Pagament telefònic de deutes i liquidacions
Amb l'objectiu de facilitar als ciutadans el pagament dels deutes derivades de liquidacions efectuades per l'Administració està habilitat el servici telefònic d'Assistència i Informació de Recaptació per al pagament d'estos deutes.
Les dades que se sol·liciten per poder efectuar el pagament són el NIF del titular del deute, el nombre de justificant, el model de la carta de pagament, l'import del deute i el número de compte en el que desitja que es realitze el càrrec. Este servici estarà disponible únicament per als titulars del deute i sempre que es tracti de persones físiques i de deutes inferiors a 18000 euros.
Una vegada facilitats les dades a l'agent telefònic i efectuat el càrrec, es generarà un document justificatiu del pagament, del qual CSV podrà remetre's de forma opcional al contribuent mitjançant un SMS al número de telèfon mòbil que este indique. Amb este CSV es podrà verificar a través de la Sede Electrònica, des de "Comparació de documents electrònics mitjançant Codi Segur de Verificació", les dades del deute i el número de compte en el que s'ha carregat.
Aquells contribuents que no disposen de certificat electrònic i desitgen realitzar el pagament del deute telefònicament hauran de contactar amb el 91 553 68 01 (accessible també des del 901 200 350). Com a garantia de seguretat, la trucada telefònica corresponent a l'autorització del ciutadà per a la realització del càrrec serà gravada.
No obstant això, si es disposa de certificat electrònic o Cl@ve es podrà realitzar el pagament a través de l'opció"Pagar, ajornar i consultar deutes" de la Sede electrònica.