6. Altres impostos
Els ingressos procedents dels impostos diferents de les quatre figures principals van disminuir el 2019 un 9,9%, descendint fins els 9.265 milions (un 4,4% del total dels ingressos).
La recaptació de l'Impost sobre la Renda dels No Residents el 2019 va anar de 2.369 milions, un 11,1% per davall dels ingressos de 2018. S'interromp d'esta manera l'última fase de creixement d'este impost (durant els quatre anys anteriors l'augment mitjà va anar superior al 17 %). Les retencions i pagaments a compte van créixer menys que el 2018 (5,4% enfront del 13,4 %) pel menor augment dels dividends. Encara que la major diferència respecte a l'any passat va anar el comportament de la declaració anual de la qual quota neta va anar negativa després de dos anys de resultats positius. Les devolucions van seguir creixent (sense arribar al ritme de 2018), però el gran canvi va estar en els ingressos bruts de la declaració que el 2018 van assolir un nivell excepcionalment elevat (862 milions enfront dels 538 milions de mitja el 2017 i 2019).
Els impostos mediambientals, que agrupen la fiscalitat mediambiental de la imposició directa i l'Impost sobre Gasos Fluorats d'Efecte D'hivernacle (Quadre 6.2), van suposar el 2019 1.100 milions d'ingressos (1.019 dels primers i 81 dels segons). La xifra és molt inferior a la de 2018 (-44,5 %) pel fort impacte negatiu dels canvis normatius que va haver-hi en l'Impost sobre el Valor de la Producció Elèctrica i en l'Impost sobre Gasos Fluorats. Els ingressos en estos impostos es van reduir un 54,8% i un 26,3%, respectivament. En el primer cas el RDL 15/2018 va suprimir l'impost temporalment durant el quart trimestre de 2018 i el primer de 2019, declaracions que s'haurien d'haver ingressat ambdues el 2019 (en merite la supressió va afectar a 2018 i 2019, d'ahí la gran diferència que es veu en el Quadre 6.2 entre merite i caixa). La pèrdua d'ingressos s'estima en 762 milions (Quadre 1.5). Fins i tot amb ells la recaptació no haguera assolit la de 2018 (s'haguera quedat un 6,7% per davall), el que s'explica pel baix import dels intercanvis en el mercat de producció (la base de l'impost) durant aquells períodes. En el cas de l'Impost sobre Gasos Fluorats, es va veure afectat per la rebaixa de tipus que va entrar en vigor el setembre de 2018 i que havia sigut aprovada el juliol amb els Pressuposats d'aquell any. Tampoc en este impost la recaptació, una vegada sumada la pèrdua d'ingressos (24 milions; Quadre 1.5), hauria superat la de l'any anterior (-4,4 %). Sense cap impacte, per tant, els impostos mediambientals haurien descendit igualment, però només un 4,8%.
Dins dels impostos indirectes, les altres figures diferents de les dues principals amb majors ingressos són l'Impost sobre Trànsit Exterior Comú (Quadre 6.3) i l'Impost sobre les Primes d'Assegurances (Quadre 6.4). El 2019 els ingressos per Trànsit Exterior Comú van anar 1984 milions, un 4,1% més que el 2018, mentre que en l'Impost sobre les Primes d'Assegurances els ingressos van créixer un 2,8%, un punt menys que el 2018, fins tancar una recaptació de 1.547 milions.
Els ingressos per Taxes i altres ingressos del Capítol III van créixer un 9,7% (Quadre 1.6), amb resultats dispares en taxes (+50,1%) i en els altres ingressos (-11,5 %). Les Taxes (Quadre 6.6) van augmentar gràcies al Canon per l'aprofitament d'aigües continentals per a la producció d'energia elèctrica, amb dolents resultats el 2018 per la sequera de 2017 (el cànon es liquida a l'any següent) i a les Taxes Radioelèctrica (amb un ingrés extraordinari) i de Telecomunicacions (pel retard en la realització de les devolucions). En els Altres ingressos del Capítol III baixen tots els conceptes, però en particular, en termes relatius, els interessos de demora (-22,4 %).