Model 650
Saltar índex de la informacióCom obtindre la predeclaració del model 650 per a presentació en paper. Ceuta i Melilla
Si desitja presentar en paper el model 650 de residents a Ceuta i Melilla disposa d'un formulari on line en la Sede Electrònica per a generar la predeclaració dins dels tràmits del model 650.
El termini de presentació és de sis mesos comptats des del dia de defunció del causant o des d'aquell en què adquirisca fermesa la declaració de defunció.
A l'accedir, es mostrarà una pantalla amb tres opcions:
- "Alta de predeclaració de Ceuta i Melilla ", per a generar una nova predeclaració.
- "Continuar predeclaracion", si es necessita modificar o continuar amb l'emplenament d'un model 650 no finalitzat. Serà necessari indicar el NIF del presentador, el correu electrònic del presentador i la clau personal aportada al guardar el model per primera vegada.
- "Consultar", per a visualitzar el detall d'una predeclaració finalitzada. Serà necessari indicar el NIF del presentador i el nombre de la predeclaració obtinguda. Una vegada introduïts les dades sol·licitades, es pot baixar el PDF generat i finalitzat.
Polsa sobre "Alta de Predeclaració de Ceuta i Melilla "per a iniciar la predeclaració.
El programa consta de tres secciones:
- Dades prèvies a les autoliquidacions
- Emplenament de les autoliquidacions
- Visualització del model complimentat
1. Dades prèvies a les autoliquidacions
En este primer pas trobarem tres pestanyes: "Dades generals", "Relació de subjectes passius" i "Relació de béns que integren el cabal hereditari".
Ten en compte que els camps marcats amb asterisc són d'emplenament obligatori.
No és necessari introduir totes les dades i efectuar tots els passos en una sola sessió, ja que l'opció"Guardar canvis" permet recuperar més avance les dades consignades fins aquell moment. Al guardar per primera vegada, cal introduir una clau personal que servirà, juntament amb el NIF i el correu electrònic del presentador, per a recuperar la declaració des de l'opció"Continuar predeclaració" en la finestra inicial. Abans d'abandonar la sessió, recorda sempre polsar "Guardar canvis".
En la primera pestanya "Dades generals" s'ha d'especificar si es tracta d' un document públic o privat, complimentar les dades identificatives del causant, afegir dades de residència desplegant la pestanya "Direcció residència habitual del Causant" i indicar les dades del presentador i les característiques de la successió.
Les dades del presentador (NIF i correu electrònic) són necessaris per poder seguir complimentant la declaració més avance; és important indicar correctament el correu electrònic, ja que se sol·licitarà, juntament amb la clau personal triada, per a recuperar la declaració guardada per a seguir complimentant-la.
En la següent pestanya "Relació de subjectes passius", es complimentaran les dades de cadascun dels subjectes passius de l'impost, (hereus), que subscriguen l'autoliquidació, amb indicació de si són o no residents en territori espanyol, les dades personals desplegant la pestanya "Direcció residència habitual del Passiu" per a afegir dades addicionals, el títol successori (pots marcar una o diverses cel·les) i les dades de la liquidació (si és complementària s'haurà d'introduir el nombre de justificant de l'anterior). El programa només efectuarà els càlculs si aplica la normativa estatal. Polsa el botó "Afegir un subjecte passiu".
Des d'esta mateixa pestanya també es poden eliminar i donar d'alta nous subjectes passius.
A la pestanya "Relació de béns que integren el cabal hereditari", s'hauran d'indicar dades com el valor o percentatge de titularitat en funció dels tipus de béns. Ten en compte que algunes d'elles, com les caselles "Cabal relicte" i "[16.] Valor calculat" s'autocalculen i no es poden editar.
Si l'emplenament del primer pas no és correcta, s' obrirà una finestra amb els errors detectats a l'intentar continuar.
Polsa "Guardar canvis" per a guardar les dades introduïdes fins el moment. Si és la primera vegada que es polsa este botó, caldrà introduir una clau personal que se sol·licitarà posteriorment, juntament amb el NIF i correu electrònic, en cas de no haver finalitzat l'emplenament i voler recuperar-la més tard. Cal tindre en compte que distingix entre majúscules i minúscules.
Quan no existisquen errors en el pas 1, es podrà accedir al següent pas: "Emplenament de les autoliquidacions".
2. Emplenament de les autoliquidacions
Polsant sobre el número d'ordre o sobreu el nom del subjecte passiu s'accedix al detall de l'autoliquidació per a completar l'emplenament.
La pantalla que es mostre dependrà de la normativa aplicable que s'haja indicat per a aquell subjecte passiu en "Dades Liquidació".
En esta mateixa finestra, es troba el botó "Simular", amb què es pot obtindre un PDF amb el resultat de l'autoliquidació, que no és vàlid per a la presentació. Es podran visualitzar tant les autoliquidacions individuals dels subjectes passius, com el model complet.
El PDF generat es guarda per defecte en la carpeta AEAT, encara que es pot seleccionar una ruta alternativa.
3. Visualització del model complimentat
Una vegada comprovada la declaració, cal polsar sobre "Pas a 3. Visualització del model complimentat" per a obtindre el model en PDF ja complimentat i presentar-ho en paper.
A l'avançar al pas 3 es quedaran bloquejats les dades consignades fins este moment, impedint qualsevol modificació posterior. Polsa "Sí" en l'avís.
S'obtindrà un nombre de predeclaració que servirà per poder visualitzar el document en qualsevol moment des de la finestra inicial del model 650 en l'apartat"Consultar".
El botó "Visualitzar el model complimentat per a imprimir" permet obtindre el PDF ja validat. Es pot obrir directament el document PDF o guardar-ho en la ruta es preferisca.
Es generen els exemplars corresponents per als interessats, l'Administració i el document d'ingrés per a l'Entitat Col·laboradora, a més de les instruccions detallades que s'han de seguir per a l'efectiva presentació de la declaració.