Sol·licitud d'un certificat tributari de IRPF
Per a l'obtenció d'un certificat tributari de IRPF pots utilitzar una d'estes vies:
De forma electrònica en la pàgina web, per al que és necessari disposar d'algun dels següents mitjans electrònics d'identificació:Certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve PIN.També pots identificar-te mitjançant el número de referència prèviament facilitat per l'Agència Tributària.
A través de l'APP de l'Agència Tributària.
Telefònicament, prèvia sol·licitud de cita.Per a realitzar la sol·licitud del certificat per esta via t'hauràs d'identificar amb Cl@ve PIN.
De forma presencial en Delegacions i Administracions de l'Agència Tributària, prèvia sol·licitud de cita.
Per a sol·licitar per internet una certificació tributària de IRPF en la que conste tota la informació relativa a la declaració de Renda, accedix a "Certificats Tributaris.Expedició de certificats tributaris.IRPF"Sol·licitud".
En el cas que el contribuent no haguera presentat declaració de Renda i no estiguera obligat a presentar-la, segons les dades en poder de la AEAT, s'expedirà un certificat negatiu de Renda, que inclou les imputacions que li consten a l'Agència Tributària, tret d'en els supòsits en els quals no conste informació relativa a rendes o rendiments imputables pel IRPF fent constar l'esmentada circumstància.
El certificat tributari es generarà automàticament, sempre que es donen els requisits per a la seua obtenció.
Indica el DNI /NIE i la dada de contrast sol·licitat per a identificar-te amb Cl@ve PIN o número de referència o prem sobre l'enllaç per a identificar-te amb certificat o DNI electrònic.
Nota: Si optes per l'accés amb referència, independentment de l'exercici fiscal per al qual sol·licites la certificació de IRPF, t'hauràs d'identificar amb l'última referència obtinguda de la campanya actual de Renda.
Després d'identificar-te amb qualsevol dels mitjans habilitats i accedir al formulari de sol·licitud, selecciona en el desplegable l'exercici fiscal per al qual sol·licites el certificat.Únicament serà necessari completar el DNI / NIE i els cognoms i nom en cas de sol·licitar el certificat en representació de tercers.Finalment, prem "Validar sol·licitud".
Revisa les dades de la sol·licitud i fes clic en "Firmar Enviar".
Es mostrarà la informació que s'enviarà i les dades del signant.Per a continuar, marca la casella "Així que" i prem el botó "Firmar i Enviar".
L'obtenció de la certificació és immediata.En el pas 3 es visualitza el certificat tributari de IRPF en format PDF.Es pot visualitzar el PDF en pantalla completa fent clic sobre el botó disponible.Si es produïx algun problema en la visualització, recomanem instal·lar un visor de PDF compatible amb el seu sistema operatiu i actualitzat.
En cas de no haver guardat el PDF de la certificació, podràs recuperar-lo en qualsevol moment a través de "Consulta de certificats expedits", dins de les gestions relatives a "Certificats", que trobaràs en "totes les gestions" (situat en la part superior del web) utilitzant el mateix certificat electrònic o mitjançant Cl@ve PIN.
Una vegada que t'hages identificat, en primer lloc, has de seleccionar el tipus de certificat que descarregaràs en el desplegable, en este cas "IRPF", i prémer "Enviar".
Per a la recollida de la certificació és necessari introduir una d'estes dues dades (són excloents):el codi electrònic de la sol·licitud compost per 16 caràcters que apareix al full resposta de la sol·licitud o l'interval de dates en què es va sol·licitar el certificat.Recomanem conservar el codi electrònic que es torna en realitzar la sol·licitud.
Una vegada introduïdes les dades requerides per a obtindre la certificació, es mostrarà un resum de les dades de la sol·licitud.Prem sobre l'enllaç inferior "Ajudant ací per a recollir el certificat" per a obtindre el PDF amb la certificació.
Podràs tant recuperar la certificació com confirmar l'autenticitat del document a través de la "Confrontació de documents electrònics mitjançant codi segur de verificació" disponible en el bloc destacat de la pàgina d'inici "Notificacions i confrontació de documents".
Si no fora possible sol·licitar la certificació a través de la pàgina web, pots acudir a la teua Administració per a obtindre-la.La certificació podrà lliurar-se en eixe mateix moment o enviar per correu ordinari al domicili fiscal o a través de la DEHú i podrà acudir el mateix contribuent o un representant.
Recorda que per a acudir a l'Administració a tramitar la certificació és necessari sol·licitar cita prèvia.
Convé tindre en compte que, en relació amb el format de la certificació, l'espai dedicat al codi de barres, número de comunicació i domicili a efecte de notificacions situat en la part superior dreta del document, pot variar en funció de la forma de lliurament de la certificació, no mostrant-se estes dades en certs casos.