Gestions disponibles en l'APP-AEAT
Saltar índex de la informacióRenda
L'apartat"Renda" et connecta amb els servicis de Renda de la campanya actual i d'exercicis anteriors, la consulta de declaracions presentades i la sol·licitud d'un certificat tributari de Renda, a més, disposes d'un apartat a l'Assistent virtual de Renda, a què podràs formular les teues pròpies preguntes, que es respondran de forma personalitzada i els dubtes més habituals de la Campanya de Renda. A partir del 19 de març podràs accedir per a consultar les dades fiscals de l'exercici 2024.

-
En "Exercicis anteriors" pots accedir als servicis de Renda dels exercicis anteriors des de Renda 2018. Amb les opcions disponibles segons la gestió realitzada en cada exercici: estat de tramitació de la declaració, consulta i obtenció del PDF de les declaracions presentades, tramitació de la declaració (si no la vas presentar), modificar declaració presentada i consulta de dades fiscals de cada exercici.

-
També pots accedir a la consulta i descàrrega en PDF de les declaraciónes que hages presentat de l'exercici actual i d'exercicis anteriors de Renda entrant en "Consulta de declaracions presentades".

-
En el bloc "Altres gestions" es troben les opcions "Certificat tributari de Renda", "Domiciliació bancària" i "Sol·licitud ajornament/compensació Renda".

En "Certificat tributari de Renda" tens l'accés a la sol·licitud del certificat de la declaració de Renda i a la informació sobre la seua tramitació, què certifica i preguntes freqüents entre altres opcions. Polsa sobre "Sol·licita el certificat de la declaració de Renda" per a començar el tràmit.

-
En el pas "1. Omplir la sol·licitud", vindran indicats les dades de l'usuari amb el que has accedit, pots sol·licitar el certificat en nom propi o en representació d'un tercer. Selecciona en el desplegable l'exercici fiscal per al qual sol·licites el certificat i polsa "Validar sol·licitud".

-
En el pas "2. Confirmar la sol·licitud", revisa les dades introduïdes i polsa"Firmar Enviar".
Es mostrarà la informació que s'enviarà i les dades del signant. Per a continuar, marca la casella "Conforme" i polsa el botó "Firmar i Enviar".

-
En el pas "3. Obtindre certificat" polsa sobre "Descagar document" i obtindràs el certificat de Renda en PDF que pots obrir i guardar en el dispositiu.

En "Domiciliació bancària" és possible consultar les domiciliacions sol·licitades i realitzar les accions disonibles (rectificar, revocar o rehabilitar) en funció de la seua situació i del termini de domiciliació. Indica l'exercici fiscal, model, període i situació, i a continuació polsa "Buscar". Es mostraran els registres trobats segons el criteri de cerca. Polsa sobre el nombre de la columna "Justificant" per a accedir.

En la següent finestra trobaràs les accions que pots realitzar.

Si selecciones "Revocar" hauràs d'escollir entre "Efectuar el pagament", Sol·licitar reconeixement de deute" (en este cas serà necessari que selecciones també si és amb compensació, amb ajornament amb domiciliació en compte o amb impossibilitat de pagament) i "Revocar sense pagament" només disponible per al model 714.

Si esculls "Rectificar IBAN" hauràs d'indicar el nou IBAN per a la domiciliació.

Si ja no està activa la domiciliació podràs baixar-te la diligencia en PDF.

En "Sol·licitud ajornament / compensació Renda", quan no siga possible concloure la tramitació de la presentació d'una sol·licitud d'ajornament, fraccionament o compensació associada a un deute resultant de la presentació d'una autoliquidació d'IRPF, pots tornar a realitzar el tràmit a través d'esta opció.
L'accés requerix identificació mitjançant Cl@ve Mòbil, certificat electrònic, DNIE o número de referència de l'usuari actiu en l'aplicació. Selecciona l'exercici al que correspon el deute i polsa "Acceptar".

A continuació, selecciona l'exercici al que correspon el deute. Polsa "Acceptar". Es mostrarà la relació dels deutes d'IRPF de l'exercici seleccionat donades d'alta per al deutor i que es troben en disposició de tramitar-se per esta opció. Esta opció només servix per a deutes IRPF i que no hagen evolucionat en la seua gestió.
Fes clic en l'enllaç de la "Clau de Liquidació" de cada deute per a accedir a la següent pàgina.

Obtindràs la informació de les dades identificatives del presentador, les dades identificatives de l'obligat tributari i les dades de la clau de liquidació. A la part superior es troben les opcions disponibles: "Ajornar", "Compensar" i "Pagar".
Només es pot tramitar la sol·licitud d'ajornament, fraccionament o compensació d'un deute cada vegada . Si el deute ha evolucionat , per exemple, ha vençut la data límit d'ingrés en voluntària o s'ha apressat, ja no és possible realitzar la tramitació per esta opció. En ambdós casos serà necessari que accedisques per l'opció situada en "Gestions", "Pagar, ajornar i consultar deutes".
-