Ajornament i fraccionament de deutes
Saltar índex de la informacióSol·licitud d'ajornaments i fraccionaments
Els deutes, tant en període voluntari com a executiu, podran ajornar-se o fraccionar-se en els termes que es fixen reglamentàriament, prèvia sol·licitud de l'obligat tributari, quan la seua situació economicofinancera li impedisca, de forma transitòria, d'efectuar el pagament en els terminis establits.
La presentació de sol·licituds d'ajornament de deutes podrà realitzar-se en nom propi, com a col·laborador social o apoderat per a realitzar este tràmit.
Per a accedir a la presentació de la sol·licitud d'ajornament és necessari disposar de certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve PIN.
L'accés amb Cl@ve PIN només permet tramitar deutes propis.Si s'accedix com obligat que presenta la sol·licitud, ja siga amb certificat electrònic, DNIi o Cl@ve PIN, s'obtindrà la següent pantalla per a "Acceptar".
Si accedixes com a col·laborador social o tens un apoderament, complimenta la casella del NIF de l'obligat que sol·licita ajornament/fraccionament i prem "Acceptar".
En una presentació és possible gestionar la sol·licitud de fins a 5 deutes complimentant la clau de liquidació (codi que comença per la lletra A seguida de 16 números) a la casella "Deute...".
La informació sol·licitada és:clau de liquidació, import, tipus de garanties (en cas de ser necessàries), compte bancari de la domiciliació, nombre de terminis, periodicitat, data del primer termini i motiu de la sol·licitud.
El mitjà de pagament és la domiciliació bancària, excepte per als NIF que comencen per les lletres E, H i U, per a estos NIF deixa en blanc les dades del compte bancari.
La data del primer termini serà dia 5 o 20 del mes que corresponga al venciment del termini o fracció o l'immediat hàbil següent.
Una vegada complimentades les dades, prement "Acceptar" contínues amb el procés.
En esta pantalla es pot "Firmar i enviar" i obtindre finalment la confirmació del la presentació de l'ajornament.
Una vegada presentada la soicitud és necessari esperar que l'ajornament es tramite.
L'obligat tributari que ha presentat la sol·licitud d'ajornament d'un deute, pot consultar el document de sol·licitud de l'ajornament i l'estat de tramitació en el qual es troba si accedix a l'opció "Gestió d'ajornaments com Obligat Tributari o en els tràmits de "Recaptació".
Si s'ha presentat la sol·licitud d'ajornament per a un tercer, únicament podrà consultar i descarregar el document de sol·licitud de l'ajornament presentat si té una representació específica per a això o té un apoderament per part de l'obligat i accedix a l'opció "Gestió d'ajornament com a Representant..."o en els tràmits de "Recaptació".