Ajornament i fraccionament de deutes
Saltar índex de la informacióSol·licitud d'ajornaments i fraccionaments
Els deutes, tant en període voluntari com executiu, podran ajornar-se o fraccionar-se en els termes que es fixen reglamentàriament, amb prèvia solicitud de l'obligat tributari, quan la seua situació economicofinancera li impedisca, de forma transitòria, efectuar el pagament en els terminis establits.
La presentació de sol·licituds d'ajornament de deutes podrà realitzar-se en nom propi, com a col·laborador social o apoderat per a realitzar este tràmit.
Per a accedir a la presentació de la sol·licitud d'ajornament és necessari disposar de certificat electrònic, DNI electrònic, Cl@ve o eIDAS.
L'accés amb Cl@ve només permet tramitar deutes propis. Si s'accedix com obligat que presenta la sol·licitud, ja siga amb certificat electrònic, DNIE , eIDAS o Cl@ve, s'obtindrà la següent pantalla per a "Acceptar".
Si accedixes com a col·laborador social o tens un apoderament, complimenta la casella del NIF de l'obligat que sol·licita ajornament/fraccionament i polsa "Acceptar".
En una presentació és possible gestionar la sol·licitud de fins 5 deutes complimentant la clau de liquidació (codi que comença per la lletra A seguida de 16 números) en la casella "Deute...". Selecciona aquelles que vulgues tramitar i polsa, "Acceptar".
La informació sol·licitada és: clau de liquidació, import, tipus de garanties (en cas de ser necessàries), dades del compte bancari de la domiciliació bancària, nombre de terminis, periodicitat, data del primer termini i motiu de la sol·licitud.
El mitjà de pagament és la domiciliació bancària, excepte per al NIF que comencen per les lletres E, H i U, per a este NIF deixa en blanc les dades del compte bancari.
La data del primer termini serà dia 5 o 20 del mes que corresponga al venciment del termini o fracció o l'immediat hàbil següent.
Una vegada complimentats les dades, polsant "Acceptar" contínues amb el procés.
A més, Segons l'Ordre HFP/387/2023, de 18 d'abril, es possibilita la domiciliació bancària en comptes d'entitats No Col·laboradores en la gestió recaptatòria estatal, sempre que es troben dins de la Zona Única de Pagaments en Euros (SEPA). Si este és el cas, en les dades de la domiciliació bancària seleccione l'opció corresponent.
En esta pantalla es pot "Firmar i enviar" i obtindre finalment la confirmació del la presentació de l'ajornament.
Una vegada presentada la sol·licitud és necessari esperar a què l'ajornament es tramite.
L' obligat tributari que ha presentat la sol·licitud d'ajornament d'un deute, pot consultar el document de sol·licitud de l'ajornament i l'estat de tramitació en el que es troba si accedix a l'opció"Gestió d'ajornaments com Obligat Tributari o en els tràmits de "Recaptació".
Si s'ha presentat la sol·licitud d'ajornament per a un tercer, únicament podrà consultar i baixar el document de sol·licitud de l'ajornament presentat si té una representació específica per això o té un apoderament per part de l'obligat i accedix a l'opció"Gestió d'ajornament com Representant..."o en els tràmits de "Recaptació".