Funcionament del formulari del model 360
Saltar índex de la informacióCom adjuntar les factures al formulari del model 360
A través del formulari per a la tramitació del model 360 s'adjuntaran per registre les còpies electròniques de les factures o documents d'importació. Esta acció es realitza des de l'apartat"7. Annexos" de la pàgina 2.
Consideracions prèvies:
- Els formats compatibles per als fitxers de factures que haja d'adjuntar són el PDF i TIFF.
- Es recomana una factura per fitxer registrat. No obstant això, pot incloure's més d'una per arxive. En este cas, si no anara possible incloure un arxive per factura, el nom de l'arxiu farà referència a les operacions incloses i serà el més curt i descriptiu possible (per exemple: facturas1a15.pdf) i sense caràcters estranys.
- El volum total de l'enviament no podrà excedir 5 MB (RGE i formulari). Si si escau excedix este tamany, s'han d'adjuntar només les factures amb les quantitats més significatives. La resta de les factures podran ser requerides pel país al que s'adreça la sol·licitud de devolució posteriorment, sent en este cas convenientment informat sobre el procediment que ha de seguir.
- De manera individual un únic arxive no pot excedir els 4 MB, respectant-se sempre el màxim de 5 Mb per al conjunt de fitxers.
- Es pot reduir el tamany dels fitxers adjunts escanejant la factura i guardant-la en.JPG i enganxant-la en un document Word. Posteriorment imprimix el document de Word en PDF.
- Si necessites adjuntar alguna factura una vegada presentada la sol·licitud de devolució, pots modificar la presentada substituint una de les referències de registre per una altra en el seu lloc que incloga les factures necessàries, sempre tenint en compte la capacitat màxima de 5 MB en l'enviament.
- Hi ha un límit de 10 fitxers annexats per cada entrada de Registre (RGE).
Procediment:
-
Localitza l'apartat"7. Annexos" de la pàgina 2 i incorpora els codis dels assentaments registrals de les còpies electròniques de les factures o documents d'importació per registre. Per fer-ho, fes clic en la icona "Nova registre" identificat per un full en blanc amb una "+" verd damunt.

Després, fes clic en el literal "Tràmit de registre".

-
A continuació, el formulari enllaçarà amb el registre electrònic, obrint-se una nova finestra on cal complimentar l'"Assumpte", indicar el tipus de presentació, en nom propi o en represetación de tercers, les dades de l'interessat, les dades de contacte i seleccionar l'arxiu amb les còpies de les factures electròniques i documents d'importació esmentats en el model 360. Fes clic a "Afegir fitxer". Per a comprovar les extenciones dels fitxers admesos i el seu tamany polsa en el botó "Ajuda".

Polsa "Seleccionar fitxers" per a accedir al fitxer o arrossega el fitxer a la finestra.

-
Apareixerà el fitxer annexat de manera automàtica en l'apartat"Documentació que s'annexa". Una vegada annexats els fitxers, polsa "Presentar".

-
Després, polsa "Firmar i Enviar".

Marca la casella "Conforme" i polsa "Firmar i enviar".

Després de firmar i enviar la sol·licitud, rebràs un justificant de recepció d'aquella presentació en el que apareix el RGE ("Nombre d'assentament registral") associat a l'enviament.

-
Una vegada presentats els assentaments registrals, torna a la pantalla d'Annexos en el formulari de sol·licitud de devolució, per a continuar amb la declaració. Fes clic a “Tornar a la taula d'annexos”.

També és possible accedir a registre per a afegir el PDF amb les factures escanejades des de l'enllaç que apareix en els avisos de presentació del tràmit "Presentació del model 360 per fitxer". Una vegada presentats el PDF /TIFF, després entra al formulari per a indicar els RGE en l'apartat d'"Annexos".
A tindre en compte
-
Cada factura enviada queda registrada per a l'AEAT per temps indefinit. Es pot incloure en futurs enviaments simplement indicant manualment el RGE que es va obtindre inicialment.
-
Si el model 360 no s'envia, encara que la factura està presentada, no és tinguda en compte.
-
En qualsevol moment es poden consultar els RGE a través del portal "Meus Expedientes" de la Sede Electrònica, a través de l'opció"Registre" (esta consulta requerix certificat electrònic).
-
Una vegada presentada la declaració, si desitges enviar més factures pots realitzar una modificació de la declaració o bé anul·lar l'enviament de l'anterior i enviar una altra substitutiva.