Petició de cita prèvia a través d'internet
La sol·licitud de cita prèvia a través de la seu electrònica consta de quatre passos:
PAS 1.Per a qui
Si la gestió que realitzaràs és per a tu, selecciona l'opció "La cita és per a mi".La sol·licitud de cita prèvia no requerix cap sistema específic d'identificació.Simplement indica el teu NIF, nom i cognoms i prem "Següent".
Si la cita és per a un tercer, selecciona l'opció "La cita és per a una altra persona o una empresa".En este cas, hauràs d'indicar les dades de la persona o empresa per a la qual és la cita i les dades de la persona que acudirà en nom seu.
PAS 2.Per a què
En el cas que hages rebut una notificació o comunicació de l'Agència Tributària, per a la gestió de la qual desitges sol·licitar cita prèvia, selecciona l'opció "He rebut una carta" i aporta el Codi Segur de Verificació de 16 caràcters que apareix al peu de la carta.
Si en sol·licitar cita amb CSV no estiguera disponible el tràmit, es mostrarà un missatge indicant esta situació i, en eixe cas, hauràs de seleccionar el servei que corresponga.
Si no disposes de CSV o el servei no està disponible amb CSV, marca "Altres gestions" i tria directament el servei entre els disponibles al llistat.
Els servicis es mostren agrupats en categories. Escull el servei al qual necessites acudir.Una vegada seleccionat comprovaràs que, en el quadre situat en el marge dret, s'inclou el servei per al qual estàs sol·licitant la cita al costat de les teues dades.Prem "Següent" per a continuar.
PAS 3.Selecció de cita
Tria l'oficina de l'Agència Tributària a la qual desitges acudir.Per a això, selecciona la província en el desplegable o introduïx el codi postal.
A més de la possibilitat de seleccionar cita per a acudir presencialment a una oficina de la AEAT depenent del servei sol·licitat, és possible que se t'oferisca la possibilitat d'elegir una cita perquè un especialista es pose en contacte telefònicament amb tu, o bé la possibilitat d'atenció immediata mitjançant videotrucada (per exemple, en el cas del registre en Cl@ve).
Marca l'opció que preferisques i prem sobre la data i hora.S'obrirà una finestra emergent amb els dies i franges horàries disponibles.
Si no t'interessen les cites suggerides per l'aplicació, pots filtrar per província o codi postal, data i hora per a localitzar altres opcions de cita disponibles.Prem el desplegable "Filtros", marca els teus criteris de recerca i fes clic en "Aplicar".
Per a escollir la data i la franja horària, prem sobre el botó "Seleccionar" corresponent a l'opció elegida.El botó canviarà de color i passarà a "Seleccionat" i s'afegiran les dades escollides en el quadre del marge dret al costat de les teues dades.Prem "Confirmar cita" per a continuar.
PAS 4.Confirmació
Finalment, hauràs de facilitar i confirmar un número de telèfon (s'admeten números estrangers).És important indicar una adreça electrònica vàlida ja que se t'enviarà un correu amb les dades de la teua cita des del qual podràs gestionar-la (modificar i anul·lar), si fora necessari.Prem "Confirmar".
Es mostrarà un missatge informant que la cita s'ha confirmat correctament i el resum de la mateixa:tipus de cita (presencial, telefònica), data i hora, lloc, dades de la persona o empresa, servei sol·licitat i informació sobre la documentació que hauràs de portar a la cita.
Una vegada confirmada, rebràs un email en la direcció que hages indicat.Conserva este correu ja que et permetrà gestionar la teua cita en cas que la necessites modificar o anul·lar.
També és possible modificar o anul·lar la cita, accedint de nou a la sol·licitud de cita prèvia i prement sobre l'enllaç "Tens ja una cita?Pots anul·lar o modificar la teua cita".
Per a això, serà necessari que t'identifiques amb Cl@ve PIN o amb certificat o DNI electrònic.
A continuació, es mostrarà la relació de cites que tingues concertades.Prem "Modificar" per a canviar el lloc o la data de la cita, o bien"Anular", per a eliminar-la per complet.