Saltar ao contido principal

Simplificación da linguaxe

En calquera ámbito en que se utilice unha linguaxe técnico existe sempre un debate entre a necesaria comprensión que debemos facilitar no receptor e a imprescindible necesidade de precisión que esixe a boa praxe do emisor. O devandito isto, e na medida en que a sociedade éstános esixindo un esforzo de simplificación que mellore a comunicación cos cidadáns, a Axencia Tributaria recolleuo xa como un dos seus obxectivos na planificación estratéxica de 2020-2023.

A Axencia fixouse como obxectivo no devandito trienio o reforzamento da súa comunicación institucional como medio de facilitar a súa actividade e mellorar o cumprimento dos seus obxectivos inmediatos (información e asistencia aos contribuíntes e loita contra a fraude) e mediato (mellora do cumprimento voluntario das obrigas fiscais), recollendose expresamente na Addenda 2023 ao Plan Estratéxico que:

A consecución dos devanditos obxectivos pasa pola posta en marcha dunha serie de accións e iniciativas estratéxicas concretas, destacando, entre outras Introdución de medidas en favor dunha simplificación da linguaxe utilizada nas comunicacións e notificacións da Axencia Tributaria.”

O pasado 2 de novembro de 2023 anunciouse a posta en marcha dese compromiso para avanzar na simplificación da linguaxe que utiliza a Axencia Tributaria na súa relación cos contribuíntes.

Nunha decidida aposta por facilitar o cumprimento voluntario das obrigas tributarias na Área de Recadación (área caracterizada pola emisión de múltiples documentos relacionados co pagamento fundamentalmente), abordouse unha mellora e simplificación do contido dalgúns documentos desde aquí emitidos, de maneira que estes sexan máis comprensibles e sinxelos para os seus destinatarios. En particular, simplificáronse as dilixencias de embargo de soldos, salarios e pensións, así como as dilixencias de créditos comerciais e / ou arrendaticios.

As actuacións realizadas centráronse nos seguintes piares:

  1. Melloras nos documentos . Elaboráronse os novos modelos de contido e texto, tanto das dilixencias de embargo de soldos, salarios e pensións como de créditos comerciais e / ou arrendaticios, cunha linguaxe máis claro e sinxelo, accesible a todos os cidadáns, destacando o seguinte:

    • Incorporouse un resumo informativo dunha páxina, coa información dos elementos básicos do documento.

    • Modificáronse o contido e o texto dos documentos, cunha nova reestruturación do acto administrativo por apartados claramente diferenciados.

    • E, por último, simplificáronse substancialmente os anexos dos documentos, eliminando as instrucións de formalización e redactandoos cunha linguaxe moito máis sinxelo.

  2. Ferramentas de axuda. En segundo lugar, creouse na Sede electrónica da AEAT un asistente ou ferramenta denominada “Axuda para contestar” as dilixencias co fin de resolver as dúbidas xerais que poida ter o usuario á hora de indicar a resposta correcta nos correspondentes documentos. 

  3. Servizos de atención personalizada de asistencia. Por último, creouse un servizo de Información e Asistencia vía chat e vía telefónica, neste último caso mediante Cita Previa, para axuda á contestación destes novos modelos de dilixencias de embargo.

Deste xeito, a través da mellora dos documentos anteriormente sinalados e a creación destas ferramentas preténdese facilitar o cumprimento das obrigas tributarias e lograr unha maior simplicidade á hora de efectuar o pagamento, co fin de que todo iso redunde nunha minoración significativa dos custos indirectos administrativos asociados ao cumprimento por parte dos cidadáns e nun maior ingreso voluntario.