Subhasta 2/2023 Duana València Marítima
Nota: HA SIGUT MODIFICADA UBICACIÓ I DATA DE VISITA, SEGONS NOU ANNEX II (I)
Es comunica per a coneixement públic, que el pròxim dia 19 de desembre de 2023, a les 9,30 hores, en la Sala d'actes (5a planta) de la Regional de Duanes de l'AEAT de València, calle Jesús, número 19, 46007 València, (afore limitat) es procedirà a la venda en subhasta pública de les mercaderies que figuren ressenyades en els fulls adjunts, ajustant-se el desenvolupament de la mateixa a les següents
BASES
1a. RÈGIM JURÍDIC
Aquesta subhasta es realitzarà en aplicació del que estableixen els articles 198 i 199 del Reglament (UE) NÚM. 952/2013 del Parlament Europeu del Consell de 9 d'octubre de 2013 pel qual s'establix el Codi Duaner de la Unió, els articles 247 a 250 del Reglament d'Execució (UE) 2015/2447 de la Comissió de 24 de novembre de 2015 pel qual s'establixen normes de desenvolupament de determinades disposicions del Reglament (UE) núm. 952/2013 del Parlament Europeu i del Consell pel qual s'establix el Codi Duaner de la Unió, els articles 316 i següents i 419 al 423 de les Ordenances de Duanes, aprovades per Decrete de 17 d'octubre de 1947, i se celebrarà de conformitat amb el que disposa el Reglament General de Recaptació, aprovat pel Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, i en la Llei 7/2012 de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau.
2a. OBJECTE DE LA SUBHASTA
Aquesta subhasta té per objecte l'alienació de béns continguts en Annex I. La localització de les diferents ubicacions en els que estos béns es troben depositats es detalla en l'Annex II.
S'inclou en esta nova Subhasta mercaderia declarada deserta i nul·la, en la Subhasta 1/2023, esta mercaderia ha sigut valorada novament, al 75% del valor d'eixida de l'anterior Subhasta.
Mercaderia inclosa en els Lots 3, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 24 i 29.
3a. LICITADORS
3.1. A excepció del personal adscrit a l'òrgan que va acordar l'alienació dels béns, dels taxadors, dels depositaris i dels funcionaris directament implicats en el procediment d'alienació, podrà tindre part en la subhasta, per si o mitjançant representant, qualsevol persona que posseïsca capacitat d'actuar d'acord amb dret i que no tinga per això impediment o restricció legal.
Qualsevol licitador haurà de justificar la seua personalitat mitjançant presentació del seu DNI i, en el cas d'actuar com representant d'una altra persona, haurà de justificar tal condició de manera adequada.
3.2. Qualsevol licitador, per a ser admés com a tal, haurà de constituir prèviament davant la Mesa de subhasta un depòsit de garantia del 5 per 100 de la licita oferta pel mateix per a cadascun dels lots respecte dels que desitge licitar. Estos depòsits es materialitzaran aportant, de la forma descrita en l'apartat 3.3, justificant de l'ingrés en el compte número ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració tributària al BBVA, acompanyat de l'Annex III complimentat de forma completa i correcta amb totes les dades actuals (és a dir, si un licitador desitja licitar per més d'un lot, haurà de realitzar tants depòsits com lots pels quals desitge licitar). En el citat ingrés en el compte bancari haurà de fer-se constar expressament el nombre de lot pel qual licita i el NIF de l'interessat.
Al realitzar el depòsit, el licitador haurà de declarar si desitja que el seu depòsit quede reservat per al cas de què el millor postor de la subhasta no complira l'obligació d'ingressar la resta del preu d'adjudicació en el termini concedit a estos efectes conforme a l'assenyalat en l'apartat 5.7. Per fer-ho, haurà de marcar la casella corresponent en l'Annex III. De no marcar-se tal casella, s'entendrà que el licitador no desitja que el seu depòsit quede reservat.
3.3. Els licitadors hauran de presentar la seua oferta per a cada lot omplint l'Annex IV i introduint-ho en sobre individual degudament tancat per cada lot respecte del que desitgen licitar. Les ofertes podran presentar-se des de l'anunci de la subhasta fins les 13.00 hores del dia anterior a la celebració de la subhasta, en la forma i amb els requisits establits en l'apartat 5.2. Estes ofertes seran presentades en el Registre General de l'Administració de Duanes i IE València-Marítima, situat al carrer Moll de la Duana, s/n (46024 - València). En este sentit, s'haurà de tindre en compte que els enviaments de la documentació efectuats mitjançant servicis de missatgeria hauran de ser rebuts en el referit Registre General amb anterioritat a la data i hora indicats prèviament.
El licitador haurà d'incloure en el sobre tancat el justificant d'ingrés en el compte núm. ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària al BBVA acompanyat de l'Annex III degudament complimentat conforme a l'assenyalat en l'apartat anterior.
Este mateix procediment s'utilitzarà per a efectuar licites per al cas de segona licitació.
Les licites només es consideraran vàlides si els sobres presentats efectivament contenen tots i cadascun dels documents indicats en els paràgrafs anteriors. Si no, la licita es considerarà nul·la.
4a. TRIBUTS
En el preu d'adjudicació dels béns, estaran inclosos els drets d'importació en el territori en què es troben els béns i altres impostos corresponents, excepte l'Impost Especial sobre determinats mitjans de transport, havent de's abonar el seu import, si escau, en el moment de la matriculació del vehicle. Si més no haurà de satisfer-se la modalitat de Transmissions patrimonials de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats regulat en el Reial decret legislatiu 1/1993, de 24 de setembre.
5a. DESENVOLUPAMENT DE LA SUBHASTA
5.1. Mesa de subhasta
La Mesa de subhasta estarà constituïda per la Cap de la Dependència Regional de Duanes i II. EE. de l'AEAT a València, o persona pertanyent al funcionariat de l'AEAT en qui delegue, que ostentarà la Presidència de la Mesa; el Cap Regional Adjunte de l'Àrea de Gestió Duanera de l'AEAT a València, o persona pertanyent al funcionariat de l'AEAT en qui delegue, en qualitat de Vocal; i una altra persona pertanyent al funcionariat de l'AEAT de l'Àrea de Duanes i II.EE, que actuarà com secretari o secretària. De veu pública actuarà la persona pertanyent al funcionariat de l'AEAT designat per la Presidència de la Mesa.
5.2. Sistema de licites
Les licites, que seran úniques per cada persona i lot, s'efectuaran per escrit, en sobre degudament tancat i conforme al model de licita en l'Annex IV, amb la indicació de:
- nom i cognoms, NIF o CIF social,
- nombre de lot pel qual es licita,
- quantitat en número i lletra i
- firma de l'interessat o el seu representant, adjuntant en ambdós casos prova de la seua identitat i/o representació.
Cada licita es presentarà en sobre individual per cada lot i persona, degudament tancat. A l'exterior del sobre s'indicarà, únicament i exclusivament, el nombre de lot pel qual es licita, el NIF del licitador i la indicació “PRIMERA LICITACIÓ” i dins del sobre el document amb els requisits anteriorment esmentats i el justificant d'ingrés del depòsit, juntament amb l'Annex III.
No s'admetran licites que no cobrisquen la taxació mínima d'eixida.
Igualment es podran efectuar licites per al cas de segona licitació. La forma de procedir i els requisits seran els mateixos que els indicats per a la primera licitació, indicant a l'exterior del sobre, únicament i exclusivament, el nombre de lot pel qual es licita, el NIF del licitador i la indicació “SEGONA LICITACIÓ”. En la segona licitació, no serà necessari incloure novament el justificant d'ingrés del depòsit ni l'Annex III fora que no s'haja efectuat primera licitació per al lot en qüestió.
No s'admetran licites en segona licitació que no cobrisquen el 75% de la taxació mínima d'eixida.
En el cas d'incompliment de les anteriors condicions es considerarà la licita com NUL·LA.
A l'acabar cadascuna de les licites mitjançant obertura dels corresponents sobres s'anunciarà públicament l'adjudicatari, que el serà per haver oferit la màxima quantitat. En cas que coincidisquen en la millor postura diverses de les ofertes presentades, es procedirà de la manera següent a l'efecte de licitar entre ells el lot:
- Si tots els licitadors que coincidisquen en la licita es troben estos en la sala, es procedirà a atorgar tantes licites com siguen necessàries per a adjudicar el lot al millor postora d'entre estos licitadors i per un import superior al licitat inicialment. Les licites seran verbals a la plana i es realitzaran en funció del preu d'eixida del lot en qüestió.
- Fins 600 €…………………….. de 50 en 50 €.
- De 601 a 3.000 €……………….. de 100 en 100 €.
- De 3.001 a 6.000 €……………… de 200 en 200 €.
- De 6.001 a 10.000 €…………….. de 500 en 500 €.
- De 10.001 € d'ara endavant …………de 1.000 en 1.000 €.
- Si no es troben estos en la sala cap dels licitadors que coincidisquen en la licita, se'ls enviarà una comunicació a l'efecte de realitzar una nova licita per un import superior al licitat inicialment en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació d'esta comunicació. Esta licita haurà de presentar-se conforme a l'assenyalat en l'apartat 3.3 d'aquestes Bases mitjançant la presentació d'un sobre individual per cada lot i persona, degudament tancat en exterior del qual s'indicarà, únicament i exclusivament, el nombre de lot pel qual es licita, el NIF del licitador i la indicació “TERCERA LICITACIÓ”. A l'interior del sobre haurà d'incloure's el document de l'Annex IV degudament complimentat sense que siga necessari realitzar un nou depòsit concorde a la nova licita. Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins l'adjudicació del lot al millor postora.
- Si d'entre els licitadors que coincidisquen en la licita, hi haguera estos i no presentes en la sala, als estos se'ls comunicarà en el mateix moment que disposaran de deu dies hàbils a comptar des del següent al de la celebració de la subhasta per a presentar una nova licita per un import superior al licitat inicialment; i amb els licitadors no estos es procedirà de la forma indicada en la lletra b) anterior. Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins l'adjudicació del lot al millor postora.
En cas que un licitador no este una nova licita dins del límit temporal indicat en els paràgrafs b o c anteriors, s'entendrà que este licitador ha optat per retirar-se de la licita.
L'assistència presencial al sistema de licites quedarà condicionada a l'aforament de la sala en la que es desenvoluparà la subhasta en les condicions determinades per les autoritats sanitàries en el moment del desenvolupament de la mateixa i a la sol·licitud prèvia d'assistència mitjançant el procediment assenyalat en l'apartat 8.
En el cas de presentar-se postures en què existisca discordança entre l'import expressat en forma numèrica i l'expressat en lletres, prevaldrà l'import expressat en lletres.
5.3. Modificació o retirada de lots
La Taula es reserva el dret a modificar o retirar qualsevol lot abans o durant la subhasta i prèviament a les licites, així com a suspendre-la si existixen indicis de confabulació, escassetat de licitadors o qualsevol causa que poguera redundar en perjuí del Tresor.
5.4. Segona licitació
En cas de no ser alienats la totalitat o part dels béns en primera licitació podrà recordar-se'n, per la Mesa, la celebració immediata d'una segona licitació, admetent licites que cobrisquen el 75 per cent de la primera licitació. Per a concórrer a la segona licitació serà necessari haver constituït depòsit de garantia i presentació de l'Annex III, en els termes i condicions establits en el punt 5.2 anterior, incompliment del qual determinarà la pèrdua del dret a tindre part en la subhasta.
5.5. Devolució depòsits
A partir de l'endemà de celebració de la subhasta, la Mesa tornarà per transferència bancària els depòsits que s'hagueren constituït, excepte els pertanyents als adjudicataris, que quedaran reservats com a garantia del compliment de l'obligació de satisfer la resta del preu d'adjudicació.
Així mateix, en cas que el licitador haguera manifestat seu desitge de què el depòsit quedara reservat per al cas de què el millor postor de la subhasta no complira l'obligació d'ingressar la resta del preu d'adjudicació en el termini concedit a estos efectes conforme a l'assenyalat en l'apartat 5.7, l'import del depòsit quedarà retingut fins el compliment de l'obligació de satisfer el preu d'adjudicació per part de l'adjudicatari.
5.6. Acreditació de l'adjudicatari
A l'acte d'adjudicació en subhasta de qualsevol lot, l'adjudicatari haurà d'acreditar la seua personalitat amb l'exhibició del document d'identitat o un altre document i acreditar, també, la seua representació si actua per compte de tercers, sent-los exclusivament expedits a favor seu o del tercer representat, els certificats d'adjudicació del lot respectiu.
5.7. Desemborse del preu de remate
Els adjudicataris hauran d'ingressar en el compte núm. ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració tributària al BBVA, dins dels QUINZE DIES NATURALS següents al de la data de celebració de la Subhasta, la diferència entre el depòsit constituït i el preu d'adjudicació. Els adjudicataris que no procedisquen d'esta manera perdran el dret d'adjudicació del lot i l'import del seu depòsit, quedant obligats a rescabalar a l'Administració dels perjuís que origine esta falta de pagament.
En cas d'impagament del preu de remate per l'adjudicatari, la Mesa podrà optar per acordar l'adjudicació al licitador que, havent manifestat el seu desig de reservar el depòsit per al cas de què el millor postor de la subhasta no complira l'obligació d'ingressar la resta del preu d'adjudicació en el termini concedit a estos efectes, haguera realitzat la segona oferta més elevada. En cas que hi haguera dos ofertes que compliren ambdós requisits, se'ls enviarà una comunicació a l'efecte de realitzar una nova licita davant la Secretaria de la Dependència Regional anteriorment esmentada per un import superior al licitat inicialment en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació d'esta comunicació. Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins l'adjudicació del lot al millor postora.
5.8. Actes d'adjudicació en subhasta
Complits els requisits per a la retirada dels béns adjudicats en subhasta, es lliurarà als adjudicataris actes d'adjudicació en subhasta dels béns i preus de remate, per a aquests efectes tributaris que procedisquen.
5.9. Carregues, gravàmens i unes altres despeses
Seran per compte de l'adjudicatari la totalitat de les carregues i gravàmens de qualsevol classe, tipus o naturalesa (siguen d'un ens públic o privat), que recaiguen sobre les adjudicacions objecte de subhasta, o sobre qualsevol de les operacions físiques o jurídiques que poden resultar.
Seran per compte de l'adjudicatari les despeses relatives a l'encunyat del nombre de bastidor dels vehicles i embarcacions adjudicades, obtenció dels facsímils, ITV , fitxes tècniques i fotografies necessàries, si escau, per a l'expedició de la matrícula dels vehicles de motor; els que s'hagen d'abonar als depòsits on es troben, si escau, depositats, així com els derivats de la regularització de l'alteració de les característiques originals de fabricació dels mateixos.
Els contenidors on es pogueren trobar ubicades les mercaderies no formen part del lot i les despeses de transborde i retirada de les mateixes seran assumits pels adjudicataris.
5.10. Retirada dels béns adjudicats
Per a retirar els lots adjudicats, prèviament s'hauran de presentar davant el Registre General de la Delegació de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària de València, situat al carrer Moll de la Duana, s/n (46024 - València) tots o alguns dels documents següents segons els casos:
- Resguarde bancari d'ingrés del desemborsament pendent en el compte núm. ES70 0182 5941 4702 0003 0857 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària al BBVA.
- Original i còpia de la carta de pagament de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats en cas que procedisca.
Acreditats els extrems anteriors, la Duana expedirà acta d'adjudicació en subhasta dels béns. Este document servirà de justificant per poder retirar les mercaderies del lloc en el que es troben ubicades.
Els adjudicataris de lots que comporten despeses per la seua estada en depòsit correran amb les esmentades despeses des de l'endemà de l'entrega del certificat d'adjudicació.
Els lots hauran de ser retirats en els VINT DIES NATURALS següents al de la subhasta. Transcorreguts NORANTA DIES des de l'adjudicació sense que les mercaderies hagen sigut retirades, estes podran incórrer en abandone d'acord amb el que estableixen els apartats 6é i 7é de l'article 316 de les Ordenances de Duanes.
6a. EXAMEN DELS LOTS
Les mercaderies a subhastar es troben depositades en els llocs que figuren en cada lot i podran ser examinades pels interessats per a comprovar la seua qualitat, quantitat i altres circumstàncies relacionades amb les mateixes durant els dies 27 de novembre a 1 de desembre de 2023, en l'horari i conforme als requisits previs indicats en l'Annex II.
En la Duana de Sagunt, els dies de visites seran 27/11/2023, 29/11/23 a 1/12/2023. En l'Estació Marítima del Port d'Alacant, els dies de visites seran 27/11/2023 a 29/11/2023, i 1/12/2023.
A estos efectes, pel només fet de licitar es presumirà la conformitat dels interessats amb la mercaderia que constituïx cadascun dels lots, no acceptant-se cap reclamació posterior sobre estos extrems.
7a. RECLAMACIONS I ACCEPTACIÓ DE CONDICIONS
Una vegada finalitzada la subhasta no s'admetran reclamacions per part dels adjudicataris pel que fa a la qualitat, quantitat i altres circumstàncies relacionades amb les mateixes dels lots.
La concurrència a la subhasta suposa l'acceptació de totes les condicions que regixen la mateixa, tant les exposades en este anunci com les adoptades per la Mesa en la direcció de la subhasta.
Per a qualsevol consulta o aclariment sobre aquesta subhasta pública, pot contactar amb esta Dependència Regional de Duanes i II. EE. València a través del següent correu electrònic:
Subastas.Aduana.Valencia@correo.aeat.es
8a. GESTIÓ DE L'ASSISTÈNCIA
Per a l'assistència a la celebració de la subhasta, és necessari la prèvia inscripció, mitjançant correu electrònic a Subastas.Aduana.Valencia@correo.aeat.es, indicant en l'assumpte “CITA PRÈVIA SUBHASTA” i adjuntant còpia del rebut de presentació de la licita obtingut conforme a l'assenyalat en l'apartat 3.3. La possibilitat d'assistència es confirmarà per correu electrònic a la bústia des del qual s'haja presentat la sol·licitud.
Les sol·licituds d'assistència hauran de remetre's a l'adreça de correu electrònic indicada en el paràgraf anterior fins les 13 hores del dia previ a la celebració de la subhasta. Qualsevol sol·licitud rebuda posterior a este límit temporal no es tindrà en compte.
S'hauran de seguir les instruccions d'accés establides per la Dependència Regional de Duanes de València i s'haurà de respectar en qualsevol moment la distancia mínima de seguretat.
És obligatori el compliment de totes les mesures que adopten les autoritats sanitàries i si escau els protocols de protecció aprovats per l'AEAT, en particular l'ús de màscara i respecte dels aforaments establits.