Unidade / Equipo de Control de Entidades Colaboradoras
Malia que a normativa recadadora establece distintos lugares para a realización dos pagamentos das débedas recadadas pola Administración tributaria estatal, os devanditos pagamentos realízanse, na súa práctica totalidade, a través das entidades de crédito autorizado para actuar como colaboradoras.
Por motivos de economía procedimental, e para lograr a máxima axilidade posible no seguimento do cumprimento das obrigas por parte dos obrigados ao pagamento, as entidades colaboradoras centralizan, a nivel nacional, tanto o ingreso no Tesouro das cantidades por elas recadadas como o envío á Axencia Tributaria da información de detalle necesario para a xestión, imputación e seguimento das mesmas.
A evidente transcendencia do sinalado no marco dos ingresos tributarios estatais, principal partida de financiamento do orzamento do Estado, facía imprescindible a creación dunha Unidade cuxas funcións estivesen especificamente relacionadas coa prestación do servizo de colaboración na xestión recadadora estatal por parte das entidades de crédito.
Así, en 1995, a Presidencia da Axencia Tributaria creou a Unidade de Control de Entidades Colaboradoras (actualmente, Equipo Central de Control de Entidades Colaboradoras), que se integra no Departamento de Recadación, baixo a dependencia da Subdirección Xeral de Coordinación e Xestión.
Desde a súa creación, esta Unidade exerce a totalidade de competencias relacionadas coa actuación das entidades colaboradoras, que comprenden a autorización ás entidades de crédito para actuar como tales, o control da súa actuación e a elaboración de todas aquelas normas relacionadas coa realización de pagamentos a favor da Facenda Pública estatal, tanto canto ao deseño de novos procedementos dos pagamentos, como ao emprego de novas formas e medios de realización dos mesmos.
Entre os labores que exerce a Unidade de Control de Entidades Colaboradoras deben destacarse aquelas que se dirixen a conseguir que a información de detalle que subministran as entidades colaboradoras cumpren cos estándares de calidade necesarios para a imputación automática dos ingresos aos obrigados, así como as tendentes a lograr que, en cada quincena recadadora, a información fornecida por cada unha das entidades colaboradoras coincide exactamente co importe por elas ingresado na conta do Tesouro no Banco de España.
Este proceso de aceptación e cadre da información das entidades colaboradoras ten unha especial relevancia, tendo en conta que o devandito proceso é condición previa para a contabilización e aplicación dos ingresos, polo que constitúe un elemento imprescindible para o cumprimento pola Axencia Tributaria dos labores que lle son propias, canto ao control e seguimento das obrigas tributarias.
Por último, na medida en que esta unidade é a encargada de regular a incorporación de novas vías e medios de ingreso, pode afirmarse que contribúe directamente na consecución do obxectivo de facilitar aos cidadáns e empresas o cumprimento das súas obrigas fiscais, que constitúe un dos fins fundamentais da Axencia Tributaria.