturación, que se seguirán rexendo polo que se establece na normativa tributaria, especialmente na Lei 37/1992, do 28 de decembro, do Imposto sobre o Valor Engadido, o seu Regulamento aprobado por Real decreto 1624/1992, do 29 de decembro, e polo Regulamento de Obrigas de Facturación (ROF), aprobado por Real decreto 1619/2012.Por iso:
-
Ás operacións que segundo a normativa non deban facturarse non lles será de aplicación esta regulación, sen prexuízo de que os requisitos poidan ser asumidos voluntariamente por calquera contribuínte
-
As autorizacións especiais emitidas en materia de facturación polo Departamento de Xestión da Axencia Tributaria, seguen sendo vixentes.
Non obstante, a norma introduciu unha pequena modificación nas obrigas de facturación das persoas e entidades que entren no seu ámbito subxectivo (arts. 5 e 6 do ROF). Consiste na incorporación, nas facturas e facturas simplificadas emitidas, dun código QR e, se é o caso, unha lenda de “factura verificable” ou VERI*FACTU.
Obxectivos da regulación
O seu obxecto é regular como deben funcionar os sistemas informáticos de facturación (SIF) para asegurar o cumprimento dos requisitos que establece o artigo 29.2.j) LGT de xeito que se garanta a integridade, conservación, accesibilidade, lexibilidade, rastreabilidade e inalterabilidad dos rexistros de facturación, sen interpolacións, omisións ou alteracións de que non quede a debida anotación nos sistemas mesmos.
Os Rexistros de facturación
A norma pretende asegurar a estandarización e lexibilidade dos rexistros producidos polos sistemas de facturación, para o cal se regula tanto o “Rexistro de facturación de alta” como o “Rexistro de facturación de anulación”. O contido de ambos os dous rexistros, que se detalla no Regulamento e cuxa especificación técnica encóntrase no Anexo da OM , está baseado na información obrigatoria de facturación (que se menciona no artigo 6 do ROF) á que se engaden determinados datos de seguridade, a identidade do Sistema e a data e hora de produción do mesmo.
Os Rexistros de facturación non conteñen a totalidade da información das facturas e, en ningún caso, son facturas electrónicas. A factura mesma pode conter información adicional, non recollida no rexistro obrigatorio, desde que non se altere o contido deste último. Igualmente, permítese tanto a emisión da factura en papel como a emisión de factura electrónica estruturada, sen que unha ou outra véxanse alteradas pola produción obrigatoria do “Rexistro de Facturación de Alta”.
Todos os rexistros de facturación estrutúranse cun formato e un deseño de rexistro únicos e deben observar unha especificación de seguridade consistente na xeración dun código Hash para cuxa produción se toman partes do rexistro de facturación inmediatamente anterior.
Modalidades de cumprimento
Existen dúas modalidades válidas para cumprir a normativa, a modalidade VERI*FACTU e a modalidade de conservación dos rexistros de facturación no Sistema emisor (modalidade NON VERI*FACTU). Adicionalmente, para aqueles operadores pequenos que non necesiten dispor dun sistema informático de facturación, a Axencia Tributaria porá á súa disposición na Sede Electrónica da AEAT un formulario en que poderán elaborar as súas facturas xerando tamén rexistros adaptados á normativa. Este aplicativo será de tipo VERI*FACTU.
Elementos de seguridade adicional
Os elementos de seguridade, para aqueles sistemas que non sexan de tipo VERI*FACTU, adicionalmente ao “Hash” mencionado incluirán a sinatura electrónica dos rexistros efectuados polo sistema emisor dos mesmos. En relación con todo o sistema, deberán dispor tamén dun “rexistro de eventos” do sistema conservado con requisitos de seguridade análoga aos que se aplican aos rexistros de facturación.
Capacidade de exportar os rexistros
Todos os sistemas informáticos de facturación producida e comercializada deberán ter capacidade de exportar e transmitir en liña os rexistros de facturación. Cando a modalidade elixida sexa NON VERI* FACTU, no caso de que se requiran por parte da Administración Tributaria os devanditos rexistros, os mesmos poderán ser directamente enviados a través dun procedemento simplificado e automatizado.
O QR e as facturas verificables e non verificables
Desde a entrada en vigor para os obrigados a emitir facturas (OEF) da normativa de requisitos SIF, todas as facturas xa sexan completas ou simplificadas, deberán incorporar un código QR. o devandito código, contén certa información da factura e un enderezo URL á sede da axencia tributaria.
Dependendo da modalidade de cumprimento adoptado, o código QR servirá, ben para validar fiscalmente o contido da factura recibida (na modalidade de sistemas de facturas verificables ou VERI*FACTU), ben para comunicar a mesma ás autoridades fiscais (na modalidade de sistemas de facturas non verificables ou NON VERI*FACTU).
En orde a obter a máxima seguridade no proceso de cotexo, é aconsellable a utilización da APP da Axencia Tributaria para estes fins.
Servizos tributarios
En relación co Regulamento RRSIF, a AEAT facilitará os seguintes servizos.
-
Aplicativo simplificado de facturación, que estará soportado na Sede electrónica da AEAT mediante un formulario, para o cumprimento das obrigas daqueles pequenos empresarios que, polo escaso número de facturas emitidas, non dispoñan do seu propio SIF. O devandito aplicativo esixe a introdución da información das facturas e o sistema devolve unha factura imprimible con QR, ademais de conservar na Sede Electrónica o rexistro de facturación de alta en modalidade VERI*FACTU.
Son limitacións do uso do devandito sistema:
-
Por esixir a completa identificación do cliente, só admite facturas completas, non sendo utilizable para facturas simplificadas.
-
Non admite facturas con múltiples destinatarios.
-
-
Listaxe da facturación remitida á Sede Electrónica. En todo momento, os usuarios emisores das facturas, que utilizasen a modalidade VERI*FACTU, poderán acceder á listaxe dos seus rexistros de facturas emitidas dispoñibles en Sede Electrónica. Do mesmo xeito, tamén poderán acceder á listaxe dos rexistros de facturación recibida cando o emisor das facturas utilizase pola súa parte a modalidade VERI*FACTU.
O acceso á devandita listaxe facilita a confección das autoliquidacións, así como a do Libro Rexistro de Facturas Emitidas.