APP Cl@ve en iOS
Saltar índex de la informacióActivació del dispositiu
El procés d'activació de l'APP no serà necessari si l'usuari ja tenia registrat este dispositiu en Cl@ve PIN ja que a l'instal·lar l'aplicació, només indicant el patró de seguretat del dispositiu, este quedarà activat.
En cas contrari, per a activar el dispositiu, el primer pas serà indicar el DNI o NIE i la dada de contraste que corresponga:
- Data de validesa , per a DNI ;
- Data d'expedició, per a DNI permanent (01-01-9999);
- Número de suport , si és un NIE.
A la part inferior disposes de l'enllaç"Com obtindre la data de validesa del seu DNI (o la data d'expedició si és un DNI permanent)?" que et dirigix al contingut d'ajuda que explica fil per randa com localitzar esta dada en els diferents tipus de document d'identitat existents.
Per a indicar la data del document s'activarà el selector de dia , mes i any del dispositiu; una vegada seleccionada, polsa "Acceptar".
Si es tracta d'un NIE, situa-te en el camp "NÚM. suport" i completa-ho amb el teu número de suport. En este cas també disposes de l'enllaç d'ajuda"Com obtindre el número de suport del seu NIE ?" en el que t'indiquem on es localitza el suport en el teu document o targeta i com has de consignar-ho.
Si l'usuari no està registrat en Cl@ve, l'APP oferix la possibilitat de registrar-se en aquell moment.
-
Si selecciones "Amb certificat electrònic" l'APP et permetrà escollir el certificat electrònic instal·lat en l'aplicació (si no ho tens també podràs importar-ho en aquell moment). En este cas quedaràs registrat en un nivell avançat.
-
Si selecciones "Per videotrucada" (Temporalment no es troba disponible ), et comunicarà amb un agent que procedirà al registre en aquell moment (necessites tindre instal·lada l'APP ZOOM en el dispositiu i a més activar la cambra i el so).
-
Si selecciones "Mitjançant carta al domicili fiscal" podràs sol·licitar l'enviament de la carta al teu domicili fiscal i, una vegada rebuda, registrar-te amb el codi CSV (Codi Segur de Verificació) de la carta.
-
També pots seleccionar el registre presencial.
Si l'usuari ja està registrat en Cl@ve, es passa al procés d'activació de l'usuari, per a què s'oferixen diverses alternatives:
-
Activar per SMS. S'enviarà un SMS al telèfon mòbil associat al registre en Cl@ve amb un codi d'activació de 6 caràcters numèrics que tindrà una validesa de 5 minuts. Introduïx el codi que has rebut. En cas que siga necessari actualitzar el número de telèfon associat a Cl@ve, pots utilitzar l'opció"CANVIAR NÚM. TELÈFON" per a enllaçar amb el servici de modificar número de telèfon mitjançant videotrucada o amb certificat. No obstant això, l'opció de modificació de número de telèfon per videotrucada temporalment no es troba actiu.
Després polsa "Activar dispositiu". Si no reps l'SMS o finalitza el comptador del temps i, per tant, caduca el codi, pots polsar "Reenviar codi" perquè t'enviem un nou missatge. Si el procés es realitza correctament es mostrarà un avís indicant que s'ha activat el dispositiu correctament i que un usuari només pot quedar activat en un dispositiu.
-
Activar amb certificat electrònic. En este cas serà necessari disposar d'un certificat programa instal·lat en l'aplicació. En primer lloc, l'APP et sol·licita el mecanisme de seguretat per a desbloquejar el dispositiu. Si encara no està instal·lat, polsa "Afegir certificat".
Escull el fitxer PFX o P12 amb la còpia del certificat en la ubicació en la que el tingues guardat. Introduïx la clau d'accés que hages establit per a protegir la clau privada del certificat. Després, polsa "Instal·lar certificat". Novament se sol·licitarà el mecanisme d'autentificació del dispositiu. Si l'activació s'ha realitzat correctament es mostrarà l'avís"Dispositiu activat".