Consulta i gestió de sol·licituds d'ajornament per col·laboradors socials
La consulta i gestió de sol·licituds d'ajornament, fraccionament o reconeixement de deute només està habilitada per al propi titular o per a un tercer que estiga apoderat a realitzar este tràmit. Per tant, un col·laborador social només podrà gestionar els ajornaments dels seus clientes si li apoderen a això.
Els apoderaments que permeten la gestió d'ajornaments són el poder general GRALLEY58 o l'específic RB01011 (gestió d'ajornaments). L'alta d'un apoderament per Internet permet apoderar a un tercer (persona física o jurídica) perquè puga realitzar, amb el seu propi certificat electrònic, qualsevol dels tràmits i actuacions en matèria tributària habilitats a este efecte en nom del poderdant.
El poderdant pot ser tant persona física com persona jurídica o mancada de personalitat jurídica. És el propi poderdant el que dóna d'alta l'apoderament a través de l'aplicació disponible en la Sede Electrònica, identificant-se amb certificat electrònic o, si és persona física, també amb Cl@ve.
Si el poderdant falta de certificat digital, pot sol·licitar les autoritzacions i revocacions per a seus apoderats mitjançant compareixença personal davant les Administracions o Delegacions de l'AEAT adjuntant els corresponents "Models d'apoderaments per a tràmits telemàtics".
L'apoderament també es pot realitzar mitjançant document públic o document privat amb firma legitimada notarialment, presentat davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Una vegada registrat l'apoderament, per poder consultar o modificar una sol·licitud d'ajornament ja presentada, la persona apoderada haurà d'accedir des de l'enllaç"Gestió d'ajornaments com Representant" en la relació de tràmits d'ajornament i fraccionament de deutes del Web.
Introduïx el NIF del poderdant o representat i fes clic a "Buscar". Es mostrarà una relació de totes les sol·licituds d'ajornament realitzades per aquell obligat tributari.
Fes clic en el codi associat a cada sol·licitud per a accedir a les opcions disponibles.
En funció de l'estat de tramitació poden aparéixer alguna d'aquestes dos opcions o ambdues: "Gestió de domicilis" i "Gestió de domiciliacions".
Per a modificar el número de compte per a la domiciliació de l'ajornament, has d'accedir a "Gestió de domiciliacions" i facilitar el nou codi de compte bancari.