Preguntas frecuentes sobre a SEGUNDA axuda de 200 euros para persoas físicas
É unha axuda que consiste nun pagamento único de 200 euros, para as persoas físicas de baixo nivel de ingresos e patrimonio, que durante o 2022 fosen asalariados, autónomos, ou beneficiarios da prestación ou subsidio por desemprego.
Poden pedir esta axuda aquelas persoas que, no 2022:
-
Realizasen unha actividade por conta propia ou allea pola que estean dados de alta no réxime correspondente da Seguridade Social ou mutualidade,
-
Ou fosen beneficiarios da prestación ou subsidio por desemprego.
-
Sempre que non superen 27.000 euros íntegros de rendas (é dicir, o importe bruto sen descontar gastos nin retencións) e 75.000 euros de patrimonio a 31 de decembro de 2022 (descontando a vivenda habitual).
Para o cálculo deben sumarse as rendas e o patrimonio das seguintes persoas que convivan no mesmo domicilio : beneficiario; cónxuxe; parella de feito inscrito no rexistro de unións de feito; descendentes menores de 25 anos, ou con discapacidade, con rendas que non excedan de 8.000 euros (excluídas as exentas); e ascendentes ata segundo grao por liña directa.
-
E teñan residencia habitual en España, nos termos previstos no artigo 9 da Lei 35/2006, do 28 de novembro, do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas, (permanecer máis de 183 días ou núcleo principal da actividade en territorio español).
Débense ter en conta os ingresos íntegros e o patrimonio do solicitante e das seguintes persoas que convivan no mesmo domicilio:
-
o seu cónxuxe ou parella de feito inscrito no rexistro de unións de feito da respectiva Comunidade Autónoma ou Cidade Autónoma,
-
aquelas persoas que puidesen dar dereito a aplicar o mínimo por descendentes "Máis información" regulada na Lei 35/2006, do 28 de novembro, do IRPF,
-
ascendentes ata segundo grao por liña directa.
Para a determinación destas circunstancias atenderase á situación existente a 31 de decembro de 2022.
Polo tanto, non se terán en conta os ingresos e patrimonio doutras persoas conviventes no mesmo domicilio que non estean unidas polos vínculos anteriores.
Así, non se sumará o ingreso e o patrimonio das persoas que compartan piso sen ter unha relación das mencionadas nos tres puntos anteriores.
Non teñen dereito á axuda quen, a 31 de decembro de 2022:
-
Perciban o Ingreso Mínimo Vital (inclúe complemento de axuda á infancia)
-
Perciban unha pensión abonada polo Réxime Xeral ou os Réximes especiais da Seguridade Social ou polo Réxime de Clases Pasivas do Estado, así como quen perciban prestacións análogas das mutualidades de previsión social alternativas ao RETA (Réxime Especial da Seguridade Social dos Traballadores por Conta Propia ou Autónoma).
Tampouco teñen dereito á axuda, se durante o 2022, algunha das seguintes persoas que convivan no mesmo domicilio: beneficiario; cónxuxe; parella de feito inscrito no rexistro de unións de feito; descendentes menores de 25 anos, ou con discapacidade, con rendas que non excedan de 8.000 euros (excluídas as exentas); e ascendentes ata segundo grao por liña directa:
- Fosen administradores de dereito dunha sociedade mercantil que non cesase na súa actividade a 31 de decembro de 2022, ou fosen titulares de valores representativos da participación en fondos propios dunha sociedade mercantil non negociados en mercados organizados.
Non. Os perceptores dunha pensión do estranxeiro, contributiva ou non, si terán dereito á axuda de 200 €.
Si.
Para ter dereito á axuda cómpre que en 2022 non se superen 27.000 euros íntegros de rendas (é dicir, o importe bruto sen descontar gastos nin retencións) e 75.000 euros de patrimonio a 31 de decembro de 2022 (descontando a vivenda habitual).
Para o cálculo deben sumarse as rendas e o patrimonio das seguintes persoas que convivan no mesmo domicilio : beneficiario; cónxuxe; parella de feito inscrito no rexistro de unións de feito; descendentes menores de 25 anos, ou con discapacidade, con rendas que non excedan de 8.000 euros (excluídas as exentas); e ascendentes ata segundo grao por liña directa.
Os pais e os avós.
Os fillos, netos, bisnetos, etc., que descendan do solicitante e que están unidos a este por vínculo de parentesco en liña recta por consanguinidade ou por adopción.
Tamén as persoas vinculadas ao solicitante por razón de tutela ou acollemento, nos termos previstos en lalegislación civil aplicable ou, fóra dos casos anteriores, as persoas a quen teñan atribuída por resolución xudicial o seu garda e custodia.
Non están incluídas as persoas unidas ao solicitante por vínculo de parentesco en liña colateral (sobriños) ou por afinidade (fillastros).
Requisitos que deben cumprir os descendentes:
-
Ser menor de 25 anos a 31 de decembro de 2022, ou cun grao de discapacidade igual ou superior ao 33 por 100 calquera que sexa a súa idade, sempre que se cumpran os restantes requisitos.
-
Convivir co solicitante.
-
Non obter en 2022 rendas superiores a 8.000 euros anuais, excluídas as rendas exentas do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas.
-
Non presentar declaración do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas con rendas superiores a 1.800 euros.
Pode encontrar máis información en: Axencia Tributaria: Mínimo por descendentes
Os ingresos e a contía do patrimonio do beneficiario calcularanse de acordo co que se dispón no artigo 20, apartados 1, 4 e 5 da Lei 19/2021, do 20 de decembro, pola que se establece o Ingreso Mínimo Vital.
Polo tanto, para o computo do patrimonio non se terá en conta a vivenda habitual.
Si, poden solicitar a axuda as persoas que cumpran os requisitos mencionados en quen pode pedir a axuda de 200 €? aínda que convivan no mesmo domicilio.
O prazo para a presentación de solicitudes finalizou o 31 de marzo de 2023.
Non, non hai que achegar ningunha documentación.
A Seguridade Social e outra organismos públicos remitirán á AEAT a información necesaria para verificar o cumprimento dos requisitos necesarios para solicitar a axuda.
Non obstante, deberá achegar documentación xustificativa se marca o recadro "Non presto o meu consentimento para a consulta dos Rexistros de parellas de feito". A documentación xustificativa da devandita circunstancia achegarase a través do apartado "Achegar documentación complementaria" consignando o CSV do xustificante da solicitude presentada.
Os solicitantes desta axuda cuxo domicilio fiscal se encontre no País Vasco ou Navarra deberán solicitara ás Institucións Vascas ou Navarra.
Pode consultar as solicitudes presentadas na Sede electrónica da Axencia Estatal de Administración Tributaria, previa identificación con Cl@ve, certificado ou DNI-E.
Pódese coutar a busca por ano de presentación, data e hora, e permítese ver e descargar tanto o xustificante de presentación coma o ficheiro presentado.
Se se selecciona o recadro de "mostrar solicitudes en estado de baixa", mostraranse todas as solicitudes presentadas indicando, ademais, o estado de cada unha delas (alta ou baixa).
O estado de baixa significa unha solicitude presentada que o solicitante deu de baixa voluntariamente.
O estado de alta significa unha solicitude presentada vixente.
A axuda aboarase mediante transferencia bancaria.
Por tal motivo, cómpre indicar unha conta bancaria titularidade do solicitante para poder efectuar o pagamento da axuda. Transcorrido o prazo de tres meses desde a finalización do prazo de presentación do formulario sen haberse efectuado o pagamento, a solicitude poderá entenderse desestimada.
O prazo para ingresar a axuda é de 3 meses contados a partir da data de finalización do prazo para presentar o formulario.
Cando, á vista da solicitude presentada e a información de que dispoña a Axencia Estatal de Administración Tributaria, non resulte procedente o aboamento da axuda, notificarase ao solicitante unha proposta de resolución denegatoria, en que se lle indicarán os datos necesarios para consultar os motivos da denegación na Sede Electrónica da Axencia Estatal de Administración Tributaria e, se é o caso, presentar alegacións.
No caso de que a Axencia Tributaria considere que o solicitante non cumpre cos requisitos para percibir a axuda, remitiralle unha proposta de resolución denegatoria. Nese mesmo documento, se lle informará dos motivos de denegación e da vía para efectuar, se é o caso, as alegacións que o solicitante considere.
Se, tras a fase de alegacións, confírmase o acordo de denegación, e o solicitante segue en desacordo coa resolución poderá interpor:
Recurso de Reposición, no prazo dun mes e con carácter potestativo, ante a oficina de que provén o acto administrativo a recorrer, facendo constar que contra o mesmo non se interpuxo reclamación económico-administrativa.
Reclamación Económico-administrativa, no prazo dun mes desde o día seguinte ao da notificación do acto impugnado ou a aquel en que se poida entender desestimado o procedemento ou o recurso de reposición previo. Dirixirase ao órgano administrativo que ditase o acto reclamable.
No artigo 74 do Real decreto -lei 20/2022, do 27 de decembro, de medidas de resposta ás consecuencias económicas e sociais da Guerra de Ucraína e de apoio á reconstrución da illa da Palma e a outras situacións de vulnerabilidade (BOE 28-diciembre-2022)
Non. Os beneficiarios de rendas mínimas de inserción outorgada polas CCAA si terán dereito á axuda de 200 euros, sempre que cumpran o resto de requisitos, xa que as devanditas axudas non poden cualificarse como pensións abonadas polo Réxime xeral ou especiais da Seguridade social.
Si. A todos os efectos, o complemento de axuda para a infancia ten a natureza de IMV e forma parte deste .
Por este motivo, os perceptores do complemento de axuda para a infancia non teñen dereito á axuda de 200 euros.
Pode encontrar máis información en https://imv.seg-social.é/
Si. A todos os efectos, o complemento de axuda para a infancia ten a natureza de IMV.
Por este motivo, os perceptores do complemento de axuda para a infancia de forma diferenciada, non teñen dereito á axuda de 200 euros.
Pode encontrar máis información en https://imv.seg-social.é/
Non. As asignacións económicas por fillo ou menor a cargo sen discapacidade ou con discapacidade inferior ao 33 %en vigor, non teñen consideración de Ingreso Mínimo Vital e, polo tanto, si terán dereito á axuda de 200 euros, sempre que cumpran o resto de requisitos.
Non. De acordo con disposto no artigo 74 do RD-LEI 20/2022, non terán dereito á axuda quen, a 31 de decembro de 2022, perciban o Ingreso Mínimo Vital; polo tanto, aos que unicamente solicitasen o IMV, pero a esa data aínda non comezasen a cobraro, non se lles exclúe da axuda ##1##, aínda que posteriormente pasen a percibiro.
Si. Tributa na declaración do IRPF do exercicio en que cóbrese como unha ganancia patrimonial a integrar na Base Impoñible Xeral do imposto.
Para información xeral podes:
-
Chamar ao teléfono de Información Tributaria Básica: 91 554 87 70 ou 901 33 55 33. De luns a venres, de 9 a 19 horas.
Pode consultar o IBAN declarado na súa solicitude, accedendo, previa identificación, ao apartado "Consulta de solicitudes da SEGUNDA axuda de 200 euros presentados".
Se confirma que se é titular da conta bancaria declarada, deberá achegar un certificado bancario que así acredíteo ou en caso contrario, deberá comunicar un número de conta bancaria (IBAN) da súa titularidade e un certificado bancario que así acredíteo.
Para atender ao requirimento , dispón de:
-
Un PRAZO de 10 días hábiles (sen contar sábados, domingos nin festivos), contados a partir do día seguinte ao de recepción da carta.
-
e poderá facero a través dos seguintes MEDIOS :
-
Por Internet, accedendo, ao apartado "Contestar requirimentos, efectuar alegacións e / ou achegar documentos ou xustificantes", mediante o Código Seguro de Verificación deste documento ou utilizando outro sistema de sinatura electrónica admitido.
-
No rexistro de calquera oficina da Axencia Tributaria ou de calquera oficina pública habilitada para iso.
-
Por correo administrativo nas oficinas de Correos.
-
Mediante atención personalizada a vostede ou ao seu representante debidamente autorizado, para o cal deberá solicitar cita por Internet achegando o Código Seguro de Verificación deste documento. Ligazón de acceso: Axencia Tributaria: Asistencia e Cita .Tamén pode solicitar cita chamando aos teléfonos 91 290 13 40 ou 901 200 351.
-
Se vostede está CONFORME cos motivos polos que se lle denega a axuda, NON cómpre que presente ningún documento de resposta. Transcorrido o prazo dun mes a axuda enténdese denegada.
-
Pode consultar o detalle dos datos que o motivan accedendo, previa identificación, a través do apartado de IRPF, aos seus Datos Fiscais.
-
Ademais, pode consultar o IBAN declarado na súa solicitude, accedendo, previa identificación, ao apartado "Consulta de solicitudes da SEGUNDA axuda de 200 euros presentados".
Para formular alegacións e achegar documentos e xustificantes, dispón de:
-
Un PRAZO de 10 d ías hábiles (sen contar sábados, domingos nin festivos), contados a partir do día seguinte ao de recepción da carta.
-
e poderá facero a través dos seguintes MEDIOS:
-
Por Internet, accedendo, ao apartado "Contestar requirimentos, efectuar alegacións e / ou achegar documentos ou xustificantes", mediante o Código Seguro de Verificación deste documento ou utilizando outro sistema de sinatura electrónica admitido.
-
No rexistro de calquera oficina da Axencia Tributaria ou de calquera oficina pública habilitada para iso.
-
Por correo administrativo nas oficinas de Correos.
-
Mediante atenciou n personalizada a vostede ou ao seu representante debidamente autorizado, para o cal deber á solicitar cita por Internet achegando o Código Seguro de Verificación deste documento. Ligazón de acceso: Axencia Tributaria: Asistencia e Cita.Tamén pode solicitar cita chamando aos teléfonos 91 290 13 40 ou 901 200 351.
-
Estudadas as alegacións e probas achegadas se lle notificar á a resoluciou n que se adopte.