Sol·licitud d'un certificat tributari d'IRPF
Per a l'obtenció d'un certificat tributari d'IRPF pots utilitzar una d'aquestes vies:
-
De manera electrònica en la pàgina web, per a la qual cosa és necessari disposar d'algun dels següents mitjans electrònics d'identificació: Certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve. També pots identificar-te mitjançant el número de referència prèviament facilitat per l'Agència Tributària.
-
A través de l'APP de l'Agència Tributària.
-
Telefònicament, amb prèvia solicitud de cita. Per a realitzar la sol·licitud del certificat per esta via hauràs d'identificar-te amb Cl@ve.
-
De manera presencial en Delegacions i Administracions de l'Agència Tributària, amb prèvia solicitud de cita.
Per a sol·licitar per Internet una certificació tributària d'IRPF en la que conste tota la informació relativa a la declaració de Renda, accedix a l'apartat"Totes les gestions", "Certificats", "Declaracions Tributairas", "Certificats tributaris. Expedició de certificats tributaris. IRPF", "Sol·licitud".
En cas que el contribuent no haguera presentat declaració de Renda i no estiguera obligat a presentar-la, segons les dades en poder de l'AEAT, s'expedirà un certificat negatiu de Renda, que inclou les imputacions que li consten a l'Agència Tributària, tret dels supòsits en els que no conste informació relativa a rendes o rendiments imputables per l'IRPF fent constar esta circumstància.
El certificat tributari es generarà automàticament, sempre que es donen els requisits per a la seua obtenció.
Indica el DNI /NIE i la dada de contraste sol·licitat per a identificar-te amb Cl@ve o número de referència, sobreu l'enllaç"Accedisca amb Cl@ve Mòbil mitjançant codi QR", o bé, accedix amb certificat o DNI electrònic.
Nota: Si optes per l'accés amb referència, independentment de l'exercici fiscal per al qual sol·licites la certificació d'IRPF, hauràs d'identificar-te amb l'última referència obtinguda de la campanya actual de Renda.
Després d'identificar-te amb qualsevol dels mitjans habilitats i accedir al formulari de sol·licitud, selecciona en el desplegable l'exercici fiscal per al qual sol·licites el certificat. Únicament serà necessari completar el DNI / NIE i els cognoms i nom en cas de sol·licitar el certificat en representació de tercers. Finalment, polsa "Validar sol·licitud".
Revisa les dades de la sol·licitud i fes clic a "Firmar Enviar".
Es mostrarà la informació que s'enviarà i les dades del signant. Per a continuar, marca la casella "Conforme" i polsa el botó "Firmar i Enviar".
L'obtenció de la certificació és immediata. En el pas 3 es visualitza el certificat tributari d'IRPF en format PDF. Es pot visualitzar el PDF en pantalla completa fent clic sobre el botó disponible. Si s'escau algun problema en la visualització, recomanem instal·lar un visor de PDF compatible amb el seu sistema operatiu i actualitzat.
En cas de no haver guardat el PDF de la certificació, podràs recuperar-ho en qualsevol moment a través de "Consulta de certificats expedits", dins de les gestions relatives a "Certificats" que trobaràs en "Totes les gestions" (situat a la part superior del web) utilitzant el mateix certificat electrònic o mitjançant Cl@ve.
Una vegada que t'hages identificat, en primer lloc, has de seleccionar el tipus de certificat que baixaràs en el desplegable, en este cas "IRPF", i polsar "Enviar".
Per a la recollida de la certificació és necessari introduir una d'aquestes dos dades (són excloents): el codi electrònic de la sol·licitud constat per 16 caràcters que apareix en el full resposta de la sol·licitud o l'interval de dates en el que es va sol·licitar el certificat. Recomanem conservar el codi electrònic que es torna al realitzar la sol·licitud.
Una vegada introduïts les dades requerides per a obtindre la certificació, es mostrarà un resum de les dades de la sol·licitud. Polsa sobre l'enllaç inferior "Premeu ací per a recollir el certificat" per a obtindre el PDF amb la certificació.
Podràs tant recuperar la certificació com confirmar l'autenticitat del document a través de la "Comparació de documents electrònics mitjançant codi segur de verificació" disponible en el bloc destacat de la pàgina d'inici"Notificacions i comparació de documents".
Si no anara possible sol·licitar la certificació a través de la pàgina web, pots acudir a la teua Administració per a obtindre-la. La certificació podrà lliurar-se en aquell mateix moment o enviar-se per correu ordinari al domicili fiscal o a través de la DEHú i podrà acudir el propi contribuent o un representant.
Recorda que per a acudir a l'Administració a tramitar la certificació és necessari sol·licitar cita prèvia.
Convé tindre en compte que, en relació amb el format de la certificació, l'espai dedicat al codi de barres, nombre de comunicació i domicili a efecte de notificacions situat a la part superior dreta del document, pot variar en funció de la forma d'entrega de la certificació, no mostrant-se estes dades en certs casos.