Sol·licitud d'un certificat tributari d'IRPF
Per a l'obtenció d'un certificat tributari d'IRPF pots utilitzar una d'aquestes vies:
-
De manera electrònica en la pàgina web, per a la qual cosa és necessari disposar d'algun dels següents mitjans electrònics d'identificació: Certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve. També pots identificar-te mitjançant el número de referència de la campanya actual prèviament facilitat per l'Agència Tributària.
-
A través de l'APP de l'Agència Tributària.
-
Telefònicament, sol·licitant cita. Per a realitzar la sol·licitud del certificat per esta via hauràs d'identificar-te amb Cl@ve.
-
De manera presencial en Delegacions i Administracions de l'Agència Tributària, amb cita.
Per a sol·licitar per Internet una certificació tributària d'IRPF en la que conste tota la informació relativa a la declaració de Renda, accedix a l'apartat"Totes les gestions", "Certificats", "Declaracions Tributairas", "Certificats tributaris. Expedició de certificats tributaris. IRPF", "Sol·licitud".
En cas que el contribuent no haguera presentat declaració de Renda i no estiguera obligat a presentar-la, segons les dades en poder de l'AEAT, s'expedirà un certificat negatiu de Renda, que inclou les imputacions que li consten a l'Agència Tributària, tret dels supòsits en els que no conste informació relativa a rendes o rendiments imputables per l'IRPF fent constar esta circumstància.
Si el contribuent va presentar declaració de Renda s'indicarà la modalitat de tributació en què s'ha presentat, individual o conjunta, i es desglossaran dades econòmiques i personals relatius a la declaració.
El certificat tributari es generarà automàticament, sempre que es donen els requisits per a la seua obtenció.
Nota: Si optes per l'accés amb referència, independentment de l'exercici fiscal per al qual sol·licites la certificació d'IRPF, hauràs d'identificar-te amb l'última referència obtinguda de la campanya actual de Renda.
Després d'identificar-te amb qualsevol dels mitjans habilitats i accedir al formulari de sol·licitud, selecciona en el desplegable l'exercici fiscal per al qual sol·licites el certificat. Únicament serà necessari completar el DNI / NIE i els cognoms i nom en cas de sol·licitar el certificat en representació de tercers. Finalment, polsa "Validar sol·licitud".
Revisa les dades de la sol·licitud i fes clic a "Firmar Enviar".
Es mostrarà la informació que s'enviarà i les dades del signant. Per a continuar, marca la casella "Conforme" i polsa el botó "Firmar i Enviar".
L'obtenció de la certificació és immediata. En el pas 3 fes clic a "Baixar document" per a visualitzar el certificat tributari d'IRPF en format PDF. Si s'escau algun problema en la visualització, recomanem instal·lar un visor de PDF compatible amb el seu sistema operatiu i actualitzat.
En cas de no haver guardat el PDF de la certificació, podràs recuperar-ho en qualsevol moment a través de "Consulta de certificats expedits", dins de les gestions relatives a "Certificats" que trobaràs en "Totes les gestions" (situat a la part superior del web) utilitzant el mateix certificat electrònic o mitjançant Cl@ve.
Una vegada que t'hages identificat, en primer lloc, has de seleccionar el tipus de certificat que baixaràs en el desplegable, en este cas "IRPF", i polsar "Enviar".
Per a la recollida de la certificació és necessari introduir una d'aquestes dos dades (són excloents): el codi electrònic de la sol·licitud constat per 16 caràcters que apareix en el full resposta de la sol·licitud o l'interval de dates en el que es va sol·licitar el certificat. Recomanem conservar el codi electrònic que es torna al realitzar la sol·licitud.
Una vegada introduïts les dades requerides per a obtindre la certificació, es mostrarà un resum de les dades de la sol·licitud. Polsa sobre l'enllaç inferior "Premeu ací per a recollir el certificat" per a obtindre el PDF amb la certificació.
Podràs tant recuperar la certificació com confirmar l'autenticitat del document a través de la "Comparació de documents electrònics mitjançant codi segur de verificació" disponible en el bloc destacat de la pàgina d'inici"Notificacions i comparació de documents".
Si no anara possible sol·licitar la certificació a través de la pàgina web, pots acudir a la teua Administració per a obtindre-la. La certificació podrà lliurar-se en aquell mateix moment o enviar-se per correu ordinari al domicili fiscal o a través de la DEHú i podrà acudir el propi contribuent o un representant.
Recorda que per a acudir a l'Administració a tramitar la certificació és necessari sol·licitar cita.
Convé tindre en compte que, en relació amb el format de la certificació, l'espai dedicat al codi de barres, nombre de comunicació i domicili a efecte de notificacions situat a la part superior dreta del document, pot variar en funció de la forma d'entrega de la certificació, no mostrant-se estes dades en certs casos.