A colaboración entre a Axencia Tributaria e as Administracións tributarias das Comunidades Autónomas recollidas no Plan Anual de Control Tributario e Aduaneiro de 2023
Unha das actuacións a levar a cabo pola Axencia Tributaria de cara á prevención e loita contra a fraude tributario e aduaneiro refírese á colaboración entre a Axencia Tributaria e as Administracións tributarias das Comunidades Autónomas. As directrices xerais do Plan Anual de Control Tributario e Aduaneiro analizan as actuacións que hai que levar a cabo pola organización no exercicio 2023 en liña co que se establece no Plan Estratéxico e as súas addendas.
A planificación das actuacións de asistencia, comprobación e control recollido no Plan Anual de Control Tributario e Aduaneiro de 2023, baseada na análise conxunto dos riscos que se detectan en cada contribuínte, faise máis necesaria cando na aplicación do sistema tributario interveñen a Axencia Tributaria e as Administracións tributarias das Comunidades Autónomas; cada unha no marco das súas competencias.
O Pan Estratéxico 2020-2023 configura a colaboración entre a Axencia Tributaria e as Comunidades Autónomas como unha peza esencial para a axeitada aplicación do sistema tributario español no seu conxunto. Por este motivo, a Axencia Tributaria está potenciando os intercambios recíprocos de información con transcendencia tributaria coa finalidade de aumentar a eficacia da xestión tributaria, mellorar a asistencia aos contribuíntes reducindo as cargas administrativas que pesan sobre eles e, especialmente, intensificar a loita contra a fraude fiscal e a economía mergullada.
Así, en relación coas Comunidades Autónomas, potenciaranse intercambios de información xeral e específica. Os primeiros oriéntanse á información relacionada cos datos censuais máis relevantes dos obrigados tributarios a través do Censo Único Compartido, ou a referida ás familias numerosas ou graos de discapacidade, e toda a que ten que ver con inmobles, ben sexa pola transmisión, polo arrendamento ou polas axudas que fosen concedidas por obras de mellora dos mesmos.
Ademais, potenciaranse intercambios específicos de información con transcendencia tributaria que resulten relevantes para a loita contra a fraude. Neste apartado inclúese a constitución de rendas vitalicias, operacións de disolución de sociedades e de redución do capital social con atribución de bens ou dereitos da sociedade aos seus socios, préstamos entre particulares, pagamentos orzamentarios e outros bens ou dereitos susceptibles de embargo, cando estean referidos a debedores á Axencia Tributaria.
A planificación das actuacións de control sobre os contribuíntes recibirá unha atención preferente para garantir a máxima coordinación entre as Administracións e así lograr a máxima eficacia na xestión do sistema tributario que cada unha leva a cabo de acordo coas súas competencias na materia.
As Comunidades Autónomas de réxime foral manteñen a coordinación e colaboración mutua co Estado na aplicación dos seus respectivos réximes tributarios. Nesta liña destaca, en primeiro lugar, o intercambio da información precisa para facilitar aos contribuíntes o cumprimento das súas obrigas tributarias e para loitar contra a fraude fiscal que se articula mediante fórmulas de deslocalización ou planificacións fiscais abusivas. Por outra banda, resulta imprescindible a colaboración entre as Administracións para o axeitado cumprimento dos Tratados e Convenios internacionais en materia de intercambio de información internacional.
Por último, continuarase potenciando a colaboración entre a Axencia Tributaria e as Administracións tributarias autonómicas na transmisión da información obtida nos procedementos de control desenvolvidos por cada unha delas que resulte relevante para a tributación por figuras impositivas xestionadas por outra Administración.
En definitiva, a colaboración entre a Axencia Tributaria e as Comunidades Autónomas oriéntase a reforzar a súa cooperación definindo estratexias conxuntas para favorecer o cumprimento voluntario, a prevención e a loita contra a fraude entendendo que a aplicación efectiva do sistema tributario constitúe un reto compartido sen prexuízo dos ámbitos competenciais propios de cada Administración tributaria.