Model 650
Saltar índex de la informacióCom efectuar la presentació electrònica del model 650.Ceuta i Melilla
La presentació del model 650 es realitzarà en aquells casos en els quals els contribuents hagen de complir les seues obligacions per este Impost a l'Administració Tributària de l'Estat, i per tant el rendiment no s'haja cedit a les Ciutats Autònomes, en virtut de l'establit en la Llei 22/2009, de 18 de desembre.El termini de presentació és de sis mesos comptats des del dia de mort del causant o des d'aquell en què adquirisca fermesa la declaració de mort.
Per a visualitzar correctament totes les parts del formulari, abans d'accedir, es recomana comprovar el zoom i mida de lletra establida al navegador (una vegada presentada la declaració es podrà tornar al zoom i mida de lletra anterior).
En Internet Explorer, des de l'opció "Veure" de la barra de menú (pot activar-se amb la tecla F10), "Mida de text", seleccionar "Mitjà";en "Zoom" seleccionar 100%.També es pot seleccionar el zoom des de la icona de la femella.
- En Microsoft Edge, des de la icona de tres punts horitzontals, situat a la cantonada superior dreta i en "Zoom" seleccione 100% amb els signes "+" i "-", després polse "Configuració", "Aparença", "Fonts" i en "Mida de font" seleccione "Medi (recomanat)".
En Google Chrome, des de "Configuració" (prement sobre els tres punts verticals en la part superior dreta del navegador), "Aspecte", en "Mida de la font" seleccionar "Mediano (recomanat)";en "Zoom de la pàgina" seleccionar 100%.També des d'Acostar/allunyar es pot seleccionar el zoom a 100%.
En Mozilla Firefox, des d'a la icona de tres ratlles, en "Mida" seleccionar 100% amb els signes "+" i "-";a "Opciones", "General", Idioma i aparença i en "Tipografies i colors" seleccionar una mida inferior a l'actual, en cas de no visualitzar correctament el formulari.
En Safari, des de "Visualització", "Ampliar" o "Reduir".
La presentació podrà ser efectuada pel mateix subjecte passiu quan siga l'únic obligat, per una persona apoderada per la resta de subjectes passius o bé per un col·laborador social que actue en representació de tots els subjectes passius.
Identifica't amb firma digital (certificat o DNI electrònic) o bé mitjançant el sistema d'identificació Cl@ve PIN.
En accedir, es mostrarà una pantalla amb dues opcions:
- Alta de declaració de Ceuta i Melilla, per a generar una nova declaració.
- Continuar, per a continuar amb una declaració donada d'alta prèviament. Serà necessari indicar el número provisional generat en guardar la declaració.
En la part superior, es troba un enllaç a la guia d'emplenament del model.Es recomana llegir l'avís i tindre en compte que, totes les declaracions presentades per via electrònica o telemàtica, obtindran la certificació acreditativa de la presentació i pagament.Per a iniciar la declaració, prem el botó "Alta de Declaració de Ceuta i Melilla".
El programa es compon de cinc seccions:
- Dades prèvies a les autoliquidacions
- Emplenament de les autoliquidacions
- Pagament de les autoliquidacions
- Presentació de la Declaració
- Resultat de la presentació
1.Dades prèvies a les autoliquidacions
Este primer pas consta de quatre pestanyes:"Dades generals", "Relació de subjectes passius", "Relació de béns que integren el cabal hereditari" i "Relació de documents" que s'adjunten.
Tingues en compte que els camps marcats amb asterisc són d'emplenament obligatori.
No és necessari introduir totes les dades ni efectuar tots els passos en una sola sessió, ja que l'opció "Guardar canvis" permet guardar les dades complimentades fins a eixe moment i recuperar-los posteriorment.Es generarà un número provisional de la declaració que servirà per a poder recuperar-la des de l'opció "Continuar" a la finestra inicial.Abans d'abandonar la sessió, es recomana sempre prémer "Guardar canvis".
A la primera pestanya "Dades generals" s'ha d'especificar si es tracta d'un document públic o privat, emplenar les dades identificatives del causant i desplegar la pestanya "Direcció residència habitual del Causant" per a afegir dades addicionals, i indicar les dades del presentador i les característiques de la successió.
A la següent pestanya, "Relació de subjectes passius", es complimentaran les dades de cadascun dels subjectes passius de l'impost, (hereus), que subscriguen l'autoliquidació, amb indicació de si són o no residents en territori espanyol, les dades personals desplegant la pestanya "Direcció residència habitual del Passiu" per a afegir dades addicionals, el títol successori (pot marcar una o diverses cel·les) i les dades de la liquidació (si és complementària s'haurà d'introduir el número de justificant de l'anterior).El programa només efectuarà els càlculs si aplica la normativa estatal.Prem el botó "Afegir un subjecte passiu".
A la pestanya "Relació de béns que integren el cabal hereditari", s'hauran d'indicar dades com el valor o percentatge de titularitat en funció dels tipus de béns. Cal tindre en compte que algunes d'elles, com les caselles "Cabal relicte" i "[16.]Valor calculat" s'autocalculen i no es poden editar.
A l'última pestanya "Relació de documents que s'adjunten" s'adjuntaran els fitxers de tots els documents requerits.El programa determina la documentació obligatòria en cada cas.És recomanable que estos fitxers es troben guardats a la carpeta AEAT dins del disc local.El nom de fitxer no ha d'incloure signes de puntuació i la mida no ha de superar els 100 Mb.Cada un dels fitxers ha de ser adjuntat individualment.
En l'enllaç "Ajuda:Tipus de fitxer incorporables" s'oferix informació sobre les extensions permeses dels fitxers que es poden adjuntar.
Marca els documents al llistat i fes clic al botó "Adjuntar fitxer";a la següent finestra marca el document que s'aportarà i prem "Adjuntar fitxer".
Una vegada annexats tots els documents, prem "Tornar".En el programa es mostraran els registres amb els fitxers annexats.
Quan no existisquen errors en el pas 1, es podrà accedir al següent pas:"Emplenament de les autoliquidacions".Recorda guardar les dades abans de continuar.
2.Emplenament de les autoliquidacions
Prement sobre el número d'ordre o sobre el nom del subjecte passiu s'accedix al detall de l'autoliquidació per a completar l'emplenament.
En prémer "Simular" s'obtindrà un PDF, amb el resultat de l'autoliquidació, que no és vàlid per a la presentació.Es podran visualitzar tant les autoliquidacions individuals dels subjectes passius, com el model complet.Abans de procedir al pagament, s'ha de consultar l'autoliquidació prement el botó "Simulació autoliquidació" i "Simulació Model complet".
El PDF generat es guarda per defecte a la carpeta AEAT, encara que es pot seleccionar una ruta alternativa.
Una vegada introduïdes i revisades totes les dades, si són correctes, polsa "Paso 3.Pagament de les Autoliquidacions".
3.Pagament de les autoliquidacions
En avançar al pas 3, es quedaran bloquejades les dades consignades fins a este moment impedint qualsevol modificació posterior.Prem "Sí" en l'avís.
En este pas, es mostra la relació de subjectes passius amb el resultat de la seua autoliquidació.Si el resultat és a ingressar, s'ha de seleccionar el tipus d'ingrés entre els que se li mostren en el desplegable.Depenent de la selecció, serà obligatori incloure o no un Número de Referència Complet (NRC).
Es pot obtindre el NRC directament en l'Entitat Bancària o a través de la passarel·la de pagament prement el botó "Ingressar" de la columna "Càrrec en compte a través de la AEAT (si no es disposa de NRC)".
El botó "Ingressar" enllaça amb la passarel·la de pagaments de la AEAT per a obtindre el NRC.Este NRC ha d'estar generat per a l'exercici de meritació (mort) i no para l'exercici actual.
Una vegada inclosos els NRC es podrà presentar la declaració.Si se selecciona altres formes de pagament que no siguen "Ingressar", per exemple, "Ajornament", "Reconeixement de deute" o "Compensació", cal eliminar l'import de la casella "Import pel qual es liquida (€)" i després fer clic en "Presentar declaració".
4.Presentació de la declaració
Es mostrarà una pantalla amb el resum de totes les dades que conté la declaració i accessos a les dades de l'expedient:causant, presentador, característiques de la successió, etc. Finalment, cal prémer el botó "Firmar i Enviar" a la part inferior.
A la següent finestra, a la part inferior es mostrarà codificada la informació que enviarà.Marca la casella "Així que" i prem novament "Firmar i Enviar".
5.Resultat de la presentació
El resultat d'una presentació correcta serà una pantalla amb diversos resguards.A la finestra "Avisos" es facilita un CSV per a comprovar-ho en l'apartada "Confrontació de documents mitjançant codi segur de verificació (CSV)".
En els enllaços "Presentador" i "Subjecte Passiu amb NIF XXXXXXXXX", s'obtindran els justificants en PDF amb les dades del registre, el presentador i els titulars de la declaració.
En l'accés "Visualitzar el model 650 complet per a imprimir", es genera el model 650 en PDF complimentat amb els exemplars corresponents per als interessats i l'Administració.
A la columna "CSV"De la taula inferior, genera el model 650 per a cada subjecte passiu i presentador, però sense la caràtula que figura al justificant.